• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Enjoy! Själv ska jag försöka jobba den sista timmen.

• MSW
    MSW skrev 2009-07-09 16:00:37 följande:
    grattis am!
    och så klart skrev jag GRATTIS AM och inte med smått..!
  • sweetstreet

Kokisen
    SJÄLVKLART ska vi ses nästa gång jag kommer till Sverige!!!!
    Men det ser ut som om det inte blir förrän till tidigast hösten, men troligast runt jul....

Maken ska ta med lillskruttan hem i slutet av augusti men han kommer endast att åka till Skåne och häsla på sin familj där. Finns inte tid och energi för en Stockholmstur för hans del.
    Det känns såklart lite tråkigt eftersom min mamma då inte kommer få se tjejen fast hon är i Sverige, men jag tänkte att jag ev (beroende på jobb då) kommer ta en vecka eller 5 dagar i höst och åka hem. Men då kommer även jag enbart att hälsa på hos MIN mamma så då blir det bara stockholm och inte Skåne. Förra gången (i mars) när jag var hem själv med tjejen så åkte jag ju mellan S-holm o Skåne. Det ångrar jag itne för det var jättekul, MEN det var jobbigt och framförallt kräver det mer tid. Då hade jag ju 14 dagar att spela med så det gick. Annars är det klart svårare. Och dyrare.

men jag lovar såklart höra av mig innan det blir Sverige för min del igen.

Härligt med semester för dig även om du kanske inte har den rätta semesterkänslan.
    Men semester är alltid semester. Sedan blir det väl snart mammaledighet för dig!

• fru AM

Snart kommer barnvakten (Tabitas alltså) och vi ska ta en drink och sedan pipa iväg till restaurangen. Det blev en bra dag, detta. Trodde jag inte igår när jag hade akut åldersångest på nattkröken och tänkte att allt var slut och att livet var skit (vadå humörsvängningar? )

Puss på er härliga trådisar!

• Lapinette

AM - puss på dig och njut av ostronen och skumpan!!!

• fru AM

Maken skrattade så han skrek åt Kåta Gun-klippen. Måste köpa leopardkläder. Eller inte.

• BrudSommar2006

Haha AM, vilken restaurang blev det till sist? Stort Grattis till dig!

Telis, hoppas att det inte blir någon dunderbudgivning nu då mitt i semestrarna. Måste vara någon som verkligen behöver sälja akut.

Blivande, då förstår jag att ni har renovering så det räcker och blir över hemma! Tänk vad fint det ska bli när det blir färdigt i alla fall.

Tur att andra kommit med bra Stockholmstips för själv har jag inga, ska jag ut och äta brukar jag förlita mig på Lapinette.

Lapinette, min syssling är förresten väldigt bra på att ringa men dålig på att svara på mail, själv är jag tvärtom!

• Tinga

Lappis ? härligt att du mår så bra! Vad gäller din läslista skulle jag lägga Aldrig fucka upp sist; tyckte att den var ljusår ifrån Snabba cash.

Telis ? vad bra att det finns folk man slipper bråka med också! (Angående snitt, alltså.)

AM ? stort grattis på födelsedagen!

• Tinga

För övrigt kan jag bara säga - jag är i chock. Vi var på neo för vägning idag, och på nio (9!) har Puff gått upp 440 g! Förvisso kräkte han rejält strax innan han lades på vågen förr gången och den här gången hade han ätit rejäl lunch strax innan, men ändå. Ser man på lite längre sikt har han gått upp 800 g på fem veckor, så det är jag jätteglad för. Äntligen lite betalt för allt kämpande.

Piff däremot går det trögare med; upp 25 g på nio dagar. Å andra sidan så är vi tacksamma för att han inte gått ner i vikt, vilket han mycket väl kunde ha gjort med tanke på hur mycket han kräker. Nu är planen att få över honom på mjölkfri kost så fort som möjligt, för att se om det har någon effekt.

Med Puffs raketökning nu ligger han faktiskt på 7.7 kg, så han är inte så himla liten längre. Det är ungefär ett halvt kg mer än brorsan, men det lustiga är att Piff ändå ser större ut. Jag tror att det beror på att Piff är rundare i ansiktet, medan Puff mest har lagt ut på kroppen; bringan och magen, vilket inte syns lika mycket.

• Tinga

Ojsan, glömde visst det lilla ordet "dagar" efter nio ovan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor