• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-09 14:43:32 följande:
    AMhahaha kåta Gunnel!
    Javisst! Men vem är hon?
  • nennesjuttioåtta

Då vet jag iaf att du inte får köpa någon kattunge från Nancy för att göra någon prickig stla av.

• Lapinette

Oj, nu lyckades jag posta ett tomt inlägg!

• Mrs  B

koko
    Stod också och spanade på Obamas bok och funderade på om jag skulle slå till eller inte. Samhällskunskap och politik är ju mitt huvudämne så det känns nästan som ett måste att läsa den boken.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-09 14:44:17 följande:
    Då vet jag iaf att du inte får köpa någon kattunge från Nancy för att göra någon prickig stla av.
    Men en liten busig hatt? Katthatt
  • nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-07-09 14:50:39 följande:

Men en liten busig hatt? Katthatt
    hmm, ja det skulle väl gå för sig. Jag tror du skulle vara skitsnygg i en katthatt!
  • fru AM

Och Hektors födelsedagspresent till mamma var: en enveckas puréblöja. Tjoho! Men då slipper vi den på restaurangen i kväll i alla fall!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-09 14:51:30 följande:
    hmm, ja det skulle väl gå för sig. Jag tror du skulle vara skitsnygg i en katthatt!
    Om vi bara kan lära Nancy att ligga ihopkurad och stilla på huvudet så klarar hon livhanken också!
  • Blivande fru L

Katthatt? Gunnel? You've lost me there...

Grattis AM!

Svar på tråden Livets stora och små frågor