• Nalle Puh 40

Pingst 2009 del 4

Här fotsätter vi pingstbrudar att träffas, nu är det nära... 42 dagar kvar idag...

• Svar på tråden Pingst 2009 del 4
  • Kärlekensskull

Å vad roligt! Var helt inställd på att de skulle ha möhippa för mig idag. Men det blir visst intw i dag sa min m2b. Åhhh blir så irriterad. Han har gått och gett mig förhoppningar hela veckan så jag var HELT säker. Han kunde ju bara vara tyst så hade man inte fått sånna förhoppningar iaf.
    Jaja nu får man vänta till nästa helg.
    Var bara tvungen att skriva av mig lite.....

• Susanna och Fredrik

Dom har tagit mig...återkommer

• Nalle Puh 40

Susanna och Fredrik skrev 2009-05-09 11:06:19 följande:

Dom har tagit mig...återkommer
    Gör gärna det...
  • Kärlekensskull

Åååå vad kul för er! Väntar spänd på att höra era berättelser

• Nalle Puh 40

Idag har jag haft min möhippa

Min syster sov hos mig i natt och de andra i tjejgänget dök upp vid 12 tiden (6 st för många var bortresta)

Först åt vi lunch hos mig, de hade med allt från kycklingsallad, bröd, smör till ost och vi hade det trevligt.

Efter maten fick jag ta på mig mammas gamla blommiga klänning, en morgonrock i spets, olika fotbolls strumpor, hjärtan på diadem, krona och slöja

Fick en skylt på ryggen med texten: SISTA CHANSEN IDAG. GRATIS KRAMAR GES UT

På brösten fick jag ett stort papper med ett papper över så jag inte såg vad det var på och där var det 6 kort på killar (en kändis, min sambom och några kompisar) och så skulle jag visa den för folk och de skulle gissa vem det var jag skulle gifta mig med så markerade de vem som fick mest utan att jag fick se korten. Vi gick ner till stan och in i lite affärer.
    Jätte kul eftersom jag INTE är blyg av mig det minsta

Sen gick vi in i en jätte mysig blommaffär som heter Ogräset och där fick vi fika och göra varsin blommgrupp med precis vad vi ville i, var så kul för jag ÄLSKAR blommor och gör en blommgrupp så fort jag ska någonstans så det var lyckat.

Promenerade sen hem igen och tog bilen till ett värdshus ca 3 mil hemifrån där vi åt middag, planka. Mums Hade det trevligt och satt och pratade länge men vid 20 tiden drog sig de flesta tillbaka eftersom alla utam jag, syrran och en kusin har småbarn.

Syrran körde hem mig och jag ringde till sambons bror och frågade vad de var någonstans och de var och bowlade (hade haft 5 kamp på ett skyttecenter innan) så vi åkte dit och bara kollade läget och han var lite på "sikadusen" (eller ganska mycket...) Hade en skylt på sig där det stod något i stil med:

Kramar 5 kr
    Kyssar 15 kr
    Annat... 1 000 000 kr
    Ungkarl, utgående vara...

Han hade fått massis med småpengar att köpa öl för och desutom var det ölbowling och han är rätt bra på det så det blev några gratis öl där oxå...

Nu har syrran åkt hem och de andra skulle nog till Hotellet sen så vi får väl se när han kommer hem...

Har haft en underbar dag med min goa vänner...

• Susanna och Fredrik

Alla tjejerna kom och ringde på min dörr med frukost...
    Sen fick jag fin krona med slöja och snygga rosa pantern solglajjer...typ Dame Edna...
    Så bar det av till Grönan där vi åkte och drack lite drinkar...
    Taxi till Spa.....Foot Deluxe behandling och sedan bad i poolen på taket med utsikt över stan...härligt...där hängde vi länge och drack några cider...
    Sen åkte vi hem till en av tjejerna där hennes kille hade grejat med grillat och drinkar...så vi åt såååå gottt, drack drinkar, spelade jätteplockepinn och avslutade med att jag fick sjunga karaoke...kommer inte ihåg låten..jo, Ont det gör ont!! Hahaha

Hade en härlig dag med mina tjejer...nästan alla var där...

• Soff80

Hade min möhippa igår
    Blev hämtad av en kompis och så åkte vi till min hemort där fler personer väntade, jag blev utklädd och sen bar det iväg igen... Fick sjunga/spela in en kärlekssång till min blivande man (som inte har ngn aning om vad jag gjort) som han ska få på bröllopet, kan inte riktigt förstå att jag vågade göra det men jag hade ju inget val!
    Hade picknick och sedan åkte vi vidare hem till en kompis för ombyte och sedan var vi till ett ställe där det var rum (ungefär som fångarna på fortet) där man skulle lösa olika saker, svårt men kul. Sedan var vi hem till min kompis för drinkar och ombyte. Avslutade kvällen med restaurangbesök! Hade en mkt trevlig dag!

• Ayla sthlm

Låter som om ni alla är nöjda med era hippor!

• Neki

Blev också hippad i helgen...!

Först överraskad av mina väninnor som vid 8-tiden i lördags kom åkandes på lastbilsflak och tutade för fulla muggar för att hämta upp mig. Sen fick jag plocka ihop träningskläder, 3 finare utsyrslar och skor. Först åkte vi till en idrottsplats där jag fick utöva olika friidrottsgrenar (puh) och sedan fick jag åka till en studio och bli stylad och friserad och fotograferad. Sååå kul! På kvällen åt vi middag följt av tupperware-party a la sex-tema:) och sen slöt vi upp med mannens svensexa på en festlokal där ett lokalt band uppträdde. Under hela dagen blev jag fotograferad i många olika munderingar (kan tänka mig att det ska bli en kalender eller något) och sen fick jag intervjua lite folk om vad man ska göra för att få ett äktenskap att fungera osv.

En helt fantastiskt genomförd möhippa, måste jag säga! Supernöjd!

Svar på tråden Pingst 2009 del 4