• Svar på tråden Vi med lila som färgtema forts..
  • missbilly

Jag tänkte kapa de på mitten om jag köper dem, annars täcker de ju nästan hela bordet.
    Jag tycker det blir snyggare om det är en smal löpare i mitten.

Miss Moneypenny skrev 2009-05-07 10:30:22 följande:

Vad bra! Ska åka och kolla på dem idag. De är dock lite breda tycker jag, 60 cm. Våra bord är 73 cm breda. Tror ni man kan klippa av dem på längden så att de blir 30 cm breda? Eller är det svårt att få snyggt?
  • Miss Moneypenny

Tror du att det funkar att bara klippa? Måste det inte fållas?
    Fransar det sig inte?

missbilly skrev 2009-05-07 10:49:42 följande:
    Jag tänkte kapa de på mitten om jag köper dem, annars täcker de ju nästan hela bordet.Jag tycker det blir snyggare om det är en smal löpare i mitten.Miss Moneypenny skrev 2009-05-07 10:30:22 följande:
  • missbilly

Tror det är sånt tyg som inte behöver fållas om man klipper rakt.
    Men vet ju inte säkert eftersom jag inte köpt dem än...
    De hade ju helt slut sist jag var på ikea (därför jag åkte dit)

Miss Moneypenny skrev 2009-05-07 10:50:47 följande:

Tror du att det funkar att bara klippa? Måste det inte fållas?Fransar det sig inte?
  • Miss Moneypenny
    missbilly skrev 2009-05-07 11:05:09 följande:
    Tror det är sånt tyg som inte behöver fållas om man klipper rakt.Men vet ju inte säkert eftersom jag inte köpt dem än...De hade ju helt slut sist jag var på ikea (därför jag åkte dit)Miss Moneypenny skrev 2009-05-07 10:50:47 följande:
    Det låter ju för bra för att vara sant! Vad skönt att bara kunna klippa. Nu måste jag bara bestämma om man ska ha löpare bara på honnörsbordet eller på alla bord.
  • sarahkka76

Om det är någon som är intresserad som säljer jagst mörklila tygservetter. Annonsen finns på BT om ni vill kika. de r helt oanvända. Säljer de pga att nyansen inte stämde överens med resten av dukningen.

• Miss Moneypenny

Jag var på IKEA igår men allt jag skulle ha var slut. Flyn lill fanns inte i lila och värmeljuskopparna i lila var också slut :( Får kolla i Kungens Kurva istället.

• Miss Moneypenny

Hittade i linköping när jag var där i helgen :)

Jag har gjort en provdukning nu. Vore gulligt om ni ville ge feedback. Är det snyggast med de lila ljuskopparna eller de svarta/grå?

• 090509

Jättesvårt! Jag tycker båda var lika fina fast på olika sätt, tycker nog att det lila såg mer romantiskt ut
    Miss Moneypenny skrev 2009-05-10 19:14:35 följande:

Hittade i linköping när jag var där i helgen :)Jag har gjort en provdukning nu. Vore gulligt om ni ville ge feedback. Är det snyggast med de lila ljuskopparna eller de svarta/grå?
  • Miss Moneypenny

Det finns ju likadana som de lila i svart och vitt på IKEA. Man kanske ska blanda lite?

• Hempling

Jättefint! Jag skulle köra på de lila ljuskopparna om jag var du. Tycker inte du behöver blanda in svarta och vita, det blir lite "lugnare" dukning om du har samma färg på ljuskopparna. Du har ju mycket annat som gör dukningen levande, som servetterna, konfettin och murgrönan (eller det gröna, vad det nu är). Superfint i alla fall! :)

Miss Moneypenny skrev 2009-05-10 19:14:35 följande:

Hittade i linköping när jag var där i helgen :)Jag har gjort en provdukning nu. Vore gulligt om ni ville ge feedback. Är det snyggast med de lila ljuskopparna eller de svarta/grå?
Svar på tråden Vi med lila som färgtema forts..