• Red Scarlet

uppdrag till gäster

Jag tyckte också att det där lät väldigt roligt faktiskt, speciellt om det är lite mer 'harmlösa' saker som man kan skratta gott åt och om gästerna får välja själva om de vill delta eller inte. Vi har ju dock info om gästerna i festhäftet, det kommer vara lite tal och antagligen sånger med..blir det för mycket med uppdrag också? Jag tror nog att vi skulle dela ut uppdrag till alla gäster isf, annars kanske någon som HADE VELAT göra ett uppdrag blir utan hahah... men som sagt, hur säger man det?

• Red Scarlet
    bridesilly skrev 2009-05-08 17:37:26 följande:
    varsågod. ja det var hur roligt som helst. han som vann första pris pratade med osynliga gäster. vi höll på att dö i skrattanfall. ingen stel middag här inte
    Haha guh vad roligt.. och din makes pappa verkade ha ett bra sinne för humor som agerade sådär så fort någon pratade med honom..bör ha varit ganska ofta?? ;) Jag känner mig sugen på att ha något liknande...det räcker ju med att några vid varje bord 'vågar' så blir det ju kul!
  • Red Scarlet
    bridesilly skrev 2009-05-08 17:41:55 följande:
    haha ja han har humor men (host) hans nuvarande fru tyckte väl inte leken var fullt lika rolig för hon sa ingen kommentar till honom när han gjorde så efter ett tag HAHAHAHA jo han gjorde det rätt ofta hahaha.Red Scarlet skrev 2009-05-08 17:39:16 följande:
    Haahh men uppenbarligen har inte alla samma sinne för humor..tur att han struntade i det och roade resten av gästerna iaf! :D
  • Red Scarlet

Underbart! Jag ska springa till designtorget i veckan och köpa det där knäppgök-spelet, det kostar 125:- där, klart värt det! Fästmannen tyckte också att det var en superkul idé!

Det hade varit roligt att skriva egna grejer men dels har vi inte riktigt tid, och dels så hade folk ju kanske kunnat bli arga och tycka att man kommit på för elaka saker, nu får man ju ryggen fri och kan säga "men det är ju bara ett spel, jag har inte skrivit det som står!" ;)

• Red Scarlet
    älskarlivet skrev 2009-05-09 09:05:27 följande:
    Jag är inte gammal men hade ändå inte gjort ett sådant uppdrag, tycker det verkar lite fånigt faktiskt.. Varför kan man inte bara sitta och ha en trevlig middag utan en massa "uppdrag"?
    Det är väl mer en 'brytaisen'-grej som man kan göra om det passar. Alla är ju olika och jag är själv inte sådan som gillar lekar och dylikt speciellt mycket, men på vår fest kommer det att vara mycket folk som inte känner varandra som sitter ihop..och det kan kanske bli svårt och stelt för dem att börja prata annars under en lång middag. Dessutom är det mycket yngre folk med och jag VET att en hel del av dem tycker att sådana typer av lekar och uppdrag är kul, och de som inte tycker det behöver ju som sagt inte delta.

Sedan beror det ju givetvis på vad det är för typer av uppdrag... att komma ut från badrummet med toapapper hängandes tycker jag själv är lite väääl..;) Men mer harmlösa saker kan ju vara kul om man vågar :)
Svar på tråden uppdrag till gäster