• bridesilly

uppdrag till gäster

om du vill göra det enkelt för dig så köp knäppgök på bluebox så får du uppdragen klara att användas vi gjorde det och hade väldigt roligt åt resultatet. använde korten till varannan gäst och de andra visste inget om det. de två som gjorde sig roligast under middagen fick sedan pris

• bridesilly

nej för då vet ju alla om att den andre kommer göra nåt tokigt och då är det inte lika kul. vi la korten under tallriken och så fick dom välja om dom ville delta eller ej.

SagansMamma skrev 2009-05-07 08:00:40 följande:
    Haha, åååh det låter såå roligt !!! :) bridesilly - Var det inte alla på ert bröllop som fick ett uppdrag? :)
  • bridesilly

min toasttärna hade en lista på alla som hade något under tallriken och informerade dom lite diskret att dom fick välja om dom ville utföra uppdraget eller ej. sen var det hon och en annan av tärnorna som tittade och bedömde vem som gjorde sig roligast under middagen. det var faktiskt de äldre som vann. min makes pappa var riktigt rolig. han hade fått i uppdrag att blåsa upp kinderna som en blåsfisk när någon pratade med honom och suga in kinderna om någon frågar vad han gör. HAHA!

WillesMama skrev 2009-05-08 16:39:38 följande:
    En dum fråga. Men hur vet gästerna att de har ett uppdrag väntandes under tex tallriken? Förstörs inte det roliga om man säger högt till alla att kolla under tallriken?HUR gör man helt enkelt;PDetta var en mkt rolig ide, och knäppgök på bluebox verkar ju perfekt=)
  • bridesilly

varsågod. ja det var hur roligt som helst. han som vann första pris pratade med osynliga gäster. vi höll på att dö i skrattanfall. ingen stel middag här inte

WillesMama skrev 2009-05-08 17:36:29 följande:
    Tack snälla du, nu förstår jag=) Det låter hur kul som helst!
  • bridesilly

Kanske ska tillägga att tanken är väl med knäppgök att den bara ska lätta upp stämningen på en fest men jag och min tärna funderade och tog det ett steg längre och kom på upplägget med presenter och vem som skulle bedöma och sådär. Något jag rekommenderar till alla som vill ha nån lek!

• bridesilly

haha ja han har humor men (host) hans nuvarande fru tyckte väl inte leken var fullt lika rolig för hon sa ingen kommentar till honom när han gjorde så efter ett tag HAHAHAHA jo han gjorde det rätt ofta hahaha.
    Red Scarlet skrev 2009-05-08 17:39:16 följande:

Haha guh vad roligt.. och din makes pappa verkade ha ett bra sinne för humor som agerade sådär så fort någon pratade med honom..bör ha varit ganska ofta?? ;) Jag känner mig sugen på att ha något liknande...det räcker ju med att några vid varje bord 'vågar' så blir det ju kul!
  • bridesilly

japp det var oslagbart när han drog in kinderna sen med
    Red Scarlet skrev 2009-05-08 17:42:34 följande:

Haahh men uppenbarligen har inte alla samma sinne för humor..tur att han struntade i det och roade resten av gästerna iaf! :D
Svar på tråden uppdrag till gäster