• DanKat

    Ny tråd för alla julibrudar!

    Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

    (Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

  • Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Kajsalisan

    Fick bilderna från fotografen idag. Så himla fina, man kan ju knappt tro att det är vi på bilderna! Får se när jag lägger upp några här..Nu blir det sängen

  • Heloise

    Blev hippad igår av mina underbara vänner; fan vad kul det var!

    De kom och kidnappade mig på jobbet, sen fick jag åka skidor uppför slottsbacken och efter skidorna fick jag gå på floating.
    Sedan var det härlig picknick i det gröna och sen iväg på go-cart! Efter go-carten drack vi kaffe och käkade bullar hemma hos en av tjejerna och efter det bar det iväg på.... Hiphop lektion. Helt enormt super kul, har aldrig dansat hiphop i hela mitt liv men vi fick lära oss ett nummer som jag kommer avkräva att vi framför på bröllopet haha. Get your hands up get your hands upp känner ni gunget tjejer

    Efter hiphoppande så blev det en sväng till en annan kompis occh dusch smink och iväg på restaurang med mumsig mat och många skratt. Efter maten så drog de iväg mig till ett ställe jag aldriga varit på tidigare och antagligen aldrig kommer gå till nå mer heller, en karaoke bar, jag hatar att sjunga och är dessutom skräckslagen när det gäller publika framträdanden och att sjunga in public är liksom en mardröm för mig, men va fan man har bara möhippa en ggr så jag rockade järnet till ABC och Enter Sandman och sjöng av hela mitt hjärta, rock killarna i baren skrek en gång till och servitrisen videofilmade det och har tydligen lagt ut det på nån sajt.

    Efter karaokebaren bar det av mot krogen och där dansade vi i 2 timmar tills stället stängde och jag vart satt i en taxi!

    Hade så otroligt kul, och känner tacksamhet över att jag har så underbara vänner!

    Ett stort varmt grattis till alla er som gift er!

  • Sobeit

    Så var man FRU Isaksson nu då!

    Gårdagen var helt underbar! Det kom lite regn på tiaran så vårt bröllop blev välsignat! hihi

    Under vigseln blev det lite roliga händelser med barnen, men det lättade bara upp stämningen. Jag blev så glad när minstingen kom å satte sig på golvet brevid mig mot slutet av vigseln. Efter någon sekund förstod jag varför. Hon hade bajsat! Då började både jag o mannen att le!!

    Festen rullade på galant! Vi åkte till hotellet vid 00 och strax innan gick jag ner till mina farföräldrars grav och satte ned näbbuketterna. Det kändes så rätt!

    Nu är maken min och lämnar tillbaka hyreskläderna och jag får en stund för mig själv. Mina föräldrar kommer ut me dbarnen efter middagen så vi får en lugn middag utan barn ikväll. Mysigt värre!

    Kan berätta att vår önskan om bidrag till bröllopsresan respekterades av de flesta gästerna. Vi läste igenom alla korten inatt på hotellrummet och vi fick hela bröllopsresan betald! Det var sååå mycket mer än vi någonsin trott!

    Nu ska jag ta mig en öl!

  • F A M E

    Ahhhaaaa klockrent med minstingen eran =) Man får gratulera er nu då, så skönt för er att det är gjort. Själv så väntar jag, blir lite tokig snart på all dess väntan. Känns jobbigt att ha nästan allting klart så är de ca 2,5 vecka kvar.


    Sobeit skrev 2009-07-12 16:25:32 följande:
    Så var man FRU Isaksson nu då! Gårdagen var helt underbar! Det kom lite regn på tiaran så vårt bröllop blev välsignat! hihi Under vigseln blev det lite roliga händelser med barnen, men det lättade bara upp stämningen. Jag blev så glad när minstingen kom å satte sig på golvet brevid mig mot slutet av vigseln. Efter någon sekund förstod jag varför. Hon hade bajsat! Då började både jag o mannen att le!!Festen rullade på galant! Vi åkte till hotellet vid 00 och strax innan gick jag ner till mina farföräldrars grav och satte ned näbbuketterna. Det kändes så rätt!Nu är maken min och lämnar tillbaka hyreskläderna och jag får en stund för mig själv. Mina föräldrar kommer ut me dbarnen efter middagen så vi får en lugn middag utan barn ikväll. Mysigt värre! Kan berätta att vår önskan om bidrag till bröllopsresan respekterades av de flesta gästerna. Vi läste igenom alla korten inatt på hotellrummet och vi fick hela bröllopsresan betald! Det var sååå mycket mer än vi någonsin trott!Nu ska jag ta mig en öl!
  • 18 juli 2009

    Åhh så roligt att läsa om era lyckade dagar! Nu är det inte långt kvar för oss. Har en känsla att jag glömt något men jag tror jag har koll på läget! Nu längtar jag verkligen!

  • kyrresbrud09

    Läser alla lyckliga bröllop o de som skall bli av. Själv skall vi till den 25 juli i Hofors Kyrka...ojag e så nervös vet inte hur detta skall gå ..är så rädd att jag svimmar av av all lycka nervositet o ja bara allt...
    Kram på er alla från mig.
    Skall ju göra allt själv, men har det ju i huvudet så det skall väl inte vara så stora problem

  • Mia1972

    Hej tjejer!

    ÄNTLIGEN har m2b köpt sina kläder. Varför stressa vi gifter ju inte oss förän på lördag *galen*
    Sonen hittade vi skor till också så nu e ALLA kläderna klara.

    Sen köpte vi massa tjocka vita servetter till alla dom olika momenten.
    Och så köpte vi 5 L jordgubbar som jag ikväll ska doppa i choklad och sen styckfrysa.Så slipper vi göra det sen.

    På onsdag ska killarna klippa sig och på torsdag ska jag få mina naglar fixade.Och på torsdag ska vi även åka och handla all läsk,vatten,ost till ostbrickor och annat snask.

    Shit nu e det inte långt kvar

  • Pååårsche

    Oj oj oj vad skönt att höra att det inte bara är jag som är nervös!! Vi gifter oss den 25 juli och just nu har jag verkligen ingen lust. Jag vill ju vara gift med min M2B och jag vill ha middagen, jag VILL bara inte gå igenom det...:)Men jag blir sån här när jag ska ut och resa också, sista dagarna innan vill jag aldrig åka.

    Ville egentligen bara säga att det kändes väldigt skönt att så många av er skrev att ni också var nervösa, och också er som redan gift er att ni är nöjda.

  • Pååårsche

    Oj oj oj vad skönt att höra att det inte bara är jag som är nervös!! Vi gifter oss den 25 juli och just nu har jag verkligen ingen lust. Jag vill ju vara gift med min M2B och jag vill ha middagen, jag VILL bara inte gå igenom det...:)Men jag blir sån här när jag ska ut och resa också, sista dagarna innan vill jag aldrig åka.

    Ville egentligen bara säga att det kändes väldigt skönt att så många av er skrev att ni också var nervösa, och också er som redan gift er att ni är nöjda.

  • Mia1972

    Idag har jag varit med om HELVETET !!!!!!!!!

    Vi skulle få nycklarna till lokalen kl 12....INGEN kom!!!
    Halv 1 får vi tag på styrelse ordförande som inte har en jävla aning om att vi har hyrt lokalen idag.
    Han kommer och öppnar för oss och den stanken som möter oss fick oss nästan att spy!
    Frysen hade pajat för 3 veckor sedan med en massa räkor och kött i. Och INGEN hade fixat den utan hela köket var fullt av flugor.
    DÅ började jag stor gråta! Kände att nu orkar jag inte mer. Sambon och barnen kramade om mig och försökte trösta mig men jag var i det närmaste hysterisk.

    Ringde S*** som idioter men ingen svarade.

    Ingenting var fixat där och där var inte städat. Så vi började städa, ställa borden och stolarna rätt.Sen dukning och en massa pynt och ballonger.
    Som tur var hade vi hjälp av toastmadame och min mamma (annars hade vi varit klara nästa vecka).

    Stackars blivande maken fick ge sig på den äckligt stinkande frysen annars hade vi inte kunnat vara i köket alls.
    Inget i det köket hade blivit städat på över 1 månad...lätt! Och inte en chans att min mat skulle lagas där.

    Skickade iväg sms till S*** att om han inte hörde av sig innan kl 16 så skulle vi fixa maten på nått annat sätt.

