feministbrud skrev 2009-06-08 15:00:45 följande:
Kan det bero på dåligt självförtroende (nu menar jag inte specifikt du, utan i allmänhet)? Om jag startar en tråd om min klänning och någon säger att den är alldeles för enkel och att man aldrig skulle låta sin mamma sy upp den för det inte blir tillräckligt fint, ja då skulle jag inte bry mig så mycket. Många här inne verkar bli så upprörda över saker som andra tycker. Ett bra exempel var när en tråd startades om varför alla spökade ut sig som prinsessor. Det blev så hetsk stämning att tråden stängdes. Varför bry sig om man tycker att någon är dum i huvudet?Låt dem som vill debattera och de som mår dåligt av det kan väl hålla sig till sina stykamehårstrådar?
Håller med!
Angående det där med att hålla sig till de sina, eller vad man ska säga, så tycker jag att det är skitsvårt att veta om någon bara vill bli plusad eller om de verkligen är ute efter ärliga svar när de slänger ut en fråga. Det har ju onekligen vållat en del konflikter i mitt fall, om man säger så... Vore bra om man var tydlig med att man helst inte vill ha negativa kommentarer på något sätt i trådstarten t.ex.