• mindag2009

    Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

    Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

    Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

    Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

    Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

  • Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • Im yours

    Hej, jättekul m den här tråden.

    Vi gifter oss inte förrän nyårsafton- 2010, m som sagt tiden går fort. Efter 4 års särboskap, kommer jag att flytta ner till Kullavik utanf Göteborg.

    Vi drömmer om stora snöflingor, vit nysnö. Häst och släde, facklor, o ett maffigt fyrverkeri. Kort sagt, ett härligt vinterbröllop. Jag är norrländska så kanske får vi dra mot norr för att hitta "just det där" stället.

    sv.wikipedia.org/wiki/Multr%C3%A5_kyrka

    www.galsjobruk.com/default.asp%2C10649&pageid=14179

    Vi skulle vilja importera lite av det amerikanska Att brudgum, bestmen, brudtärnor står framme i kyrkan tills m prästen. Och att jag får skrida in med lilla barnbarnet till dessa toner.





    Jag hoppas vi har tur med prästen, det är tydligen inte självklart att man får göra så. Varför vet jag inte, men men - det ordnar sig

    Vi firar oxå bröllop i tre dagar, självklart är det vi som betalar hela kalaset av ren glädje - för att alla gästerna (ca. 125 st)tar sig tid att komma och fira vår stora dag med oss.

    Vi kommer att se till att även barn/ungdomar känner sig välkommen, o mycket speciella. Det kommer att visas film, aktiviteter, och allehanda pyssel till de "långa tal" -ointressserade krabaterna.

    Då min blivande har både kontakter, o vänner i musikbranchen kommer vi att ha så mycket levande musik som möjligt.

    Klädsel, och styling är alltid viktigt för mig. Självfallet är sånt ännu mer speciellt på vårt bröllop. Vi pyntar upp brudtärnor, bestmen etc, precis så mycket dom de önskar bli stylade.

    Vi kommer att ha en bröllopskordinator, som vi kan bolla idéer med. Det här är vår dag, därför ska vi och gästerna bara ha så trevligt som möjligt. Utan att behöva oroa oss för något.

    Ungefär så här långt har vi kommit .........

  • mindag2009
    Emelieca skrev 2009-06-16 19:45:09 följande:
    Har inte hunnit läsa hela tråden så du kanske har fått massa bra tips. Är klänningen färdigsydd eller är den på G? Kan ni inte göra nån variant där en del av kjolen går att ta av? Känns ju trist att bara kunna använda en sån fin klänning bara några timmar annars.
    Men det var ju en ide tack tack!
    Nej, klänningen är absolut inte klar, jag provade "den" i dag men den var bara i linne just nu, för att prova måtten.
  • mindag2009
    Aleta skrev 2009-06-16 19:47:13 följande:
    Angående klänningar så måste jag tipsa om La Sposas klänningar. Otroligt vackra och de har tajta med MYCKET spets. www.splasposa.com/Där kanske också finns något du gillar till kvällen.Och diamanter!Vill du ha tips på var du kan hitta urläckra naturfärgade, en klarblå eller lila kanske?(Nu säljer jag på dig sån't som jag skulle ha velat ha. )
    Haha! Du är för go
    Men jag vill inte att detta ska bli "min" tråd. Jag vill att det ska bli vår tråd som inte vill ha ett budget bröllop.
  • mindag2009

    Åååå ditt bröllop låter helt underbart.
    Tycker också att det behövs en sådan här tråd, för det värkar som att här på BT är det inte korrekt att vilja lägga pengar på sitt bröllop! Nej så billigt som möjligt ska det vara:-S

    Men ditt bröllop skiljer ganska mycket från mitt, här blir det SOMMAR och Sverige över hela helgen och bröllopet!
    Kommer ni att ha lång väga gäster?

    I dag har vi gjort klart menyn Det blir en avsmakningsmeny med 10 små rätter som ska serveras. Det blir en blandning av hjort,ripa,hjortron,älg,röding,lax,ny potatis och ren
    Tror att det blir helt perfekt.

    Men oj vad glad jag blev att du hittade hit! Du förstår nog hur jag menar med det jag skrev i TS.

    Im yours skrev 2009-06-16 20:00:46 följande:


