• sindri

    augusti 2010

    nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.

  • Svar på tråden augusti 2010
  • sunzhine

    Oj har de redan bokat upp?!?!? Skönt att man bor i en relativt liten stad så man slipper de problemen. Vi ska kolla en till lokal sen ska vi nog boka, har två o välja mellan...

    Kollade vigselringar igår i Göteborg o vad jag längtar efter en till ring, hittade jättefina som jag fastnade för men vi ska väl kolla runt lite till...

  • ullis33

    Vi har samma datum Sommarbrud2010
    Vilken stad bor du? Jag tänker om det redan är så uppbokat.

    Vi har preliminär bokat feststället (officersmässen på amf4) ett underbart ställe med utsikt över hela hamninloppet i Göteborg.
    Jag ringde och skulle boka kyrkan men då fick jag till svar att jag fick vänta till ett halvår innan för att jag inte tillhörde församlingen någon annan som vart med om det? Tänkte göra ett nytt försök och se om de ändrat sig .


    Sommarbrud2010 skrev 2009-06-17 23:59:11 följande:
    Nu har vi så gott som bestämt oss för ett datum; 21/8-10Någon som kollat upp vad som kan tänkas hända detta datum som jag inte tänkt på? Kommer det att vara nån EM- VM- OS- final eller likande som folk kan tänkas vara intresserade av? Nån som vet? (läste i en annan tråd att folk tackat nej till bröllop pga att det krockar med en Madonnakonsert. Tråkigt. Sånt är ju svårt att känna till ett år i förväg..)
  • Sommarbrud2010

    Ullis33: Jag bor i utkanten av Stockholm så det är ju inte så konstigt att populära ställen börjar bokas upp. Känner dock lite stress över att hitta den perfekta lokalen till vårt datum innan någon annan bokar den...
    Vi ska inte viga oss kyrkligt så jag är tyvärr inte insatt i kyrkans regler.
    -låter som en mkt fin festlokal med sjöutsikt.

  • Fostie

    Hej! Jag och min fästman ska också gifta oss den 14 augusti. Blir lite stressade med tanke på att vi inte har bokat kyrka än, men förhoppningsvis kan vi boka den nästa vecka :D Bor i Linköping så det är ju inte lika stort slagsmål om kyrkor och festlokaler som i Stockholm riktigt ;)
    Hittade precis min drömklänning idag (bridaloutlet.se/bridaloutlet/images/shop/tarabästMELLAN%20012.jpg) men måste vänta lite med att köpa den, dels med tanke på ekonomin (fattig student) och dels med tanke på att jag tänkt gå ner några kilo till (för hälsans skull i första hand).

  • ullis33

    Tjoho.... Jag gjorde ett nytt försök att boka kyrkan idag igen och den snälla damen gjorde ett undantag och bokade in mig
    Hon jobbade sin sista månad innan pension och tyckte inte att jag skulle behöva vänta till Januari med att boka kyrkan då vi behöver veta så att vi kan boka festlokalen.
    Vilken gullig dam eller hur!
    Tjoho vad jag é glad...

  • sunzhine

    härligt ullis, kul när det går vägen...

    vi har kyrka bokad, ska leta lokal framöver...

  • sunzhine

    Håller på o kämpar med vikten nu o det går än så länge åt rätt håll, har ett år på mig att gå ner 10 kilo men jag går gärna ner dem nu så jag kan beställa min klänning snart ... Gälelr ju o va ute i tid hihi...

  • Werty

    Hej!

    Vet inte om det berörs tidigare i tråden men jag orkar inte kolla igenom hela..

    Jag pratade med kyrkan vi tänkt boka och de sa att man inte kan boka några kyrkor förrän 11/11 för att de ska ha kyrkomöte i oktober och besluta om vigselrätten så de vill inte boka in något förrän det är bestämt hur det blir. Någon som vet/hört nåt om det? Jag tycker det verkar superkonstigt och har inte hört nåt om det från andra håll. Menar dom att det inte går att boka just VIGSEL (att det kanske blir välsignelseakt istället) eller menar dom att det inte går att boka alls. Jag försökte få dem att förklara men blev inte klokare av det. Hur som helst, verkar ju galet. Ska alla slänga sig på telefonen på morgonen den elfte, känns dessutom lite sent inför sommaren. För oss spelar det roll i val av festlokal, att det blir på samma sida stan och vi måste ju boka festlokal snart har vi förstått. Nån mer som råkat ut för det eller har nån tanke om hur man ska göra?

  • anoli

    Ang. kyrka så tror jag de menar att det inte går att boka för 'vigsel'. Jag ringde idag och bokade kyrka (pirrar i magen just nu, hehe) till den 21/8 nästa år, och det var inga problem alls!

    Prova att ringa igen Werty!

  • Snuttepinglan

    vad roligt med en tråd med dem som gifter sig aug 2010 :) Där kan jag äntlingen hoppa på då vi gifter oss den 7/8-2010. Det känns på ett sätt så långt bort, men ändå så nära. Bra är det att vi hinner tänka igenom allt många ggr innan vi bestämmer oss.

Svar på tråden augusti 2010