• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Aj då. Det går så fort sånt där.
    Hur illa blev det?

Ninnnis skrev 2009-06-22 20:26:23 följande:
    Har precis lyckats skära mig i lillfingret med globalkniven... Klantskalle!
  • passionsblomman

Och det skulle vara bra för...?

*bandagerar och plåstrar om med flinka fingrar*

Ninnnis skrev 2009-06-22 20:26:23 följande:
    Har precis lyckats skära mig i lillfingret med globalkniven... Klantskalle!
  • Ninnnis

Det är ingen fara, det blöder ju bara rätt ordentligt när man skär sig på fingetopparna. Nu har det dock slutat blöda, så jag chansar på att ta en dusch. Tack för omplåstring och omtanke!

• passionsblomman

Annars kan man riva lite av sig själv på rivjärnet när man ändå håller på. Det gör jag lite nu och då sådär när jag känner för att göra något onödigt.

• Daa

Precis. Det händer ibland att jag "jobbar på egen hand" som vi säger på jobbet. Bara för att, liksom
    Fila naglarna i stora slipen, undersöka att kniven är vass eller varför inte kolla värmen i ugnen?

passionsblomman skrev 2009-06-22 20:43:10 följande:
    Annars kan man riva lite av sig själv på rivjärnet när man ändå håller på. Det gör jag lite nu och då sådär när jag känner för att göra något onödigt.
  • passionsblomman

Åh fy för bövelen för att bränna sig! Det är fasen det värsta! Det gör ont så jädrans länge efteråt! I flera hemska dagar om man bränner sig rejält.

• Daa

Jo, och om det vill sig illa är man märkt för lång tid framöver. Min arbetskamrat fick ett ganska djupt brännsår på armen, men det har bleknat nu, sådär drygt ett år senare. Det sved rejält *ryser*

passionsblomman skrev 2009-06-22 20:47:58 följande:
    Åh fy för bövelen för att bränna sig! Det är fasen det värsta! Det gör ont så jädrans länge efteråt! I flera hemska dagar om man bränner sig rejält.
  • passionsblomman

När vi var små och var på semester på Öland, satt vi på sandstranden i gassande sol och skulle äta vår matsäck. Min mamma satt med benen i skräddarställning och hällde upp kaffe. Pipen var vriden lite snett, så hon hällde ddet skållheta kaffet rakt över hela insidan låret. Det fanns ingenstans att svalka av det heller då ddet var värmebölja som bara den.
    Det märket har hon kvar fortfarande, och jag är än idag skraj när jag ska hälla ur thermosar.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan