• didis

BT har blivit tråkigt!!

Är det någon mer än jag som tycker att BT har blivit tråkigare sista tiden?

Som saknar gamla tiders trådar där diskussionens vågor gick höga?

Som tycker att aktiviteten har minskat högst påtagligt senaste tiden? Och då menar jag inte bara senaste veckan som har varit erbarmlig och som gjort att jag funderat på att helt sluta med BT.

Kort sagt, är det mig det är fel på eller BT??

• Svar på tråden BT har blivit tråkigt!!
  • novia72

Håller med dig, Didis...

sanningen är att sista veckan har jag blivit "utslängd" - vet inte alls vad det är med BT- orkar inte ens komma in för att kolla...

har ni oxå råkat ut för detta?

• feministbrud

Oh ja...

novia72 skrev 2009-06-08 14:42:49 följande:
    Håller med dig, Didis...sanningen är att sista veckan har jag blivit "utslängd" - vet inte alls vad det är med BT- orkar inte ens komma in för att kolla...har ni oxå råkat ut för detta?
  • Fjosok

Vi blir alla utslängda, verkar som om servern fått fnatt ..

• Sesamy

Känner igen mig i det där med att alla styks medhårs....
    Jag är i stort väldigt medskyldig till detta!

Främst för att jag tycker att det är galet jobbigt att skriva att man tycker något för att sen få veta att man är dum i huvudet för att man inte tycker något annat! Jag har fått känslan här att alla diskussioner måste sluta i ett "rätt" och "fel" vilket jag avskyr. Därför orkar man ibland inte utan stryker medhårs bara för att slippa rätt och fel...

Så gör jag allafall.

• feministbrud

Kan det bero på dåligt självförtroende (nu menar jag inte specifikt du, utan i allmänhet)? Om jag startar en tråd om min klänning och någon säger att den är alldeles för enkel och att man aldrig skulle låta sin mamma sy upp den för det inte blir tillräckligt fint, ja då skulle jag inte bry mig så mycket. Många här inne verkar bli så upprörda över saker som andra tycker. Ett bra exempel var när en tråd startades om varför alla spökade ut sig som prinsessor. Det blev så hetsk stämning att tråden stängdes. Varför bry sig om man tycker att någon är dum i huvudet?

Låt dem som vill debattera och de som mår dåligt av det kan väl hålla sig till sina stykamehårstrådar?

Sesamy skrev 2009-06-08 14:55:39 följande:
    Känner igen mig i det där med att alla styks medhårs.... Jag är i stort väldigt medskyldig till detta! Främst för att jag tycker att det är galet jobbigt att skriva att man tycker något för att sen få veta att man är dum i huvudet för att man inte tycker något annat! Jag har fått känslan här att alla diskussioner måste sluta i ett "rätt" och "fel" vilket jag avskyr. Därför orkar man ibland inte utan stryker medhårs bara för att slippa rätt och fel... Så gör jag allafall.
  • shakynose

Håller verkligen med om att det blivit lite lågt i tak här på sistone. Orsaken för mig är att det funnits och finns rätt många som inte klarar av att vare sig ta eller ge kritik om den inte lindas in i honung och siden. Värsta exemplet var ju tråden om dålig smak (när det gäller brudklänningar) som togs bort bara sådär. Varför kan man inte diskutera sånt? Det är ju jätteintressant tycker jag i alla fall!

Sedan verkar vissa saker vara mer än okej att kritisera, som brudöverlämning eller kuvertavgift till exempel, medan andra saker är mer eller mindre tabu. Lite synd kan man ju tycka.

• shakynose
    feministbrud skrev 2009-06-08 15:00:45 följande:
    Kan det bero på dåligt självförtroende (nu menar jag inte specifikt du, utan i allmänhet)? Om jag startar en tråd om min klänning och någon säger att den är alldeles för enkel och att man aldrig skulle låta sin mamma sy upp den för det inte blir tillräckligt fint, ja då skulle jag inte bry mig så mycket. Många här inne verkar bli så upprörda över saker som andra tycker. Ett bra exempel var när en tråd startades om varför alla spökade ut sig som prinsessor. Det blev så hetsk stämning att tråden stängdes. Varför bry sig om man tycker att någon är dum i huvudet?Låt dem som vill debattera och de som mår dåligt av det kan väl hålla sig till sina stykamehårstrådar?
    Håller med!
    Angående det där med att hålla sig till de sina, eller vad man ska säga, så tycker jag att det är skitsvårt att veta om någon bara vill bli plusad eller om de verkligen är ute efter ärliga svar när de slänger ut en fråga. Det har ju onekligen vållat en del konflikter i mitt fall, om man säger så... Vore bra om man var tydlig med att man helst inte vill ha negativa kommentarer på något sätt i trådstarten t.ex.
  • feministbrud

Ja absolut! Jag minns en tråd där någon hade skrivit en dikt i lokaltidningen för att visa omvärlden att hon gift sig och bad om synpunkter på den (typ, kan man skriva såhär?). Någon frågade om hon ville ha positiva tillrop eller om hon ärligt ville ha synpunkter. Ts fattade inte vad personen frågade om och då lät hon saken vara. Det är ju lite lustigt att man ber om synpunkter när man inte vill ha det, men om det nu är så är det bar om man är tydlig.

shakynose skrev 2009-06-08 15:18:56 följande:
    Håller med!Angående det där med att hålla sig till de sina, eller vad man ska säga, så tycker jag att det är skitsvårt att veta om någon bara vill bli plusad eller om de verkligen är ute efter ärliga svar när de slänger ut en fråga. Det har ju onekligen vållat en del konflikter i mitt fall, om man säger så... Vore bra om man var tydlig med att man helst inte vill ha negativa kommentarer på något sätt i trådstarten t.ex.
  • Soldemor
    Sesamy skrev 2009-06-08 14:55:39 följande:
    Känner igen mig i det där med att alla styks medhårs.... Jag är i stort väldigt medskyldig till detta! Främst för att jag tycker att det är galet jobbigt att skriva att man tycker något för att sen få veta att man är dum i huvudet för att man inte tycker något annat! Jag har fått känslan här att alla diskussioner måste sluta i ett "rätt" och "fel" vilket jag avskyr. Därför orkar man ibland inte utan stryker medhårs bara för att slippa rätt och fel... Så gör jag allafall.
    Vet precis hur det där känns, blev ordentligt uppläxad i en tråd där det diskuterades om styvbarn. Berättade hur vi hade gjort och fick svar att jag i princip inte var vatten värd för det! Om inte obehagligt så kändes det inte bra, ville ju bara delge hur vi löst saker och ting, nej, inte kul alls!
Svar på tråden BT har blivit tråkigt!!