• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Nej! Vad tråkigt Twixiee! Skönt att du ändå verkar må bra. Kan väl mkt väl vara så att operationen och graviditeten inte var en bra kombination.
    Men vad hände eftersom ni åkte till akuten? Fick du ondare i magen? Blödningar?

• passionsblomman

Twixie: Åh vad jättetråkigt!
    *kramar om dig* Det finns ju inga vettiga tröster att komma med, allt riskerar att låt som klämkäcka tillrop, ändå-hellre att kroppen gör så här om det nu var något som inte stod rätt till den här gången, än att du fått gå över halva graviditeten och då få´veta att något är fel.
    Om du behöver prata är vi här! och när det blir plus nästa gång är vi också här!

Kraaaam på dig!

• Daa

Twixiee: ånej så tråkigt.
    *kramar om*
    Skönt att du mår något sånär trots allt. Och jo, det är många som finns här att prata med om du behöver.

• Ankan80

Åhh, va tråkigt att höra Twixee!!
    Tänker på dig!
    Kraaaam

Ja, det är bara att prata ut här om du vill ha stöd och så....!

• lanovia 08

Ninnis har du någon släkting som spelar teater i Göteborg/Mölndal?
    Var ju som sagt på teater med brorsonen idag och en av skådespelarna var sååå lik dig, kunde inte sluta stirra på henne.

• Grå Katt

Hej tjejer!

Får man vara med?
    Vilken härlig tråd detta är! Jag har precis som Daa följt er i hemlighet. :) Jag har inte haft så mycket att tillföra, är inte gravid och har inte heller gjort några försök ännu. Min man vill gärna ha barn och jag tvekar. Jag är rädd/osäker för så himla många saker (och alla denna osäkerhet är säkert heeeelt normal, men känner själv att jag måste bearbeta den på mitt sätt). Kanske, kanske att vi ska våga prova i sommar, vi får se. Hänger med här så får vi se om jag smittas av all barnlängtan..:) Mvh Grå Katt

P.S Vilka söta kattungar du har i ditt hem, Passionsblomman!!

• passionsblomman

Hej Grå Katt! klart du ska vara med här!
    Vad kul med en till!

Just nu håller jag på att försöka torka sonens skor i ugnen....det ska inte sluta regna imorgon, så ungen ska ju vara ute från 9 till 15.30 i samma slags väder som idag.
    Schysst om han är torr om fötterna den första halvtimman iallafall...dvs medan de får sitt material och delas in i grupper.

Har tvättat alla kläder och nu har jag tagit grillbriketterna vi hade hemma och hällt i vedspisen för att få lite torrare och varmare luft här i sommarstugan.

Vet ni, jag har så mycket stickningar och molanden i min mage så jag vet inte vad. Och ont i mina bröstvårtor gör det också.
    Och trött som en igelkott i vinteride är jag. Somnade nästan på Roslagsbanan igår och nu somnade jag då jag skulle läsa lite inne i sängen på eftermiddagen.

• Ninnnis

Nej, vad tråkigt Twixiee! Hoppas ni mår efter omständigheterna bra och att ni snart plussar igen. Vi finns här! Nu behöver du inte bekymra dig för vad du ska dricka på bröllopet iaf, även om det är en klen tröst... Stor kram!

Lanovia, nej det tror jag inte... Men kanske en dubbelgångare? Var hon snygg? Kan du inte googla och ta reda på namnet så kan jag kolla hur hon ser ut?

Hej och välkommen, grå katt! Det skulle inte förvåna mig om du smittas av vårt bebisprat

Blommis, jag vet inte varför jag skrev att du skulle se vigseln idag, får skylla på trötthet... Jag förundras återigen över hur fantastiskt KLOK du är! Din son är lyckligt lottad som har en så förståndig mamma, och jag hoppas innerligt att minst en liten unge till får den förmånen Förresten, idrott och starka känslor - tell me about it...

Ankan, var fredagens restaurangbesök till belåtenhet? Bättre än sushin?

Hvidis, hoppas du har hunnit vila upp dig efter amerikanska kunden.

Ingis, hur gick det med husplanerandet och släktingarna idag?

Cantaton, har du hittat hit? Bebisplaner?

Jag har haft en helt underbar söndag! Inget jättespeciellt, bara en riktigt mysig "ladda batterierna-dag". Vi började dagen med en 2-timmars promenad, följt av frukost på terrassen. Därefter lite trädgårdsfix innan vi åkte in och shoppade goretexskor (till mig) och regnställ (till maken) inför semesterns planerade vandring. Sen åkte vi hem och grillade hemmagjorda hamburgare och nu myser vi i soffan. Lycklig!

Blommis igen, trött, molande, ömma bröstvårtor... *sticker huvudet i sanden och visslar diskret*

• passionsblomman

Ninnis, får du inte sand i munnen om du visslar samtidigt som huvet är nerstoppat?

Berätta mera om idrott och dina starka känslor!

• Ninnnis

Jag hade hoppats att du inte skulle fråga det... Jag visslar i en snorkel som sticker upp ur sanden. Anything for you!

Jag har hållit på med allsköns idrott i mina dagar, och i studens hetta kan även den lugnaste filbunke bli skogstokig och vräka ur sig både det ena och det andra. Och om du nu måste veta det så vann jag både skytteligan och utvisningsligan när jag spelade innebandy...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan