• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Dags för ännu en ny tråd girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
  • Carma07

Godmorgon

Ab: Vad mysigt det lät med besöket på Marstrand. Du vet verkligen hur man njuter av livet.

Nibla: Vad skönt att N kommer hem idag. Det är verkligen tufft att vara ensam med en 10 månaders. Jag går och väntar på att maken ska ha semester vilket innebär att jag också kan få lite semester. De hade egentligen planerat en fisketur upp till Norrland som inte blir av nu. Tycker det är lite tråkigt för honom men måste erkänna att det känns lite skönt att slippa vara ensam en hel vecka med lilltjejen. Nu kommer vi istället åka upp samma vecka som ni så vi kanske kan få ihop någon träff ändå.

Idag är det planerat mammapromenad och fika. Vi får väl se hur mycket promenad det blir i värmen.

• Linum

Kom precis hem efter en simtur i Långvattnet. Fick tipset från Bautis make igår när vi var på blixtvisit (och kissepaus...)

Idag har jag suttit i möte hela dagen. Jobbigt eftersom jag var ute och fotade i Eriksberg igår, sent på kvällen.

Hoppas att ni mår fint!

• FruTez

Morsning!

Det var en fruktansvärt hektisk dag på jobbet igår... Vilket resulterade i öm nacke och axlar och spänningshuvudvärk. Tog Alvedon när jag kom hem och vaknade imorse "öm" i huvet. Tog två alvedon till, men värken är kvar och axlarna och nacke stela. Gick förbi apoteket och tänkte köpt någon kräm tex. Zon, men gravida har inga andra alternativ än Alvedon/panodiltabletter. Inte en enda kräm eller salva rekomenderades till gravida. *suck* Varför har de inte gjort en "Zonsalva" fast med samma verksamma ämne som i Alvedon??

Får helt enkelt inse att jag är uppenbarligen MYCKET mer stresskänsligare än vanligt. Har läst om det, men trodde inte att det påverkade mig... ni vet, det händer andra! haha!

• Nibla

Tez,
    Usch, det låter inget vidare! Du får trösta dig med att det snart är helg så du kan vila upp dig!

Idag har jag jättemycket att stå i. Har redan varit och handlat det sista inför festen. Fyra paket jordgubbar och 18 majskolvar!
    På förmiddagen ska vi klämma in ett besök på BVC och i eftermiddag kommer svärfolket hit. Svärfar ska hjälpa till att bygga partytält och svärmor ska ta hand om lillskruttan.

Åh, måste berätta! Igår kväll satt vi uppe på balkongen i hammocken och läste. Då hör vi hur det prasslar nedanför och till vår glädje ser vi den sötaste igelkotten! Den kröp under altanen så vi gick ner och la oss på mage på altangolvet och kikade genom springorna som två miffon! Haha!

• Ab fab

Godmorgon
    Kul med kalas Nibla- vilket partyväder det verkar bli.

Tezz- hoppas huvudvärken släpper. Slappna av ordentligt i helgen. Bilagan ligger i internposten

Igår var jag på palace. goda vänner och cover-band. helt ok combo tillsammans med lite rosé

Idag är det semesterdags. Jippi. Skall fira med fest hos grannar. Skall bli himla trevligt. I morgon sticker jag tidigt till Varberg. Min vänninas son fyller 7 år så det skall firas med en oanständigt stor glass. sen är det hem till nästa kalas. Mammas man fyller 75 år så det blir middag på Liseberg. sen skall jag vila

• Carma07

Godmorgon

Tez: Jobbigt med värken. Men skönt att det är fredag och snart kan ta det lungt.

Nibla: Visst är det kul med igelkottar i trädgården. Vi har två (eller en kvar?) som bor här någonstans. Även om jag längtar efter regn och lite kallare så hoppas jag att vädret håller i sig för er fest. Mysigt med trädgårdsfest.

Usch, idag tycker jag att det är klibbigt. Och jag som ska iväg på en massa ärenden idag. Jag har sparat på dem i förhoppning att det skulle bli lite svalare i slutet av veckan, men så blev det nästan tvärtom.

• FruTez

Abbe:! Tack för bilagan!

Vill passa på att önska alla en trevlig helg. Kramelikram!

• Carma07

Nibla och Frujj: Vart köpte ni era "swimsuits" eller UV-kläder (eller vad de heter) till era barn?

Dags för en tur till Ikea. Ville inte åka under dagen när det var så varmt och ha med lilltjejen. Fördelen med att de har öppet till åtta på kvällen. Måste inhandla lite grejer till vår flädersaft.

• Bauti

Hej

Har fullkomligt runnit bort på jobbet idag. Fy satan vad varmt. Ja jag vet, jag gnäller, men jag är gravid

Har inhandlat en STOR fläkt till farmor som fyller 85 i morgon. Synd att jag redan har slagit in den. Annars kunde jag ha testat den.

Trevlig helg!!

• Frujj

Carma: Jag har köpt UV-kläderna på Happyland på Backaplan. De finns även på Babyhörnan men Happyland är billigare. Dom finns även i några webbutiker och på tillverkarnas egna webbutiker iaf på www.sunblock.se
    Köpte en sunsuit till lilleman och en leisure-tröja till W. Han hade en sunsuit sen tidigare.
    Just ja! Det finns även uv-kläder på Lindex.
    Tycker de verkar fungera kanonbra! Inga röda märken eller nånting på W, som ändå har badat som en galning flera dar i rad nu.

Idag har vi varit ute med båten, tog med svärfar som "extrakapten" vågar inte riktigt ge mig ut med hela familjen i båten med N som enda "kapten" om det skulle hända nåt. Jag kan inte så mycket och med tanke på vad som hände tidigare i veckan vill då jag inte utsätta mig för den risken.
    Synd, jag som hade fantiserat om att vi skulle åka ut en vecka eller nåt och låta vädret styra hur länge vi kände för o vara ute och vart vi skulle åka. Men det får vi väl ställa in nu. Hmm hyra en stuga istället kanske... :)

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!