• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-15 09:11:32 följande:
    Guuud Vad jag spammar idag!! Hoppas att ni kan hålla ut mig!
    Hahahaha!! Håller gärna ut dig! Tur vi kan turas om att terrorisera i tråden!

Infanterield heter det så vackert....alltså det brännande man kan få på insidan av låren.....dö tradigt o tja....har ännu inte hittat någon bra motmedel.....mer än byxor....mameluckor kanske osså funkar..... Vore intressant att höra på Lindex om de har sånt i lager....hehehehhe!
    Har osså samlat lite amningskalorier på låren...hoppas att de lossnar lika fort som de fastnade....

Ja visst är svågern lite ett stolpskott han med....hahahahah jag har bara stolpskott till svågrar!!
    Nä men visst ska man vara rädd om sitt barn...men GRÄNSER!!!
    Har haft div diskussioner med maken om detta.....o han håller med mig....man FÅR inte göra sån orättvisa....dels mellan ens föräldrar.....o dels mot barnet! Klart att barnet galskriker när den träffar morföräldrarna som den knappt träffar!

Hur blir det när vårt fladderbus kommer? Vet ju att syrran kommer att kidnappa buset.....men hur blir det när farföräldrarna vill passa? Då har ju inte svågern o svägerskan någon som kan passa deras batting? Jag menar....man lägger ju alla äggen i en korg om man gör så som de gör......svärmor får just nu blodtryckssänkande mediciner o i höst ska svärfar hålla i vårt husbygge....så då är det nog inte så lätt att få barnpassning.... Nåja...alla gör på sitt vis...o alla sätt är ju bra utom de dåliga.....hahahahaha
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-15 09:23:13 följande:
    Jag älskar dnär det spammas i just den här tråden! Fast bara av oss. Inte reklambloggande puckon. *ser mig hotfullt omkring*Hörni, vad HAR folk att bli upprörda över egentligen? Eller är jag sådär elak nu igen?www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3453222.htm...
    Hhahahhaa kikade in som hastigast i den tråden .....såg att du orkade skriva inlägg....Håller helt o hållet med dig....men det är helt otroligt hur folk kan gå upp i detaljstyrning av bröllopet!! Jag menar......räcker det inte längre att vara glad över att folk VILL komma på ens bröllop? Mer kan man inte begära tycker jag.....om de så kommer i sopsäck eller balklänning! Det spelar ju ingen roll...huvudsaken är att brudparet matchar varandra....alltså att de är lika finklädda.....
    Min svägerska frågade faktiskt mig försynt om hon FICK ha en röd klänning på bröllopet.....blev helt chockad...klart man får det tycker jag....speciellt när det är i jultider!! *jingelbells jingelbells....* ...visst rött o vit bör man ju undvika enl alla etikettregler.....men svart var ju faktiskt den vanligaste färgen på brudklänning runt sekelskiftet.....det blev sedermera ens söndagsklänning o det var ju rätt passande att den var mörk när man gick i kyrkan.....
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-15 09:07:41 följande:
    Vilka roliga bilder jag får i huvet nu, med ert snorklande! Hi hi! Och Ljuden! Tänk om man kunde uppfinna en kamera som kunde filma de bilderna man har i huvudet och sen bara lägga ut det... Ingis, kan du inte skriva upp det på din uppfinnarlista?
    Vågar inte....kanske någon spionerar på vad som försigår i mitt huvud....då hade jag nog blivit inspärrad!!
  • ingenjörsbruden

Nu spammar jag lite.....

Maken är för rolig....o kanske är jag lite trög....men han har varit väldigt skum när jag låtit våra nära o kära känna på fladderbuset...man får ju passa på när den är igång o kickar ....o har då folk sagt -Oooh jaaa....där kände jag den....så har han alltid sagt...nääää det tror jag inte på.....
    O jag har inte fattat att HAN inte tycker sig ha känt ngt.....tror att jag har rejäla tarmrörelser eller nåt....*virrar på huvudet*.....men igår så fick han känna när buset var i sitt esse o jazzade runder i magen....DÅ slog det mig att han inte har tyckt sig känna battingens rörelser innan!

Smart jag är va?!

• passionsblomman

Mmmm, i vår familj fick svägerskan tvillinga. Jääääääklar hörni!
    Mormor (som ju då är min sons farmor) flyttade baske mig dit och bodde där i flera veckor.
    Svågern var inte så nöjd med det, mnen där hade han inget att säga till om.
    Missförstå mig inte nu, jag fattar att det blir MYCKET att få två bebisar, och att de kunde behöva lite hjälp.
    MEn denna morsa, hon har slängt över ansvaret för sina ungar väldigt konkret på allt och alla HELA tiden och verkligen dragit växlar på att hon minsann fick dubbelt upp. Exemelvis har hon med självklarhet hävt ur sig direktiv runt matbordet när vi vatit alla att. "Ja och så passion så kan du sätta dig där ochbredvid XXX och mata henne, så tar mormor XXX"

-"Eh? Jaha, och då matar DU mitt barn då eller? Det var ju jävligt bekvämt för dig att åka bort så du får fll service med allting..du passar då på!" sa jag.
    Som att man helt självklart ska tycka det är nåt jäkla hedersuppdrag att få mata hennes ungar istället för att äta själv...

När de slutat amma, så är det faktiskt inte mer "synd om" eller jobbigare för henne än för alla som får två väldigt tätt.

Där kan jag säga att vi länge sa att det vore ju bra om man kunde få barnvakt själva NÅN gång. De hade under ungarnas första år hundra ggr mer barnvakt än vd vi haft åt vår pojk sammanlagt i hans 8 åriga liv. Jag garanterar.
    Det har inte missats en möhippa, en 30-årsfest, en inflyttningsfest eller att fira midsomar, nyår etc på exakt samma vis som innan det kom barn.

Vi har, de ggr vi behövt hjälp, verkliigen fått vara ute HUR långt i frväg som hels, för de kan ha en hel jävla massa helger inbokade ett halvår i förväg. De har lämnat tjejerna veckovis hos dem bara för att få vara själva och så heter det "jo men de vill att flickorna ska få ha en relation med oss också"
    Yeah, right! Det är jäkligt bekvämt att kunna leva i stora delar om ett par utan barn, det är det som är grejen.

Oj, där hörni, har ni ngt jag retet mig på i några år...

• Hvidbrud

Så skönt att han verkligen fick märka FB igår! Tarmrörelser *Pff!*

Byxor funkar inte så bra heller... Det är liksom längre upp och trosorna gnager, liksom...

OM man skulle ha en sån kamera tror jag folk skulle slapna av mer och vara sig själva, för när man inser att alla åär minst likna kalna som en själv så kan man ju bara vara! Eller så blir alla instängda. Åh, det påminner mig om en riktigt bra bok. Blindheten. Läs den!! Helt OT...

• Hvidbrud

oj, den har legat och gnavt, va!
    shiiit, hoppas att man inte blir sån!
    Min syster sa däremot, när hon berättade att hon var gravid, och jag uttryckte min glädje. Åh, vad roligt! så kan jag komma ner och passa den lite! (hon bor i schweiz) då säger hon: Du, tror du att jag får barn för att du ska passa dem? (oj vilken rörig menadsbyggning, hoppas att ni kan följa med ialla fall)

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan