• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

åh koko: Mancini såg super ut (har aldrig varit där) - vi tänkte boka om för kvällen men de verkar ha semesterstängt tyvärr. Ska absolut gå dit i höst!

ikväll blir det ostron m guinness och /eller skumpa på wasahof

• sweetstreet

Å GRATTIS AM!!!!!!!!!!

Din fantasitska modellödla!!!!

40 är väl ingen ålder idag när fasiken inte ens 60 är det....
    jag skulle gladeligen fylla 40 imorgon ifall jag såg ut som du vännen!
    Så sluta schåpa dig nu!
    Skräcködla my ass....!
    man är inte äldre än man gör sig.
    Men visst, vill du traska runt med katthatt i zebra eller leopardmönster på stan så go ahead! Vem bryr sig?!?!?
    Det är väl en av de fantastiska sakerna med att bli just äldre. Att man plötsligt inser att det inte spelar ngn roll vad ANDRA tycker och tänker om en själv EGENTLIGEN. Iallafall inte andra som man itne känner. Jag köper att man inte vill skämma ut sina barn etc men äsch. Sluta nu ha åldersångest.
    Åldern sitter ändå mest i huvudet!

Så krulltrumpeter och sprutfanfarere för dig din underbara Fantastiska ödla!!!!!

• _koko_

lappis - Jaa, Arirang!! Hur kunde jag glömma? Det var rätt lätt att gå ut och äta när vi bodde "där", bra restauranger i nästan varje gathörn...

• Lapinette

En bra restaurang som ligger mycket nära Mariatorget är Bistro Süd.

• Lapinette

kokisen - en av anledningarna till varför maken absolut inte vill flytta ... att det är så enkelt att bara droppa förbi en restaurang.

Mancini firade vi makens förra födelsedag på ... efter tips här från kokisen och Liten.

• sweetstreet

Och Vickan,
    jag har nog inte riktigt hängt med i svenska sommarsvängarna. för nyligen hade ni ju typ 30 grader varmt och soligt väl????
    Men det verkar ju ha svängt då....

Ang kaffesug så minns jag att jag inte kunde dricka kaffe alls i början. Inte heller öl.
    Bara tanken på dess drycker fick mig att må rätt dåligt. Te gick däremot bra.
    Och vin, haha!
    Men kaffesuget kom tillbaka senare i graviditeten.
    Ölsuget däremot höll sig borta till flera månader efter att dottern var född....

• Blivande fru L

Just det, Gondolen. Där har jag aldrig varit. *Lägger det bakom örat* Sist vi var i stan tog vi en drink på Och Himlen Därtill. Häftig utsikt! Jag som är höjdrädd var tvungen att sitta ner och titta, det pirrade för mycket i benen annars.

Ljunggrens såg fint ut också!

• Lapinette

I år lär det bli tips från Piggelin istället ... är ju i Göteborg när maken fyller år i år.

• _koko_

AM - Har du missat mancini?? Som jag och liten tjatar ibland... Usch, det var aaaaaalldeles för länge sedan jag var där...

• Lapinette

Ljunggrens har uuuuuuuuuunderbara drinkar. Var där med en väninna för några år sedan och vi tog en som förrätt, en som efterrätt och sen en som en "vanlig" coctail. Ja och så drack vi vin till maten ... snacka om flytande föda.

Svar på tråden Livets stora och små frågor