    Hej, jättekul m den här tråden.Vi gifter oss inte förrän nyårsafton- 2010, m som sagt tiden går fort. Efter 4 års särboskap, kommer jag att flytta ner till Kullavik utanf Göteborg.Vi drömmer om stora snöflingor, vit nysnö. Häst och släde, facklor, o ett maffigt fyrverkeri. Kort sagt, ett härligt vinterbröllop. Jag är norrländska så kanske får vi dra mot norr för att hitta "just det där" stället.sv.wikipedia.org/wiki/Multr%C3%A5_kyrkawww.galsjobruk.com/default.aspVi skulle vilja importera lite av det amerikanska Att brudgum, bestmen, brudtärnor står framme i kyrkan tills m prästen. Och att jag får skrida in med lilla barnbarnet till dessa toner.www.youtube.com/watchJag hoppas vi har tur med prästen, det är tydligen inte självklart att man får göra så. Varför vet jag inte, men men - det ordnar sig Vi firar oxå bröllop i tre dagar, självklart är det vi som betalar hela kalaset av ren glädje - för att alla gästerna (ca. 125 st)tar sig tid att komma och fira vår stora dag med oss.Vi kommer att se till att även barn/ungdomar känner sig välkommen, o mycket speciella. Det kommer att visas film, aktiviteter, och allehanda pyssel till de "långa tal" -ointressserade krabaterna.Då min blivande har både kontakter, o vänner i musikbranchen kommer vi att ha så mycket levande musik som möjligt.Klädsel, och styling är alltid viktigt för mig. Självfallet är sånt ännu mer speciellt på vårt bröllop. Vi pyntar upp brudtärnor, bestmen etc, precis så mycket dom de önskar bli stylade.Vi kommer att ha en bröllopskordinator, som vi kan bolla idéer med. Det här är vår dag, därför ska vi och gästerna bara ha så trevligt som möjligt. Utan att behöva oroa oss för något.Ungefär så här långt har vi kommit .........
  • Lady o Lufsen

    Nehej...jag hade minsann INGET "lyx-bröllop", vi åt varken på papptallrikar eller hade "betalbröllop", behövde INTE vända på varje krona men hade den bästa, härligaste, underbaraste dagen i våra liv

    Det är faktiskt inte svart("fula" budgetbröllop) eller vitt (Lyx a la 700.000 ...det finns ju en "grå" zon också!

  • Lady o Lufsen

    Det skulle INTE vara en smiley bakom 700.000:-...bara en helt vanlig slutparentes!

  • Im yours

    Yea, det förstår jag

    Vi kommer inte att ha så många långväga gäster, men många är mycket uppbokade så ........... det gäller att "limma" fast datumet i folks kalendrar

    Men å andra sidan finns det många svenskar som aldrig upplevt riktig norrlandsvinter. Så det kan nog bli aningens spännande ändå

  • Pentan

    Kul att fler har hittat hit!!


    Men kom ihåg att det är ful att spendera pengar... Sticker alltid i folks ögon!

  • Pentan

    Osa är 26/6, 12 pers väntar jag svar från. Men du som har närmare 50 kvar - stackars dig - hoppas alla svarar JA i tid!

    Förstår att det måste vara en mardröm med bordsplaceringen sen! Kan du få hjälp med det?

    Min karl tycker att det är ganska kul med allt planerande, men sen så gör vid det dock bara för 65 gäster och inte över 300 pers + att ni ska ha i 3 dagar! Jisses vad med planering!! Men vi är här för att hjälpa dig och alla andra som behöver lite hjälp längst vägen till vad som förhoppningsvis kommer bli den underbaraste dagen i ens liv!

    Vi gifter oss på Edsbergs Slott.


    mindag2009 skrev 2009-06-16 12:19:49 följande:
    Nej verkligen inte! Herre gud vad fort det går.Vad har ni för stopp datum på OSA?vårat går ut på fredag och det fattas ännu ca 50 pers:SLåter ju riktigt gott, vart var det ni skulle ha eran fest?Vi ska i dag åka och prata med han som ska bygga ihop våran meny och sedan nästa vecka så blir det att smaka av *mums*Oj, vad bra att du sa det! Är helt galen i deras butiker. Min blivande brukar få dra mig ut där i från Men visste vad nr 20 helt underbar. Jag ska självklart åka dit och se den i verkligheten och prova!Men min älskade håller på att bli tokig på allt mitt planerande och allt som jag har bokat in. Hur är det med din blivande håller han också på att bli tokig?Sen detta med bordsplacering, om dom flesta kommer så blir det 350 pers och då vet jag inte hur jag ska klara det!Många pratar inte bra engelska så man måste verkligen tänka till! Vi kommer att ha tolkar som tolkar talen och vigseln men sedan så måste de ju kunna prata med sin bordsgranne, men ändå är det ju tråkigt om tex hela min mans Italienska familj sitter bredvid varandra. Hmmm har du några bra tips?
  • mindag2009

    Lady o Lufsen skrev 2009-06-16 20:18:16 följande:


    Nehej...jag hade minsann INGET "lyx-bröllop", vi åt varken på papptallrikar eller hade "betalbröllop", behövde INTE vända på varje krona men hade den bästa, härligaste, underbaraste dagen i våra liv Det är faktiskt inte svart("fula" budgetbröllop) eller vitt (Lyx a la 700.000 ...det finns ju en "grå" zon också!
    Men det vet jag också, men denna tråd ska vara för oss som vill spendera MYCKET pengar på våra bröllop.
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop