• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • DanKat

Vet ni vad tjejer!!! Det ringde en kvinna nyss från ett ställe där jag varit med och tävlat, och det visade sig att jag vunnit en skiva (eller två rättare sagt, plus ett texthäfte) med bröllopsmusik!!! Så jag är jätteglad!!! (jag var glad redan innan av det underbara vädret ute, men nu blev jag ännu gladare! )

• TinkerBelle

Efter 14:00 ska vi hämta våra vigselringar och så är lillans näbbklänning klar. Har dock beställt en till klänning så dem skickar båda samtidigt från Kina.

Igår beställdes det bubblor, pussklockor och en massa siden band i "vår" färg.

Så sakta men säkert går det framåt.
    Nu ska jag bara bestämma mig vad jag vill göra med hår och smink...

Tuffa beslut man ställs inför!

• ossamartin

Hej,
    Vi gifter oss 11 juli. Vi ska bara ha bubblor som vi delar ut. Sedan är det säkert några gäster som tar med sig eget ris. De kan ju kasta det om de vill.

På lördag ska vi ta vår första danslektion Spännande.

• kuliJuli

Hej tjejer!

Ser att det går framåt för många! Visst känns det skönare och skönare för varje sak man bockar av från listan

Igår hade vi möte med de som står för vår catering och bestämde menyn - guuuuud så skönt att ha detta avklarat. Dessutom har jag helt plötsligt och oplanerat blivit med frisör En väninna till min "svärmor" som ville ställa upp. Skönt! I veckan ska tårtan också beställas, det enda som riktigt stressar mig nu är klänningen. Det är sannerligen inte lätt att hitta fina och festliga mammaklänningar till överkomliga priser!!!

Ett litet bakslag är dock att vår vigsel- & festlokal har bokat in en mindre middag dagen före vårt bröllop. De skulle iof ha det utomhus och grilla - men vad händer om det blir dåligt väder? Vi har tidigare blivit lovade att få duka och dekorera dagen innan - på bröllopsdagen har man ju inte tid alls! Så jag räknar med att de löser detta på ett bra sätt. Ska vara på dom som tusan om detta dock...

• ossamartin

Kulijuli:
    Åh vad härligt en till som behöver mammaklänning
    Jag har tur och får min sydd av svärmor. Så kan jag få den precis som jag vill. Tyckte inte jag hittat så många alternativ.

Vad jobbigt med lokalen. Har ni blivit lovade detta så får de lösa det. Tillgång dagen innan är ett måste.

• vi i juli

Var har du hittat dem? lät som en söt idé!
    18 juli 2009 skrev 2009-05-04 12:18:30 följande:

Föresten, ska man ha både bubblor och ris?? Hur ska ni göra?
  • vi i juli

Var har du hittat dem? lät som en söt idé!, bra datum ni har valt föresten vi gifter oss också då

18 juli 2009 skrev 2009-05-04 12:15:23 följande:

Idag med posten kom mina bröllopsbubblor jag beställt . Jättesöta små flaskor i form av ett hjärta, men två turtorduvor på toppen. Jättesöta!! Hihihi så roligt!
  • 18 juli 2009

Javisst är det ett bra datum . Helt perfekt!
    Jag har köpt de på brollopsbubblor.se, Bra pris med tyckte ja!

vi i juli skrev 2009-05-05 20:28:06 följande:

Var har du hittat dem? lät som en söt idé!, bra datum ni har valt föresten vi gifter oss också då18 juli 2009 skrev 2009-05-04 12:15:23 följande:
  • ElevenSeven

ossamartin: vi gifter oss oxå den elfte juli...danslektion, låter spännande. Det där men vals är jag nervös för, vet ej hur vi ska slippa. kan man inte bara hoppa över dansen?

Hur gör alla andra, blir de vals eller "vanlig" dans?

• TinkerBelle

Vår "first dance" kommer att vara till Love is all around..
    Ingen vals alltså.
    Vi har valt en låt som betyder mycket för oss som par.

ElevenSeven skrev 2009-05-05 21:25:58 följande:
    ossamartin: vi gifter oss oxå den elfte juli...danslektion, låter spännande. Det där men vals är jag nervös för, vet ej hur vi ska slippa. kan man inte bara hoppa över dansen?Hur gör alla andra, blir de vals eller "vanlig" dans?
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!