Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Nibla: Det låter bra. Vår plan är att vi kommer upp till Norrland på måndag och på tisdagen blir det troligtvis en tur till bagarstugan för att se hur det går till när de bakar sina tunnbröd. Vi kan höras nästa vecka när vi alla vet lite mer. Men vi kan vara lite svåra att bli nådda på våra mobiler och kanske inte svarar på en gång. Mobilerna funkar bara fläckvis där uppe. Men om man skickar sms så kommer det ju fram när vi råkar träffa en sådan fläck.
Vi åker upp till Sundsvall på söndag och sedan vidare mot Umeå, Piteå och uppåt. Tur att det är så bra väder. Det gör ju att man verkligen INTE längtar ner till sydeuropa... Istället ska man slåss med mygg i övre norrland... *suckar*
Tur att NYC lockar i höst!
Hoppas att ni alla mår bra!
Linum
Ha en underbar semester och kör försiktigt *kram*
Hello!
Idag har jag o mina 3 kids turistat i stan med min aussie-kusin som är här på besök med sin kompis. De åkte Paddan (jag åkte inte med.. vart skulle jag göra av vagnen...) sen gick vi upp o ner Avenyn o Kungsgatan... sen till Universeum och sen vips! hade den här dan gått!
Igår var de här och åt middag och jag skulle vara käck och testa min chokladfontän jag fick när jag fyllde år sist. Smälte choklad och kondenserad mjölk och så i med lite mjölk... Seeeegt som fudge blev det så den stackars fontänen fick jobba hårt, men det var gott gott gott!! Doppade frukt i den rinnande chokladen.:)
Så... nån som planerar nån fest o vill ha en chokladfontän så finns en här som kan lånas :D
Imorgon blir det Haga och sen räkmacka på Gothia Towers med kusin + kompis.
Mitt i allt detta har jag haft ute annonser på blocket om några gamla barngrejor vi inte använder längre.. jösses det går ju att sälja allt! Hade en gammal sittvagn från när E var liten, (!) satte ut den för 100 kr och trodde aldrig det skulle gå o få sålt den men det har ringt ca 10 pers och mailat nästan lika många om den så den försvann fort!! Så.. ska nog spendera regniga dagar under semestern med att rensa, annonsera och sälja!
Ha trevliga semestrar, girls!! Och kör försiktigt!!
Kram på er!
Godmorgon
Här är en del att stå i inför imorgon. Ganska skönt att det är dåligt väder imorgon. Men ni måste hålla tummarna för att det blir bättre väder imorgon.
Frujj: Vad är det för barngrejor du försöker bli av med? Något som kan intressera kanske?
Linum: Ha en trevlig semester och resa uppöver.
Bauti: Hur mår du nuförtiden? Har illamåendet blivit bättre?
Hej tjejer...
Det är hemskt att säga men jag älskar detta väder. Men jag ska hålla mina tummar för att det ska bli fint väder imorgon. Hoppas att ni får en underbar 75års kalas.
Och alla ni andra som ska ge er ut på resor, hoppas att ni får bättre väder annars tror jag att ni kommer att ha jätte kul ändå.
Det är väl bara jag som blir kvar här hemma i sommar tror jag. Igår var vi hos barmorskan och lyssnade på hjärtljud och så tittade hon väldigt snabbt med UL om han låg fixerad. Och ja jamänsan. Hon kunde inte rubba han. Yeaj... ett bekymmer mindre. Vi blev så glada och tänkte att nu kommer han när som, men hon sa att han kan ligga så hur länge som helst. Men jag hoppas ju på lite tidigare leverans än 12 aug.
åhhh vad jag längtar till en lägenhet. Helst en hyreslägenhet. Vi har ju murare, snickare och plåtslagare på besök så takpannorna ligger inte ordentligt på plats. Igår började det regna in... tjoho... ny duschstril i badrummet. Svär ve och förbannelse.
Fast nu laddar jag för middag ikväll. Franska vänner på besök så vil skall grilla lax. Färskpotatis, vaxbönor, morötter och färsk lök tillsammans med en honungsglaze
I morgon kör vi till Stockholm för ett pitstop på Odenplan innan vi flyger på söndag
Hello hello
Carma: Jag har fått sålt det mesta, det var lättare än jag trodde! Nu är det bara kvar en gammal babysitter (från E:s tid...!) men den skänker jag nog bort till nån välgörenhet om jag inte får sålt den, och så är det en resesäng som passar spädbarn jag tänkte göra mig av med. En lite udda modell.
Resten har gått förvånansvärt lätt att sälja, trodde det skulle vara lite meckigt nu när det är semestertider men folk läser tydligen blocket ändå. Gött! Mer plats på vinden och lite fler slantar i plånboken!!
Trist väder idag. Hade tänkt en tur i Haga med kusin men hoppar över det, har inte lust o dra runt på barn i vagn o knö i små butiker med den jättevagnen när det öser ner. Syrran åker in med dom istället. Ikväll Gothia Towers o räkmacka :D
Carma: Håller tummarna för bättre väder imorgon!!!
Vilka är det som är kvar i stan nu???
Kanske kan ta en fika nästa vecka, om någon nu är hemma.
Jag är kvar i stan.
Försöker fly men hittar inte vart....