• Hofsan

uppdrag till gäster

Dessa hade vi:

Skär köttet med eggen uppåt och säg sedan ?oj vad segt kött?. Upprepa 2 ggr.

Berätta vid ditt bord att du har en stor frimärkssamling och du är väldigt stolt över den.

Ta ett smakprov från grannens mat.

Sätt pannan mot bordet och sucka högt. Kolla sedan bort precis som inget har hänt.

Kommentera en och samma tavla flera gånger.

Ställ dig upp vid ett tillfälle, harkla dig och säg ?jag har glömt vad jag skulle säga?

Kom ut från toaletten med toalettpapper hängandes ut från kjolen eller byxan.
    Ta bort det först när någon kommenterar det.

Fråga någon vid bordet ett par gånger om han/hon har lite Vaselin att bjuda på för du har så torra läppar.

Kommentera någons klädsel vid bordet som du inte känner så bra upprepade ggr.

Säg ordet ?fenomenalt? högt varje gång det blir allsång.

Gör en ?high five? med någon av dina bordsgrannar.

Fråga ivrigt din bordsdam om du får klämma en finne i panna som hon har.

Fnissa som en liten flicka när du blir tilltalad. Prata normalt i övrigt och låtsas som ingenting.

Säg ?Jasså? med manlig basröst när du blir tilltalad. Prata normalt i övrigt och låtsas som ingenting.

Res dig upp från stolen som om du är på väg någonstans. Säg ?ähh skit samma? och sätt dig igen. Gör detta flera gånger.

Flytta bordsgrannarnas glas och säg att ?de står snyggare så?

Res dig upp vid ett tillfälle och säg ?Tjo vad det var livat i holken? sätt dig ner igen och låtsas som inget har hänt.

Vik en hatt av din servett och ha den på dig i minst 1 minut.

Gal som en tupp vid 2 olika tillfällen.

Om någon gal som en tupp så säg ? Gå och lägg dig, klockan är inte sju än?

Vid efterrätten: Säg att den hade smakat bättre med lite extra salt. Låtsas som ingenting.

Om någon vid bordet kommenterar att det skulle behövs lite mer salt i efterrätten så säg ? nä men lite peppar hade gjort susen?.

Säg att du köpt en ny bikini och att man får riktigt stora kanoner i den.

• Hofsan
    Fenixx skrev 2009-05-07 09:57:22 följande:
    hofsan>> vad roliga grejer. fick alla olika såna uppdrag då av gästerna? vad sades om det efteråt om dem?
    Nej hälften av gästerna fick uppdrag. Vet inte hur många som gjorde sina uppdrag(de äldre vågar ju inte alltid) men jag kommer ihåg att det blev en hel del skratt vid borden.
  • Hofsan
    allehanda skrev 2009-05-07 18:33:06 följande:
    Jag har svårt för lekar så i detta fallet hoppas jag att jag kan räkna mig till de äldre!
    Hehe ja det får du nog då.
  • Hofsan

Vi skrev uppdragen i festhäftena till hälften av gästerna och den andra hälften hade ju ingen aning om om det...

• Hofsan
    älskarlivet skrev 2009-05-09 09:05:27 följande:
    Jag är inte gammal men hade ändå inte gjort ett sådant uppdrag, tycker det verkar lite fånigt faktiskt.. Varför kan man inte bara sitta och ha en trevlig middag utan en massa "uppdrag"?
    [/citat]
    Klart att man har trevligt ändå. Men detta bli ännu trevligare och som någon sa, en isbrytare. Som någon skrev så behöver man ju inte delta om man inte vill.
    Red Scarlet skrev 2009-05-09 10:09:37 följande:
    [citat]
    Det är väl mer en 'brytaisen'-grej som man kan göra om det passar. Alla är ju olika och jag är själv inte sådan som gillar lekar och dylikt speciellt mycket, men på vår fest kommer det att vara mycket folk som inte känner varandra som sitter ihop..och det kan kanske bli svårt och stelt för dem att börja prata annars under en lång middag. Dessutom är det mycket yngre folk med och jag VET att en hel del av dem tycker att sådana typer av lekar och uppdrag är kul, och de som inte tycker det behöver ju som sagt inte delta. Sedan beror det ju givetvis på vad det är för typer av uppdrag... att komma ut från badrummet med toapapper hängandes tycker jag själv är lite väääl..;) Men mer harmlösa saker kan ju vara kul om man vågar :)
    Haha ja den där md toapappret gav vi inte direkt till min farmor om man säger
    Man får ju anpassa uppdragen till personen i fråga och hur pass vågliga de är.
Svar på tråden uppdrag till gäster