• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

TJOHOOOOO, GRATTIS AM!!!!! Helt rätt tänkt, och en vackrare 40-åring kan jag inte komma på (du är inte den första i min bekantskapskrets som passerat strecket)!!!

• _koko_

lappis - Du behöver verkligen inte ursäkta att du inte vill bo norr om stan, jag tar det inte personligt.

• nennesjuttioåtta

OT
    Nu är det mer regndroppar ute än luft. Helt sjukt vad det regnar!!

• Telis

koko, mja, nu är jag ju väldigt säker på att det är en kille (särskilt pga det där med all grillkorv ). Fast om det skulle visa sig vara en tjej så är ju det bara bra, eftersom vi helst vill ha en tjej. Men det blir bra med en liten kille också.

• _koko_

Telis - Ja, jag ska inte säga något mer, min magkänsla med Conny stämde ju utmärkt.

I sthlm city blir det mörkare och mörkare, men jag har inte sett något regn ännu?!

• _koko_

Sambon hade planer på att åka till kilafors och tälta i helgen (läs: dricka öl och titta på hårdrock ), men ställde in dem pga vädret. Verkar som ett klokt beslut.

• fru AM

Tack alla vad gulliga ni är!

Telis: när jag väntade Livia (eller Tabita eller vad hon nu heter ) var jag helt tokig i tunnbrödsrullar med två grillkorvar i ...

• viktualia

AM - fniss.. jag har ju redan hurrat... men jag hurrar en sväng till!!!

Ösregn = komsejföret att frosta av frysen dök upp. Ska bara vänta en stund innan frys nr 2 får sig en omgång.

Svar på tråden Livets stora och små frågor