• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • TinkerBelle

Aha nu såg jag! Men jag beställde också från pernillasbrudbutik. Jätte hjälpsamma. Nu går jag och väntar på skorna. Hoppas inget går fel...

F A M E skrev 2009-05-16 23:01:41 följande:

Kulijuli: Dom är förstora för mig även med inlägg, så jag var tvungen att skicka tillbaka dem. Men ska beställa ny 1/2 st mindre eller om jag kör med 1 str mindre. Jag har så konstiga fötter i vissa skor är jag 36 i andra är jag 35. I dessa så verkade de som att jag är en 35 1/2.Sen så behöver jag högre klack då klänningen släppar lite i backen i den klackhöjd jag valde.
  • Plummis83

Hej hej allihopa! vi är nästan klara med allting här, har "bara" festprogram, vigselprogram och bordsplaceringen kvar! OSA är idag, är 3 som inte svarat ännu! 2 som är osäkra, hur gör man med såna??

Var på bröllop i lördags, väldigt vackert! längtar ännu mer till vår stora dag, fick många nya tips och idéer på diverse olika saker!

Men kommer nog ligga lite på is nu, tillbringade halva natten på djursjukhus då min ena vovve fick akutopereras!

• 18 juli 2009

Hej alla! Våran präst ringde igår med. Så nu känns det som att det börjar närma sig. Spännande. Har bokat in ett vigselsamtal med i början på juni så det känns jättebra.

Vi har med festprogram, vigselprogram kvar. Men för oss blir det ett "middagsprogram" eftersom vi inte ska ha någon fest, men det kan man väl ha eller vad tror ni?

Ska ni ha favours till era gäster och i så fall vad??

• TinkerBelle

God morgon,

Nu har dotras klänning kommit. Ska åka till posten och hämta.
    Ska bli spännande att se den efter all väntan. Går runt i huset och småsjunger och sexåringen tittar fascinerat på mig.

- Mamma du är helknasig ju!

Ett förslag på vigsel programmet är klart. Ska bara dra det genom prästen innan det spikas. Festprogrammet hoppas jag kunna börja med senare i veckan när jag träffar mina systrar på mammas landställe. Roligare att göra tillsammans med någon och min m2b är helt lost.

• TinkerBelle

Puuh! Nu har ajg betalat bokningsavgiften för våran transport från kyrkan till restaurangen...

Glömde bort det i alla förvirringen i fredags.
    Blev lite stressad när jag vaknade 04:30 i morse och insåg vad det var som låg och gnagde!

Men nu är det gjort.

• kaif

Idag är det två månader kvar tills vi gifter oss... Ska göra provuppsättning imorgon. I fredags hade vi osa men alla har inte hört av sig än... Så nu får man kontakta dem. Vi ska träffa vår vigselförättare på onsdag och möte med värdarna på torsdag. Har fortfarande inga som kan servera men det löser sig Har smycken och ring kvar att skaffa + tusen saker till...

• Annfis

Hej

Vi har nästan inget klart märker jag nu när jag läser allt ni har klart. Vigselprogramet är ju inte så mycket att göra med. Det är ju bara att byta ut psalmerna o så. Festprogramet har vi inte börjat med än men jag har tusen idéer. Än mindre borsplaceringen. Har visserligen osa 10 juni så det är ju ett tag till. Har en del som inte svarat än.
    Hur tänker ni ang dom? Kommer ni ta kontakt o fråga eller tolkar ni det som ett nej?

Transport från kyrkan är klar iaf. Klänningen håller sömmerskan på med fortfarande likaså tärnans o dotterns. Börjar bli klart så nu är det bara så fix kvar. Skor är klart till hela familjen.

Sen är det mitt hår. Är blond från början men har färgat det brunt. O ska nog ha det så på bröllopet med eftersom jag får mer färg i mig själv då. Det är ganska långt o eftersom jag har tjockt hår så sa min frisör att det är svårt att sätta upp det snyggt om jag vill ha allt uppe. Men jag tror jag vill ha en lös uppsättning med det understa löst hängande. Hängde ni med? För att inte göra det för stelt. Jag är inte som alla andra även om vårt bröllop kommer vara ganska klassiskt med lite galna inslag. Som min sambo sa för ett tag sen.

Nu måste jag fortsätta jobba o kan inte dagdrömma mer. :)
    Ha det gott alla!

• Mia1972

FAN!!!!!!!!!!!

Jag har gått upp så mycket i vikt sen jag slutade röka för 4 månader senan att min klänning inte passar längre *galen*
    Fattas nästan 10 cm i ryggen för att kunna knäppa den.
    Så nu ska jag på exakt 2 månader trolla bort 10 cm runt midjan *hur fan det nu ska gå till,men lyckas ska jag iaf*

• Mrs Regtop

Hejsan allihopa,

Jag gifter mej ocksa den 18Juli!!! Ska bli sa spannande, kommer hem till Malmo fran Sydney, dar vi bor, for att gifta oss. Gud som jag langtar, snart ar det bara 5 1/2 vecka kvar tills jag kommer till Sverige

Jag har hangt med i den har lilla traden ett tag nu, tycker det har varit sa kul att hora allt om era planer etc, det kanns nastan som on jag kanner er redan.

Mia 1972: Nar jag sag ditt insalg, tankte jag att nu far jag faktiskt hjalpa dej! Pa ett ar har jag gett ner 28kg, woohoo. Det som hjalpte mej var faktiskt pulver diet. Det fungerar och man kanner sej inte hungrig. jag har precis gjort 3 veckor och har gatt ner 5.5kg! Pulvret som jag ater heter optifast, fast hemma finns det sakert andra sorter, men det ska vara VLCD! So have faith Mia, there is a way :)

Kram kram o lycka till

• mysifer

inbjudningarna är på lådan, har fått besked på att vi har en vigselförättare, tittade ut vigselplatsen i helgen och nästa steg är att beställa kläder och ring vilket kommer ske den här veckan.

känns bara bättre och bättre att vi inte ska ha middag och fest, är så mycket jag slipper planera och jag är redan tillräckligt stressad som det är. ska sätta mig och göra vigselprogram bara när vi fått svar på hur många som kommer. hoppas att folk ringer redan i veckan så man slipper gå och vänta en massa.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!