• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Jag tänker åka och hämta min son, ta fram en av filmerna vi hyrde häromdan OCH smågodiset som det finns kvar av och köpa någon totalt onyttig middag dessutom.

• passionsblomman

Det gör han alltid!

Ninnnis skrev 2009-06-22 15:24:27 följande:
    GÖR DET!!! *kramar och hoppas sonen muntrar upp dig lite*
  • ingenjörsbruden

Åhh blommis!! En riktig Ior-dag!!! *kramar jättehårt*
    Ja plocka fram filmen o unna er en riktigt mysig eftermiddag.

Sonja: Skönt att höra att fler råkar ut för det...Spec mödravården ringde o ändrade tiden jag fick....passade på att fråga henne hur mkt det påverkar om man testar 0,5 h för tidigt....o jo det kunde ju ge lite fel siffror. Hade jag haft liiiiiiite lägre värde så hade jag fått göra om glukostestet om ca 1 vecka..... Ngt purken...Nåja...det blir nog bra.

Ninnis-struts...... ...*stoppar huvudet i sanden dansar små grodorna med REJÄLA gumprörelser*

• Ninnnis

Ingis, det är säkert ingen fara, men störigt att behöva göra om det. När ska du göra det?

Nu ska jag snart åka och träna, tjingeling!

• Leksi

Kikar in och säger hej!

Håller tummarna för Ankan & Ninnis (i smyg så klart) & sänder en stor kram till Blommis. Hoppas sonen och filmen hjälper litegranna och att du mår bättre imorgon.

Twixee - hur gick bröllopet?!

• Grå Katt

Stackars dig, Blommis! Du är väl värd en mysig kväll med sonen!

Jag såg att Ankan pratade om nidblödning tidigare... Någon som vet ungefär när dessa dyker upp (om de ens kommer över huvudtaget) Jag fick en liten liten rosa flytning idag och det är 2 dagar sedan som vi hade avbrutet i ÄL-tider...

• ingenjörsbruden

Grå Katt skrev 2009-06-22 16:51:36 följande:

Stackars dig, Blommis! Du är väl värd en mysig kväll med sonen! Jag såg att Ankan pratade om nidblödning tidigare... Någon som vet ungefär när dessa dyker upp (om de ens kommer över huvudtaget) Jag fick en liten liten rosa flytning idag och det är 2 dagar sedan som vi hade avbrutet i ÄL-tider...
    Snabb kik o sen hem till makens famn!

Nidblödning kan uppstå när ägget fäster på livmoderväggen....exakt dag kan jag inte på rak arm....har för mig att det tar ett dygn för ägget att vandra....
    Det kan vara en nidblödning du har....för spermierna kan klara sig ett tag på lurpassning i äggledarna....

*vinkar o skickar kramar till alla goa tjejer*
    Nu är det bara 79 dagar kvar till BF!
  • Grå Katt

Wow! 79 dagar! Är du nervös?

Jag blev bara lite nervös av den eventuella nidisen...Hm..jag kanske är redo för barn ändå...

• Daa

Hej på er.

Kraaaam, Blomman. Mys på med sonen och strunta i att man "borde" vara ute när det är fint väder.
    (på tal om det, vad gör jag här? Om nån borde gå ut och promenera så är det moi, för jag skulle verkligen må bättre av det)
    Hoppas du får en bättre dag imorgon.

Spännande med eventuella nidisar.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan