• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

Hej ladies! Har ni haft en härlig midsommar? Är alla helt superbakis idag för här är så tyyyyst i tråden?
    Jag är själv super trött. Det tar på krafterna att leka med brorsönerna, men guuud vad gulliga de är! *hjärtar*

Jordgubbarna var himelska och grillen var jättegod. Smakade lite på liiite rosé vin, bara för att det var midsommar. Det är något som jag längtar till!

MAken jobber kväll, så jag ska underhålla mig själv... Ska deklarera innan den 1 Juli, så kanske borde jag sätta igång med det, men samtidigt har jag liksom precis köpt ingridienser till att baka stormuffins, med dumle och sockerbitar... Kunde inte motstå receptet, så det är jag tvungen att pröva. Åh, vad det kommer dofta gott i hela lägenheten . Mycket roligare än ekonomi...

Har inte sett någon löpsedel om cricketskador i stockholmsområdet, så jag antar att allt gick städat för sig .
    Fick däremot ett gullig "gladmidsommar MMS" från en väldigt gullig unge som jag inte känner.

*Kraaaam* från bullammman! (som har sån lust att syyyyy! Vill växtfärga och sy bebigrejer och vara helt hippi-eko. Men jag ska nog bara vila lite, så går det över, så kan jag bara köpa nått i syntet på IKEA... )

• passionsblomman

Här har det varit krocket och så en vända pilkastning till. Vi hade jättekul, ända till slutet då min son inte riktigt orkade med att han inte vann något utan BARA pappa."inte ens dig vann jag över mamm" sa han.

Lånat nya filmer och laddat med jättepåsen lördagsgodis.

Jag har -ännu en gång-bakat min tårta och NU ni, nu blev den god.

Ingen indian har ännu synts till.

• Leksi
    passionsblomman skrev 2009-06-18 16:25:22 följande:
    Det är ju att leva MED de "rätta" hormonerna kroppen ska göra när man lagt pillren åt sidan. Det blir ju "vill-bli-gravid-hormoner" igen istället för "lillallalaaaa-här-blir-inga-baaaaaarn"Så, det blir ju en omställning som heter duga.Leksi, min cykel är utan piller vanligtvis lååång, så du får väl ge det ngra månader för att få koll på ett genomsnitt för cykeln iaf. Försök vara lite snäll och skonsam mot dig själv och ställa in föräntningarna lite längre fram än att varje månad redan från start ska vara full av vånda och besvikelse. Ge dig en liten tidsfrist. SKULLE det plussa bara ändå under den tiden-se det som en dunderbonus.Jag vet att det är lätt att säga, men det är ändå mitt råd, för att din resa annars kan bli så onödigt plågsam.Oroa dig inte än, innna det finns skäl. Njut av din man ochert liv ihop och häng med livet.
    Du har ju så rätt Blommis, jag ska verkligen försökta göra som du säger. Det känns mycket bättre nu efter en härlig midsommarhelg med goda vänner, har hunnit få lite distans till det hela och kan nästan inte förstå hur jag kunde reagera så starkt när testet var negativt. Är också glad för mensen kom igår på midsommarafton så då verkar det ju vara igång iaf!

Tråkigt att ditt test var minus Varför ska det vara så svårt? *kram*
  • Hvidbrud

Åh, nu bjuder jag alla på härliga muffins! Åh, vad de ser goda ut, de har pöst ut över kanterna ! Mmmmm... Sega och kletiga!
    Med en god kopp te och en bra film så är ensammyskvällen räddad!

Vad skönt att tårtan lyckades denna gången blommis! Googlade recept på den, men fastnade för dessa hiiimmelska muffinsar!

Inga indianer? Hmmmm.... Bara att vänta och se. (jag håller fortfarande tummarna, men säg inget!)

Leksi: Härligt med mysig midsommar! Och indianer i dalen. Det ska nog bli plus när det är dags. Kommer ihåg första mensen efter p-pillerna. Hade hoppats på en honeymoon baby, det var ju den enda chansen att det kunde bli det och så kom det en flock indianer istället. Besvikelsen var stor, men som tur är är det ju helt fantastiskt härligt att göra bebisar också, så det var ju inte så illa att få värmt upp sänghalmen några månader till...

• Ninnnis

Hej sötisar!

Blommis -

Vad skönt att ni verkar ha haft en trevlig midsommar trots allt. Hoppas sonen vinner någon gren, annars får han väl trösta sig med mammas goda tårta och godispåsen *fortsätter hålla tummarna i smyg*

Hvidis, låter som en mysig ensamkväll! Hoppas du hann med deklarationen också

Ingis, maken ville köra en annan väg hem idag, så vi körde igenom din "håla" Tittade efter dig, men förgäves!

Twixiee, du gifter dig väl idag?! Hoppas ni har en underbar dag och att alla tråkigheter är som bortblåsta, just idag i alla fall

Ankan, Lanovia, Daa & Leksi - glad midsommar!

Vi är nu hemma efter firandet hos makens familj. Det har varit fullt upp med svägerskornas 2-åriga tjej respektive 7-månaderskille. Det påminner mig om att passa på att uppskatta den frihet vi faktiskt har som barnlösa ett tag till, även om de är ljuvliga... Lillkillen är oerhört förtjust i mig, han kanske känner mina modersvibbar

Vi hade en trevlig midsommarafton med både sill och grill. Idag har vi tagit det lugnt, promenerat och umgåtts. Eftersom maken ska flyga till Tyskland imorgon körde vi hem ikväll. Nu ska vi mysa med ostbricka och dessertvin.

Kram på er!

• passionsblomman

Hllo girls!

Jag har så mensig mage men inte kommer någon indian för det.
    De sa i andra trpden att nu när jag tar progersteronet så kan det skjutas upp och att jag kanske måste sluta med dem först. Jaha. Ja, då lär jag ju testa om ngn dag till då isåfall så det verkligen inte är ngn tvekan.

Fast jag gillar inte alls det där med uppskjutningen om det stämmer. Då blir ju cykeln så där onödans lång igen.
    Man ska ta proggarna tills man vet om man är gravid eller inte. Jaha. Ja då undrar jag hur många dagar som är rimligt för "inte" om det är annorlunda nu med hormonbehandlingarna än som vanligt?

Synd att hon är på semer´ster min sköterska därborta på kliniken.

• Ninnnis

Blommis, det verkar ju knasigt... Moment 22 liksom. Jag vet tyvärr ingenting om progesteron, finns det ingen annan på kliniken som kan svara på det, tror du? Du kan ju testa igen imorgon eller så, om det nu var för tidigt i fredags?

Både Ingis & Lanovia messade mig under midsommarfirandet och frågade hur det hade gått för dig. Det är så mysigt att se hur engagerade vi är i varandra här i tråden

Hvidis förresten, vad var det för unge du fick MMS av?

Jag har precis skjutsat maken till flygplatsen, han ska vara i Tyskland tills på onsdag. Funderar på att klippa gräset, får väl pallra mig ut snart...

• passionsblomman

Nu hade jag precis bestämt attt jag skulle testa igen och ifall det var minus inte ta fler progesteron, men när jag torkade mig var det lite blodstrimmigt, så det är väl indianerna nu då.

Bara jag VET så kan jag ju förhålla mig till det.

Synd förresten kom jag på, för på onsdag till torsdag är jag BJUDEN av min väninna att hänga med på SPA!!!
    Roligare att spa-a utan indianer, men skitsamma då.

Nu sak vi om en stund åka iväg på restaurang och fira att vi hållit ihop i tio år.

Ett redigt åskväder rullar förövrigt just in över sjön med fascinerande hastighet och med tryckande effekt på mitt huvud.

• Ninnnis

Frustrerande! Vi får väl se om indianerna kommer med full styrka eller om de bara luras lite, i så fall kan du ju testa igen.

Stort grattis på 10-års dagen! Hoppas han förstår vilken guldkvinna han har Hoppas ni får en trevlig kväll och att åskan inte förstör för er!

Nej, nu SKA jag ut och klippa gräset...

• passionsblomman

Mäh!ynkaste lila strimman! Hur gör jag NU då? inte kan det väl hänga på attt progga in i det sist? Jag tror jag skiter i proggarna nu...har den fastnat så har den och har den inte så som jag ttor, ja då har jag progar till nästa gång.

Oj vad mätt jag är!
    jag har druckit sommarröd fördrnk, ätit skärgårdsröra på grillat hembakt bröd och druckit underbart vin och så käkat gösfilé till varmrätt, med passande vin, chokladtryffelkaka med glass och polakkross och dessertvin och så en Irish Coffée.
    Jag är så mätt att jag tror jag dör.

Vi fick skjuts av en granne till restaurangen och unnade oss ta mig tusan taxi hem!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan