• Mamli

Vilket namn tycker ni?

Sätt gärna 1,2,3 vilken ordning ni tycker vilket namn som är fin.

de står mellan:
    Bergman
    Sloberg
    Bernson

• Svar på tråden Vilket namn tycker ni?
  • Mamli

Åh, precis!
    Din svärmor är lite mer extrem än min för jag får iaf brev hem till familjen brügg.
    Men om vi ska gifta oss så kommer de gå i taket.

Hur ofta använder man sitt mellannamn? sambon vill ju behålla sitt efternamn som de...men han får otroligt långt namn.
    Jag tänker ju inte försöka tvinga han att ta bort de för ett namn är ju vem man är. Men funderar på hur de går..

För mig är jag Bergman, men bytte till Brügg. Fick höra att de inte har nån koppling till mig och inte betyder nåt för jag bytte.
    Min mamma gifte sig men en underbar man som stod ut med massa skit för mig, så jag skulle vilja säga att min namn betyder mer för mig än vad de gör för andra. För de heter mannen som räddade min mamma och hjälpte mig.

• Vid havet

Varför inte ta Brügg då? Det betyder ju något. Det kan jag tycka är viktigare än vad som är finast jämt (inte för att det är fult, men du verkar leta efter något annat...) Dessutom heter ert barn det redan.

xxx Sloberg Brügg tycker jag låter bra!

• Mamli

Ja, men sambon känner inte att han vill ta de namnet.

Han tycker om Bergman för att han säger att de är jag.
    Bernson är fint men båda tänker på min mormor och han känner inte att de är vi. Berg är han sådär till men vill jag heta de är de ok.

Han vill ju helst att vi ska ta hans, annars funkar Bergman kanske Berg...men jag är osäker...
    Jag bara tänker att jag önskade att han hette nåt annat som man kunde uttala utan att låta som man druckit 10öl

Men nu gör han ju inte de, Malin Sloberg, Malin Berg,
    Malin Bernson, Malin Brügg...ÅH!

Nu läste jag namnen med mitt namn..och nae. Bernson är ju inte jag, men hon låter väldigt trevlig

• Mamli

Det här var bra..nu ska jag skriva lite för mig själv bara..ni behöver inte läsa då de komemr bli massa tjat. Men de är för min skull.

Malin Elisabeth Brügg Sloberg
    Malin Elisabeth Bergman
    Malin Elisabeth Berg
    Malin Elisabeth Brügg

Viktor Fredrik Brügg Sloberg
    Viktor Fredrik Bergman
    Viktor Fredrik Berg
    Viktor Fredrik Brügg

John Fredrik Sloberg
    John Fredrik Sloberg Brügg
    John Fredrik Sloberg Bergman
    John Fredrik Sloberg Berg

Så...nu ska jag sitta och läsa detta

• Mamli

Hur långt får man gå tillbaka för att ta ett namn i släkten??

• Vid havet

Namnet måste ha burits i rakt nedstigande led i två generationer och den sista personen med namnet ska ha levt de senaste 100 åren. Så har jag fattat det i alla fall.

• jojoånick09

Bergman klingar fint i örat
    Sloberg tycker jag om för det är ovanligt..

• Mamli

oj..fattade inget. 100år förstod jag, det är min mormors mor..

Svar på tråden Vilket namn tycker ni?