• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • andbeyond

Hvidis: Vad mysigt det låter med fötter i magen Och Sol? Det har jag nog glömt vad det är för något...

• passionsblomman

Ja, uppenbarligen...hihihi! Vilket utbrott jag fick!

Nå, din systers kommentar visar väl att hontänkte sig att vara med avkomman själv antar jag.

jag kunde nog också vara lite sån tror jag om jag tänker efter..det var mycket precis i början att vi skulle åka hit och dit och alla skulle ta honom ur min famn för att få hålla och vi fick så gärna lämna hos än den ena och andra.
    Det sista i världen som jag ville var att lämna mitt barn och under den första tiden ville jag helst inte ha honom utom synhåll faktiskt.
    Inte av sjåpighet, men det var påtaglig iologi där. Kroppen gjorde ont,, tuttarna sprängde och det baras sög i magen efter ungen i början. Jag kan titta på kattan när hon samlar sina ungar här och konstatera att det är EXAKT samma sak: Man ska som mamma veta vart de är och när ngng annan tagit i dem, ska de putsas lite på så de luktar osom de ska igen.

Minns att min syster höll honom och hade parfym på sig. När han kom till min famn igen lukade han av den. Jag fick jäklar i mig skärpa mig för att inte gå och bada honom!

Jag kan konstatera att instinkterna ligger kvar sedan urminnes tider, åtminstone iden hä r lejonmamman.

Och vad HJÄLP beträffar: Ja tack, laga gärna lite mat och hjälp mig hänga tvätten. Det är det jag inte hinner nu med all amning.

Jag ammade hela jäkla tiden och hade stort behov av att också få lite annan kotakt med sonen.

Faktum är att BARNET fasen inte behöver NÅGON annan människa första tiden än sin ammma, och okej då, pappa är väl bra på etthörn. ALLA andra kontakter är i början helt enkelriktat underbar för de andra, men ungen behöver inte knyta an till någon annan på flera månader. Så det så.
    Hvidbrud skrev 2009-06-15 09:58:28 följande:
    oj, den har legat och gnavt, va! shiiit, hoppas att man inte blir sån! Min syster sa däremot, när hon berättade att hon var gravid, och jag uttryckte min glädje. Åh, vad roligt! så kan jag komma ner och passa den lite! (hon bor i schweiz) då säger hon: Du, tror du att jag får barn för att du ska passa dem? (oj vilken rörig menadsbyggning, hoppas att ni kan följa med ialla fall)
  • Hvidbrud

Nä, det är ju klart! Det var snarare senare tänkte jag, när han var större, men det har inte blivit till något alls. Har sett dem kanske 5 ggr och han blir 7 snart... så jo, ensam med sitt barn har hon blivit.
    Kan förstå det dä med parfymen...

Solen... jag, det var skönt i 10min.. sen blev det för varmt och för ljust... Aldrig nöjd...

• passionsblomman

Är hon separerad från pappan också?

Hvidbrud skrev 2009-06-15 10:14:14 följande:
    Nä, det är ju klart! Det var snarare senare tänkte jag, när han var större, men det har inte blivit till något alls. Har sett dem kanske 5 ggr och han blir 7 snart... så jo, ensam med sitt barn har hon blivit.Kan förstå det dä med parfymen... Solen... jag, det var skönt i 10min.. sen blev det för varmt och för ljust... Aldrig nöjd...
  • Daa

Hej på er.

Är road av ert spammande

Nu har jag kommit på ännu en anleding att berätta för mamma om lilla Baa: då kanske hon låter bli att berätta läskiga förlossningshistorier. Den hon berättade igår handlade visserligen om en hund, men jag mådde ändå illa när hon berättade om den svårt missbildade valpen som orsakade kejsarsnitt. Hade svårt att sova sen.
    Men sånt kanske är normalt det också...

Den här tröttheten, den skulle gå över, eller hur var det? Imorgon vill chefen veta om jag vill åka på konferens i oktober. Är jag hyfsat som vanligt vill jag gärna göra det, men definitivt inte om jag är i ett tillstånd som liknar konstant paltkoma.

• Hvidbrud

Nä, maken har hon kvar!

Daa: jag blev piggare efter vecka 12-13 ca. fört nu ca v.28 som jag har blivit lite tröttare, men det ät nog mest för att jag inte får sova så länge längre och att det ät någon som tror de är hudini i min mage flera ggr per natt. (och måsarna som börjar kl 2 med sin eviga jakt efter goda sopor)

• Daa

Så bra. Då litar jag på det och säger att jag vill åka

Det lär ju bli sista tillfället på ett bra tag.
    Nu ska jag ge mig iväg på äventyr, så jag inte bara slappar bort denna lediga dag.

Ha en fin dag. (kommer nog inte kunna låta bli att titta in här om några timmar.)

passionsblomman skrev 2009-06-15 10:18:07 följande:
    Paltkoman har gått över i oktober!
  • Hvidbrud

Nu är det slutspammat för min del också Ska ut och luncha. så himla trevligt! Världens gulligaste tjej!

Kram på er och tack för härligt sälskap här på morgonkvisten! *KRAAAAAAM*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan