• vilmas mamma

uppdrag till gäster

varje gäst ska få ett varsit uppdrag som de ska utföra under middagen eller någon gång under kvällen... Vi har hittat på ganska många redan men det fattas några.
    Det ska vara skoj och spex uppdrag alltså tex, smaka från din bordsgrannes mat, hurra en extra gång varje gång det hurras osv...

Är det någon som har nåt bra förslag

• Svar på tråden uppdrag till gäster
  • allehanda
    Hofsan skrev 2009-05-07 16:24:49 följande:
    Nej hälften av gästerna fick uppdrag. Vet inte hur många som gjorde sina uppdrag(de äldre vågar ju inte alltid) men jag kommer ihåg att det blev en hel del skratt vid borden.
    Jag har svårt för lekar så i detta fallet hoppas jag att jag kan räkna mig till de äldre!
  • Hofsan
    allehanda skrev 2009-05-07 18:33:06 följande:
    Jag har svårt för lekar så i detta fallet hoppas jag att jag kan räkna mig till de äldre!
    Hehe ja det får du nog då.
  • WillesMama

En dum fråga. Men hur vet gästerna att de har ett uppdrag väntandes under tex tallriken? Förstörs inte det roliga om man säger högt till alla att kolla under tallriken?
    HUR gör man helt enkelt;P

Detta var en mkt rolig ide, och knäppgök på bluebox verkar ju perfekt=)

• Red Scarlet

Jag tyckte också att det där lät väldigt roligt faktiskt, speciellt om det är lite mer 'harmlösa' saker som man kan skratta gott åt och om gästerna får välja själva om de vill delta eller inte. Vi har ju dock info om gästerna i festhäftet, det kommer vara lite tal och antagligen sånger med..blir det för mycket med uppdrag också? Jag tror nog att vi skulle dela ut uppdrag till alla gäster isf, annars kanske någon som HADE VELAT göra ett uppdrag blir utan hahah... men som sagt, hur säger man det?

• bridesilly

min toasttärna hade en lista på alla som hade något under tallriken och informerade dom lite diskret att dom fick välja om dom ville utföra uppdraget eller ej. sen var det hon och en annan av tärnorna som tittade och bedömde vem som gjorde sig roligast under middagen. det var faktiskt de äldre som vann. min makes pappa var riktigt rolig. han hade fått i uppdrag att blåsa upp kinderna som en blåsfisk när någon pratade med honom och suga in kinderna om någon frågar vad han gör. HAHA!

WillesMama skrev 2009-05-08 16:39:38 följande:
    En dum fråga. Men hur vet gästerna att de har ett uppdrag väntandes under tex tallriken? Förstörs inte det roliga om man säger högt till alla att kolla under tallriken?HUR gör man helt enkelt;PDetta var en mkt rolig ide, och knäppgök på bluebox verkar ju perfekt=)
  • WillesMama
    bridesilly skrev 2009-05-08 17:26:13 följande:
    min toasttärna hade en lista på alla som hade något under tallriken och informerade dom lite diskret att dom fick välja om dom ville utföra uppdraget eller ej. sen var det hon och en annan av tärnorna som tittade och bedömde vem som gjorde sig roligast under middagen. det var faktiskt de äldre som vann. min makes pappa var riktigt rolig. han hade fått i uppdrag att blåsa upp kinderna som en blåsfisk när någon pratade med honom och suga in kinderna om någon frågar vad han gör. HAHA!
    Tack snälla du, nu förstår jag=) Det låter hur kul som helst!
  • bridesilly

varsågod. ja det var hur roligt som helst. han som vann första pris pratade med osynliga gäster. vi höll på att dö i skrattanfall. ingen stel middag här inte

WillesMama skrev 2009-05-08 17:36:29 följande:
    Tack snälla du, nu förstår jag=) Det låter hur kul som helst!
  • bridesilly

Kanske ska tillägga att tanken är väl med knäppgök att den bara ska lätta upp stämningen på en fest men jag och min tärna funderade och tog det ett steg längre och kom på upplägget med presenter och vem som skulle bedöma och sådär. Något jag rekommenderar till alla som vill ha nån lek!

• Red Scarlet
    bridesilly skrev 2009-05-08 17:37:26 följande:
    varsågod. ja det var hur roligt som helst. han som vann första pris pratade med osynliga gäster. vi höll på att dö i skrattanfall. ingen stel middag här inte
    Haha guh vad roligt.. och din makes pappa verkade ha ett bra sinne för humor som agerade sådär så fort någon pratade med honom..bör ha varit ganska ofta?? ;) Jag känner mig sugen på att ha något liknande...det räcker ju med att några vid varje bord 'vågar' så blir det ju kul!
  • bridesilly

haha ja han har humor men (host) hans nuvarande fru tyckte väl inte leken var fullt lika rolig för hon sa ingen kommentar till honom när han gjorde så efter ett tag HAHAHAHA jo han gjorde det rätt ofta hahaha.
    Red Scarlet skrev 2009-05-08 17:39:16 följande:

Haha guh vad roligt.. och din makes pappa verkade ha ett bra sinne för humor som agerade sådär så fort någon pratade med honom..bör ha varit ganska ofta?? ;) Jag känner mig sugen på att ha något liknande...det räcker ju med att några vid varje bord 'vågar' så blir det ju kul!
  • Red Scarlet
    bridesilly skrev 2009-05-08 17:41:55 följande:
    haha ja han har humor men (host) hans nuvarande fru tyckte väl inte leken var fullt lika rolig för hon sa ingen kommentar till honom när han gjorde så efter ett tag HAHAHAHA jo han gjorde det rätt ofta hahaha.Red Scarlet skrev 2009-05-08 17:39:16 följande:
    Haahh men uppenbarligen har inte alla samma sinne för humor..tur att han struntade i det och roade resten av gästerna iaf! :D
  • bridesilly

japp det var oslagbart när han drog in kinderna sen med
    Red Scarlet skrev 2009-05-08 17:42:34 följande:

Haahh men uppenbarligen har inte alla samma sinne för humor..tur att han struntade i det och roade resten av gästerna iaf! :D
  • Red Scarlet

Underbart! Jag ska springa till designtorget i veckan och köpa det där knäppgök-spelet, det kostar 125:- där, klart värt det! Fästmannen tyckte också att det var en superkul idé!

Det hade varit roligt att skriva egna grejer men dels har vi inte riktigt tid, och dels så hade folk ju kanske kunnat bli arga och tycka att man kommit på för elaka saker, nu får man ju ryggen fri och kan säga "men det är ju bara ett spel, jag har inte skrivit det som står!" ;)

• Hofsan

Vi skrev uppdragen i festhäftena till hälften av gästerna och den andra hälften hade ju ingen aning om om det...

• älskarlivet

Jag är inte gammal men hade ändå inte gjort ett sådant uppdrag, tycker det verkar lite fånigt faktiskt.. Varför kan man inte bara sitta och ha en trevlig middag utan en massa "uppdrag"?

• Red Scarlet
    älskarlivet skrev 2009-05-09 09:05:27 följande:
    Jag är inte gammal men hade ändå inte gjort ett sådant uppdrag, tycker det verkar lite fånigt faktiskt.. Varför kan man inte bara sitta och ha en trevlig middag utan en massa "uppdrag"?
    Det är väl mer en 'brytaisen'-grej som man kan göra om det passar. Alla är ju olika och jag är själv inte sådan som gillar lekar och dylikt speciellt mycket, men på vår fest kommer det att vara mycket folk som inte känner varandra som sitter ihop..och det kan kanske bli svårt och stelt för dem att börja prata annars under en lång middag. Dessutom är det mycket yngre folk med och jag VET att en hel del av dem tycker att sådana typer av lekar och uppdrag är kul, och de som inte tycker det behöver ju som sagt inte delta.

Sedan beror det ju givetvis på vad det är för typer av uppdrag... att komma ut från badrummet med toapapper hängandes tycker jag själv är lite väääl..;) Men mer harmlösa saker kan ju vara kul om man vågar :)
  • MulleNuh

Tycker sånt här är skitkul. Annars avskyr jag lekar på fest. Bläää.

Men detta är kul!!!

• Hofsan
    älskarlivet skrev 2009-05-09 09:05:27 följande:
    [/citat]
    Klart att man har trevligt ändå. Men detta bli ännu trevligare och som någon sa, en isbrytare. Som någon skrev så behöver man ju inte delta om man inte vill.
    Red Scarlet skrev 2009-05-09 10:09:37 följande:
    [citat]
    Det är väl mer en 'brytaisen'-grej som man kan göra om det passar. Alla är ju olika och jag är själv inte sådan som gillar lekar och dylikt speciellt mycket, men på vår fest kommer det att vara mycket folk som inte känner varandra som sitter ihop..och det kan kanske bli svårt och stelt för dem att börja prata annars under en lång middag. Dessutom är det mycket yngre folk med och jag VET att en hel del av dem tycker att sådana typer av lekar och uppdrag är kul, och de som inte tycker det behöver ju som sagt inte delta. Sedan beror det ju givetvis på vad det är för typer av uppdrag... att komma ut från badrummet med toapapper hängandes tycker jag själv är lite väääl..;) Men mer harmlösa saker kan ju vara kul om man vågar :)
    Haha ja den där md toapappret gav vi inte direkt till min farmor om man säger
    Man får ju anpassa uppdragen till personen i fråga och hur pass vågliga de är.
  • anna01

Den här tråden var klockren Jag och Anders skratta så högt så Max vaknade.
    Helt klart att vi ska ha uppdrag till vissa av gästerna.
    Samma i våra presentaskar, där ska vi inte ha några söta chokladhjärtan utan en Namn och Adresslapp de kan fylla i och på baksidan står det " Ni står för festen, vi står för resten" och i askarna ligger de

1 Tuggummi
    2 Alvedon
    1 Kondom

Vet att de kommer uppskattas av våra vänner
    Så lite knasiga updrag vore pricken över i´t.
    Barnen får givetvis godis i sina

Svar på tråden uppdrag till gäster