• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Cantaton

blomman, hur slutade matchen? Låter som du haft ett bra snack med din son Han kommer att ha lärt sig massor från den här dagen

• passionsblomman

Sonen vet inte hur det slutade annat än att de ju förlorade då, så det blev inte brons utan en fjärdeplats. Men han har fattat nu att man inte får lämna sitt lag i sticket sådär...

Twixie-ja i början är det mycket som känns precis som menssymtom kan jag säga. Det är ju liksom i samma region det pågår ngt ÄNNU mer än mens.

• lanovia 08

Vilken dag Blommnis. Ja hur slutade sonens match? Du låter som en klok mamma.
    Och bra att ni beslutat er för att vara ensama hemma på midsommar. Tyckte sambon också det var bra alltså?

Twixiee jag det är fullt normalt. Det kallas för växtvärk och är livmodern som växer. För mig är det värst på kvällarna av någon anledning och jag somnar ofta med vetekudden på magen nu.

Ninnis, skönt att någon förstår mig. Jag blir helt tokig på att se hur det ser ut i trädgården, ogräs och gräs i alldeles för stora mängder, här inne ligger det en tjock matta av hundhår. Men orkar jag inte så gör jag inte.
    Hoppas er middag blir god.

Godnatt alla nu är jag klar med allt och skall nanna.

• passionsblomman

Lanovia: När vi flyttade ut hit planterade jag så det stod härliga till. Sedan blev jag gravid och TRÖTT å in i norden och illamående och kunde inte vara ute i solen etc.

Det växte hej vilt här, utan rensning och skötsel...

Varför dt gör den NU ocks? Ja det måste jag väl kunna skylla på hormonerna...

Vila och LYD din kropp! Den säger det den säger a en orsak.
    och nej, det är ingen sjukdom. Men det är banne mig inget normaltillstånd, utan ett särdeles SPECIAL-tillstånd och man borde både av sig själv och samhället bli behandlad därefter.
    Det är faktiskt bärandet av det nya liv som borgar för vår arts fortlevnad som pågår och då ska man jäklaridet inte ha ngra klämkäcka krav på sig att köra på som om allt vore precis som vanligt.

• Twixiee

Skönt att höra att det är normalt! Min vetekudde åker nog fram ur lådan den också.. Börjar gå ut i ryggen också. Uffa! Har dessutom haft två dagars konstant huvudvärk och började gråta idag då jag inte fick igång TVn på fjärrkontrollen. Sambon tittade på mig, flinade lite försiktigt sedan så började jag att jätteskratta.. Kroppen börjar spela mig ett spratt!

För två timmar sen kom några av sambons vänner hit och drog med han ut på krogen för en minisvensexa, fick nyss sms att spriten flödade så han kommer väl att vara lagomt gullig när han kommer hem..

• passionsblomman

Man kan verkligen börja lipa för nästan vad som helst och tur är ju om man kan garva åt det lite också...
    Twixiee skrev 2009-06-13 22:40:12 följande:
    Skönt att höra att det är normalt! Min vetekudde åker nog fram ur lådan den också.. Börjar gå ut i ryggen också. Uffa! Har dessutom haft två dagars konstant huvudvärk och började gråta idag då jag inte fick igång TVn på fjärrkontrollen. Sambon tittade på mig, flinade lite försiktigt sedan så började jag att jätteskratta.. Kroppen börjar spela mig ett spratt! För två timmar sen kom några av sambons vänner hit och drog med han ut på krogen för en minisvensexa, fick nyss sms att spriten flödade så han kommer väl att vara lagomt gullig när han kommer hem..
  • lanovia 08

Skönt att höra att jag inte är konstig eller klen. Vet inte om det är något jag blivit matad med av samhället och nära sedan barnsben men jag tycker inte att jag skall vara annorlunda bara för att jag är grav. Ok om man mår lite illa men bara att bita ihop, men det funkar visst inte så.
    har sovit 10h i natt, gud så skönt.

passionsblomman skrev 2009-06-13 22:30:38 följande:
    Lanovia: När vi flyttade ut hit planterade jag så det stod härliga till. Sedan blev jag gravid och TRÖTT å in i norden och illamående och kunde inte vara ute i solen etc.Det växte hej vilt här, utan rensning och skötsel...Varför dt gör den NU ocks? Ja det måste jag väl kunna skylla på hormonerna... Vila och LYD din kropp! Den säger det den säger a en orsak.och nej, det är ingen sjukdom. Men det är banne mig inget normaltillstånd, utan ett särdeles SPECIAL-tillstånd och man borde både av sig själv och samhället bli behandlad därefter.Det är faktiskt bärandet av det nya liv som borgar för vår arts fortlevnad som pågår och då ska man jäklaridet inte ha ngra klämkäcka krav på sig att köra på som om allt vore precis som vanligt.
  • lanovia 08

Twixiee verkar som du fått besök av grav hormonerna. Skönt att ni kan skratta åt det.

• passionsblomman

Jag är säker på att du är lika matad som alla vi andra. Dukig k vinna är en överkvinna och blir gravid på ett kick , strålar rosig och leende genom hela graviditeten,jobbar fram till förlossningen PRECIS lika effektiv och högpresterande somvanligt, föder på en timme en bebis som åks hem med och visar sig äta exakt lagom på utsatta tider, sover och är "snäll" hela natten.........etc etc

Och gärna gör detta barn allt liiiite tidgare än de andra barnen i mammagruppen sedan också.

Jag tror det är ruskigt viktigt att vi vågar se att de där duktighetsgrejorna FINNS inom oss och därmed kunna få tyst på dem med lite vettigare resonemang.

lanovia 08 skrev 2009-06-14 09:47:35 följande:

Skönt att höra att jag inte är konstig eller klen. Vet inte om det är något jag blivit matad med av samhället och nära sedan barnsben men jag tycker inte att jag skall vara annorlunda bara för att jag är grav. Ok om man mår lite illa men bara att bita ihop, men det funkar visst inte så. har sovit 10h i natt, gud så skönt.
  • Twixiee

Hej kära vänner! Jag kommer med lite tråkiga nyheter.. Natten till idag fick jag ett missfall, eller som läkaren sa imorse på akuten - "kroppen gjorde abort". Tack för alla gratulationer! Jag hoppas att ni har fler kvar att ge då dagen kommer och vi på riktigt ska ha barn
    Jag mår efter omständigheterna bra, både fysiskt och psykiskt. Jag misstänker att det blev något knas då jag opererades i tisdags och att kroppen kanske reagerade på narkosen och tyckte att det var bäst att inte föda det här barnet.

Så ligger det till, tyvärr! Så därför tänker jag nu "tröst äta" en fet saftig pizza med mumsiga champinjoner!

Ha det så bra i ösregnet!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan