• didis

BT har blivit tråkigt!!

Är det någon mer än jag som tycker att BT har blivit tråkigare sista tiden?

Som saknar gamla tiders trådar där diskussionens vågor gick höga?

Som tycker att aktiviteten har minskat högst påtagligt senaste tiden? Och då menar jag inte bara senaste veckan som har varit erbarmlig och som gjort att jag funderat på att helt sluta med BT.

Kort sagt, är det mig det är fel på eller BT??

• Svar på tråden BT har blivit tråkigt!!
  • Sommar 2010

Diskussionerna riskerar dessutom att bli mer och mer urvattnade eftersom man som ny gärna anammar tonen. Många nya som börjar läsa trådar med mesiga diskussioner blir många nya som gör mesiga inlägg.

Erkänner mig skyldig.

• passionsblomman

Jag tror nog att den stängdes för att det var rätt fet trollvarning på ts faktiskt. Det var fler än en nya trådar, alla i samma "hur kan ni vara så korkade att"-anda, och det är ju knappast första ggn ngn dyker upp och kör igång trådar BARA för att skapa upprörda känslor.

Nu kan ju det vara underhållande föralldel om man gillar när det blir känslosamt, men hellre är jag med och diskuterar där det görs på riktigt.

Det var synd dock att inte ens hinna läsa tråden igenom innna den försvann.

• shakynose
    Sesamy skrev 2009-06-08 17:18:04 följande:
    Hehe.... Förstår verkligen att det kan te sig så. Det stämmer inte i mitt fall - skulle jag starta en tråd om en fråga skulle jag vilja ha åsikter om frågan - klänning, betalbar, vad det nu kan vara - så skulle jag vilja ha folks åsikter - inte att folk höll med. Dock tycker jag det är jobbigt att bli sågad med fotknölarna om man uttrycker en åsikt som inte stämmer överens med den generella åsikten i tråden - inte för att det skadar mitt självförtroende - utan för att det blir så trist i min mening. Om man svarar i en tråd och inte håller med och då bli ignorerad eller dumförklarad är inte heller kul. Jag diskuterar gärna... Högt och lågt! Men när det blir rätt eller fel - då blir det ointressant för mig. Då stannar ju diskussionen om någon ska ha rätt och någon fel... Man kan tycka olika disktuera fritt och diskutera varför man tycker som man tycker. Men om det blir - fy vad dumt/korkat/dåligt att du tycker som du gör.... I ämnen som är extremt subjektiva...Då finns två alternativ.... Jag smyger undan - fortsätter tycka samma saker men håller käft om det inte känns tillräckligt viktigt. Eller så argumenterar jag till döddagar för att nå en mer konstruktiv diskussion. BT är helt enkelt inte tillräckligt viktigt för att orka ta en riktig diskussion. Men det vore ljuvligt om det fanns ett öppet disskussionsklimat där man fick tycka gruvligt olika utan att det blir att - "korkat, dåligt" osv. Nästan allt som diskuteras här är ju subjektivt... Så varför försöka döda argument eller åsikter?
    Håller verkligen med dig i mycket. Det svåra är nog att alla inte har samma uppfattning om vad som är att bli sågad vid fotknölarna och vad som är konstruktiv argumentation. Vissa tar det som ett påhopp bara man säger emot, medan andra bara tycker att det är roligt att prova sina argument mot andras trots att tonen blir hetsig.
    Min uppfattning är ändå att om man uttrycker en åsikt som avviker från majoritetens uppfattning så får man ju vara beredd på att förklara/försvara. Det är inget fel med det, tvärtom!

Det blir ju tråkigt om det bara går ut på att tycka för tyckandets skull. Om ingen reagerar på min åsikt (tycker att den är bra eller dålig eller om jag har felaktiga grunder för min ståndpunk osv.) då är den ju helt värdelös!
  • Troll1

BT har blivit lite "småtråkigt", det håller jag med om. Delvis beror det väl också på att man bara blir utslängd vareviga gång... Man tröttnar då kan man lugnt säga.

• Fjosok

Tråden var rätt rolig, undrar i det fallet om hon var helt allvarlig? Kändes väldigt ironisk. "Prinsesskjolar för småbarn fast på vuxna kvinnor"som det stod.

Allvarligt talat, hur många brudar idag har prinsesskjolar modell jättevid?. Ganska få ...

Men tydligen tillräckligt många för att det skulle bli upprört.

• LyckligaSara

hehehe ja orka bry sig om vad någon tycker.

jag förstår inte varför folk tar illa vid sig..det är ju bara internet for gods sake!

• lecaroline

Jag måste erkänna att jag blev rätt sur en ggn.

Jag svarade på ett inlägg var kan jag köpa MS fast inte den eller den.

Och då blev jag avstängd i 24 timmar. Hur många ggr har man inte lästa andra svar och svarat själv, men helt plötsligt har jag eller någon som jag känner ekonomisk vinning på allt man säger..
    Det har ju faktiskt väldigt många på ikea också så varför inte ta bort den tråden??

Tappade sugen då. Ska man behöva vakta tungan hela tiden för att inte bli avstängd???

• Lady o Lufsen

Troll på forum brukar också liva upp...ett tag i alla fall

När jag hängde här som mest, 05-06, så kryllade det periodvis av troll och det drog igång en hel del men är ju tröttsamt i längden...

• Humlan66

Och det här med länkar .. suck.. anger man en länk och VIPS är man anmäld- har gått liite till överdrift kan jag tycka

Svar på tråden BT har blivit tråkigt!!