    Och inte fan hörde han av sig den ***** !

    Så vi började ringa runt. Hur lätt är det att hitta någon som dagen innan kan fixa ihop förrätt och huvudrätt till 70 personer bara sådär?

    Och tro det eller ej men en cateringfirma i Billesholm kunde hjälpa oss.
    Han fixar samma meny ,kör dit maten,lägger upp den och har tom fixat 2 servitriser! Och allt detta fixade han på 2 timmar!!! *han e min gud *

    Iaf vi lyckas fixa ihop helt ny mat och servitriser dagen innan bröllopet. hur hysterisk kan bli av en sån grej?

    E***** (ordförande) kommer nu öppna och stänga åt oss i morgon eftersom S*** fortfarande inte hört av sig ( kör över fanskapet om jag ser honom).

    Så gissa om jag e slut i huvudet nu?

    Kl 10 i morgon kommer min frissa och ska fixa oss och kl 16 är det dax

    Hoppas ingen annan råkar ut för detta som vi har gjort idag!

  • 20090725

    men ojjjjj!!!!

    vilken tur att det löste sig! till det bättre kanske??
    ni kommer att ha en helt underbar dag idag!!

    Lycka till!

  • Plummis83

    Grattis till alla som gifte sig igår!!

    Hoppas ni hade en kanondag trots regn!!

  • Mia1972

    Nu är jag FRU

    Lördagen blev underbar trots en helvetisk fredag (läs längre upp)

    Bilder kommer i galleriet snart.

    Kram på er alla!

  • 18 juli 2009

    Nu är jag med fru ! Vi hade en alldeles underbar dag! Kunde inte ha blivit bättre, trots regnet! Och regn på Bröllopsdagen betyder ju lycka !! Bilder kommer snart!

  • 20090725

    GRATTIS alla som blev fruar i lördags! på lördag e det ´våran tur som e sist ut i denna månaden...

  • F A M E

    Strort grattis alla som blev fruar igår, nu är de snart inte långt kvar för som ligger sist.

  • Mia1972

    Ni som har ert kvar på lördag....NJUT!!!!!!!!!!!!!

    Kommer bli en underbar dag och NI står i centrum

    Många bilder vill vi se !

    Kram och lycka till tjejer!!!!!!!!!!!!

  • kuliJuli

    heeeeej!

    hahaha - har haft fullt upp som nygift! snart två veckor som fru - men nu har vi i varje fall börjat smälta intrycken från vårt helt fantastiska bröllop den 11 juli

    Vi hade helt sjukt tur med vädret! Spöregn torsdag, fredag, söndag och måndag, men på lördagen sken solen till vår ära! Vi har fått så mycket lovord från våra gäster och det känns fantastiskt att ha fått bjuda dem på en riktigt minnesvärd fest Sen återstår frågan hur tusan man ska kunna tacka toastmadamerna för deras helt otroliga insats de var verkligen makalösa!

    Har lagt in några få bilder från vigseln, väntar fortfarande på att få hem alla foton från middagen och festen Ska bli såååå spännande att se dom.

    Lycka till ni som gifter er nu på lördag, och GRATTIS alla ni som gifte er i helgen!! Mera bilder, mera bilder!

  • 20090725

    idag skll det åkas runt halva göteborg för att hämta linne dukar från hela släkten...hehe...
    å även inhandla det sista alkoholria dryckerna...

    barnens rum ser förfärligt ut, det hänkger klänningar å kläder överallt, å alla bröllops grejer står sorterade efter vilken tid på fredagen vi behöver det, eftersom vi inte får med allt i bilen direkt, å gubben åker till jobbet å hämtar en jobb bil för att få plats med allt... hela bilen e redan full i bagagen...

    imorgon skall jag ner å göra naglarna fina, å sen på fredag morgon skall vi till lokalen å börja dekorera den...

    nu börjar det bli riktigt pirrigt i magen måste jag säga, nu känns det värkligen att det börjar närma sig! ikväll sakll jag fixa det sista med placeringen å placeringskorten, sen e ALLT klart, så imorgon blir det bara att slappa hela dagen, kommer säkert komma på något vi missat imorgon ändå, men det får vi ta då...

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!