• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • TinkerBelle

Jag har en super organiserad m2b, som skriver låååånga listor i excel.
    Sen så har jag min egen lila "scrapbook" där jag klippt ur checklistor från olika bröllopsmagasin.

Det är säkert bara den obligatoriska nervositeten som infunnit sig lite tidigt bara.

Ska dessutom ut och flänga i helgen. Snabbvisit till England. Också åker vi till Gotland på onsdag nästa vecka. Både min mor och svärmor fyller 60 dagarna efter varandra. Så jag vet att jag måste försöka få de viktigaste grejorna gjorda denna vacka helst....

DanKat skrev 2009-05-12 13:00:05 följande:
    TinkerBelle: vad jobbigt att det känns stressigt för er! Har ni kollat listan här på BT med allt man ska tänka på inför bröllopet, det är jättebra att ha en överblick över allt som ska fixas så man kan planera när man ska ta tag i vad! Hoppas klumpen i magen försvinner!F A M E skrev 2009-05-12 07:15:52 följande:
    Här går det framåt, inte toksnabbt men nån grej nu och då iaf Vi har precis sambeställt hjärtris med två kompisar som ska gifta sig, så det är på väg Och så ska vi hem till mina föräldrar i helgen och lämna in klänningen på en ateljé så dom får fixa det som ska sys på den, plus att jag ska köpa underkläder samtidigt Hur går det själv?
  • Kajsalisan

bara 7,5 veckor kvar. fick beställt klänningen idag. Bättre sent än aldrig. Fortfarande 16 som inte svarat på inbjudningarna. Varav en solist!!!! Har faktiskt varit så fräck att mailat runt lite till de närmaste vännerna som inte svarat och kollat läget. Fick genast 4 ja. Men nu med alla hormoner och den lilla detaljen att man spyr hela tiden har arbetet gått långsammare än väntat. Men har nästan fått fason på presentationerna. Hälften klara i alla fall. Snart får nog min sambo ta ett lite större ansvar!

• 18 juli 2009

Här är allt lugnt! Känns som att det mesta, de stora posterna är fixat redan. Dock så kan jag ju bara hoppas på att klänningen blir bra och kommer i tid, annars får jag väl bara köpa första bästa. Just nu känns det lite stiljte, vet inte riktigt vad jag ska ta tag i härnäst. Ska i alla fall ringa och boka provsmakning av tårtor .
    Mitt uppe i alltihopa här med så håller vi på och inreder övervåningen. Det tar allt vår extratid just nu känns det som. När barnen somnat så går vi upp och grejar, roligt men det tar mkt energi!

• Iluna

Här känns allt super stressigt...å ja blir bara mer och mer nervös då ja inte trode att så många skulle komma med tanke på att vi har vigseln 80mil bort...
    Spenderar kvällarna till att föröska hitta bords dekorationer som man kan göra lätt själv til ett bra pris..förösker komma på hur ja ska ha min brudklänning....ja ska fixa håret själv så ja borde sitta och träna på det :S vi har inte bestämt maten än..så de är ett stort kaos i mitt huvud plus att de är svårt att åka och reka lite när vi är i sthlm..har ju inte ens sett lokalen vi bokat oc där alla gäster ska bo :S
    oj oj vi nog inte så bra att skriva av mig då kommer man bara på fler och fler saker som vi inte gjort..

• johanna anders

En till 11e juli brud som stressar ihjäl sig just nu... Jobbigt att jaga gäster som inte osat än fast vi hade sista osa 1a maj... Vill ju sätta mig med bordsplacering och festhäfte snart!

• bongen80

Å jag mitt nöt satte osa 4 juni...gifter oss 4 juli. Jag skulle gärna haft ett par extra veckor att göra bordsplacering, kort, gästpresentation mm. Förbannat! Fast många har iofs redan hört av sig o tackat ja eller nej, inte så många nej faktiskt än så länge.

HAr alla fall bokat frisör/makeup till mig o tärnorna. 250:-/timme....tyckte det lät otroligt billigt, men det kanske är så när man gifter sig i en liten byhåla. Vi kommer behöva ca 5 timmar. Jag hade ju räknat med ca 3000:- på det.

• TinkerBelle

Vet precis hur du känner det..
    Man blir helt stirrig till slut.

Du får väl hojta om du behöver tipps på bordsdekorationer och sånt. Kan ju ta fokus bort frånt mitt kaos.

Iluna skrev 2009-05-12 16:19:13 följande:
    Här känns allt super stressigt...å ja blir bara mer och mer nervös då ja inte trode att så många skulle komma med tanke på att vi har vigseln 80mil bort...Spenderar kvällarna till att föröska hitta bords dekorationer som man kan göra lätt själv til ett bra pris..förösker komma på hur ja ska ha min brudklänning....ja ska fixa håret själv så ja borde sitta och träna på det :S vi har inte bestämt maten än..så de är ett stort kaos i mitt huvud plus att de är svårt att åka och reka lite när vi är i sthlm..har ju inte ens sett lokalen vi bokat oc där alla gäster ska bo :Soj oj vi nog inte så bra att skriva av mig då kommer man bara på fler och fler saker som vi inte gjort..
  • kuliJuli

hahaha - sällar mig till den stress-stirriga skaran
    Vi hade planeringsmöte i dag och jösses nu börjar det dra ihop sig! Vi ångrar oss också lite på osa - har det sista maj och gifter oss 11 juli, hade gärna haft osa två veckor tidigare, men men - lätt att vara efterklok

Ett ljus i tunneln är i alla fall att min ring kommit! Passar så perfekt att jag blev tårögd när jag provade den Fattar inte hur den kunde va så billig. Värderingsintyget var på nästan 6900 och jag betalade strax över 4100, dessutom fick jag höra att schalins nu i veckan chockhöjt sina priser - jag hade tydligen beställt precis i sista minuten Tackar och bockar för det

• Mia1972

VI har nu fixat fotografen (en arbetskamrat till m2b som ville ha 1000 kr för fotografering innan kyrkan och sen under vigseln)

Jag har idag beställt engångskameror som ska stå på borden så gästerna kan ta en massa roliga bilder

Beställde ifrån ebay och gav ca 400 kr inkl frakten för 10 st (bild finns i mitt galleri)

• Kajsalisan

Nu har sambon äntligen kommit hem med kostymen han ska ha! fattas bara skjorta, väst, kravatt och skor. Men ändå! Tycker det är vansinnigt roligt att hans kläder kommer kosta mer än mina! Fick äntligen tummen ur och beställde min klänning igår! Fick med en jättesöt brudväska också grandtotal av hela 2100:- ink. frakt. Hoppas inte tullen blir för saftig.. Så hela kittet för dagen med skor, klänning, väska, hårsmycke blir hela 2700! Känns hur bra som helst, vi budgeterade 15000 för kläder till alla (två tärnor, bestman, brud och brudgumm) Nu när det bara är bestman kvar har vi 7800 kvar! mer pengar till oförutsedda utgifter och därefter bröllopsresan.. Tjohoo!!!
    Fick klart med den velande solisten igår också. Känns jätteskönt. Imorgon spikas vigseln så kan vi i alla fall trycka upp vigselprogram! Måste börja titta på dekorationer också.. Men får bli efter majlönen.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!