• Pidis

1 månad kvar och nedräkning

Någon mer som gifter sig på påskafton??
    Bara 1 månad kvar nu ju och känner hur fjärilarna börjar komma

Varje dag så möter man eller pratar med någon som frågar hur det känns eller som säger nu börjar det närma sig. Man blir ju inte direkt lugnare av det.
    Har desutom blivit portad från lokalen dagen innan bröllopet.
    Känns konstigt att bara släppa allt.
    Men jag litar ju på dem runt omkring mig så det blir nog bra.

Hur har ni det??

• Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning
  • Sååå lurade

Oj det var ju jättebra pris för alla de blommorna. Vi egoistiska och har inget brudfölje. Lägger alla pengar på oss själva och delar inte uppmärksamheten med någon

Pidis skrev 2009-03-25 17:27:29 följande:
    För dem 1900:- får vi 7 corsageer till killarnaMin brudbukett3 tärnbuketter1 näbb bukett& en extra bukett att kasta.gerbra till alla bord samt murgröna till alla bordÄr jätte nöjd faktiskt.Ja op är en stor omställning men man ger inte upp så mycket bara de stora portionerna. Jag kan äta de mesta dock inte pasta. En del kan inte dricka kolsyrat en del inte bröd mm mm det är så individuellt. Kan varmt rekomendera det. Ge henne gärna min mail adress
  • Sååå lurade

Har ni några färgteman föressten? eller annat tema för den delen. Vi kör på ganska strikta färger som svart vitt och silver. Alla blommor blir nog vita och med endast gröna inslag.

• Sååå lurade

Hm, hon är rätt ny här så jag vet inte om jag vill lägga mig i så mycket i hennes beslut, men tack för erbjudande. Ska ha det i åtanke...

Pidis skrev 2009-03-25 17:27:29 följande:
    För dem 1900:- får vi 7 corsageer till killarnaMin brudbukett3 tärnbuketter1 näbb bukett& en extra bukett att kasta.gerbra till alla bord samt murgröna till alla bordÄr jätte nöjd faktiskt.Ja op är en stor omställning men man ger inte upp så mycket bara de stora portionerna. Jag kan äta de mesta dock inte pasta. En del kan inte dricka kolsyrat en del inte bröd mm mm det är så individuellt. Kan varmt rekomendera det. Ge henne gärna min mail adress
  • Blivande mrs walker

Ja det var billigt för blommorna och vad roligt att operationen har varit lyckad.

Vi har tema vår och färgglatt, alltså inga speciella färger men ganska mycket av dem. (Min pojkvän vill ha vitt för att det "ska vara så på bröllop", men vitt är väl den färg jag tycker minst om så jag försöker avstyra det så mycket som möjligt.)
    Vi ska få brudbukett av en kompis istället för bröllopspresent (jättesnällt av henne, hennes syster är florist och hon har visat inspirationsbilder, det kommer att bli perfekt) och annars har vi bara penséer i olika färger som jag ska plantera i blomkrukor på varje bord. Borden kommer att bli ganska fulla ändå, för vi ska ha tillbehören till maten, som gräddfil, bröd och korv i skålar på varje bord.

Idag har vi börjat klura på bordsplaceringen, åtminstone vid honnörsbordet.

• Pidis

Vi har färgtema brunt, vit/beige, guld och grönt kan man säga
    Tärnklänningarna är bruna västar är beiga Hans kostym champange min ivory.
    Sen blir det vita blommor och murgröna.
    Bruna omslag på inbjudan, festhäfte och tackkort. Så allt följer samma färger.

Känns faktistk bra med min op det är en stor lättnad att få den här chansen.
    Har dock lite för mycket sötsug som jag måste jobba på men det ordnar sig nog.

Fy bubblan nu är det bar 16 dagar kvar. Herre gud!!!!!!!!
    Ja det blir nedräkning varje dag nu ha ha ha

Mmmm sitter och äter våfflor till frukoet. Det var ju våffeldagen igår. Smaskens

• Pidis

Min svåge ringede igår och bad min packa en väska inför morgondagen
    Gjorde som han sa. Tror inte att det blir så farligt. Hoppas min m2b gillar det.

Bara 2 veckor kvar tills man ska ta in på hotel och inte träffa min m2b fören vid altaret.
    Cooooooooolt.

Vad gott det ska bli att prova tårtor imorgon. Ska även gå på teater imorgon kväll.

Vad ska ni göra i helgen???

• Blivande mrs walker

Jag kom just på att det ju blir svensexa imorgon,d et ahde jag alldeles glömt. Tur att vi inte hade planerat något tillsammans då, jag ska på Ung Vänster-kurs hela dagen. på söndag hade jag tänkt chilla framför datorn och kanske fixa en del saker som kan fixas hemma, som presentationer, festprogram och bröllopsquiz.

• Sååå lurade

Här ligger jag lågt, det blir troligtvis möhippa denna helg eller nästa, så mina planer blir mest att mysa med familjen...Har lite pyssel med festhäftet kvar och vigselprogrammet... får se om jag orkar. Jäklar vad tungt festhäftet är att göra med alla presentationer. har kört fast på några och tappat orken, men det blir nog bra.

Beställde tårta och blommor igår när jag var hemma och vabbade med sonen. Blommorna var supersvårt att få pris på eftersom blommorna skiftar så i pris, men jag tror jag klarar mig under 1500kr... Tårtan har vi inte smakat men vi har beställt en chokladmoussetårta med hallon på toppen och en vit marsipankant. Men de gör fantastiskt goda tårtor där vi beställer, pappas kusin som äger det så vi fick bra pris också...

Vad ska du ha bröllopsquiz

Blivande mrs walker skrev 2009-03-27 09:54:22 följande:

Jag kom just på att det ju blir svensexa imorgon,d et ahde jag alldeles glömt. Tur att vi inte hade planerat något tillsammans då, jag ska på Ung Vänster-kurs hela dagen. på söndag hade jag tänkt chilla framför datorn och kanske fixa en del saker som kan fixas hemma, som presentationer, festprogram och bröllopsquiz.
  • Blivande mrs walker

Vi sak fråga om saker vi är intresserade av, typ "Hur går första raden av andra versen av Internationalen", "vad heter Fantomens barn" eller "under vilket årtionde av det första århundradet tror man att de första texterna i Nya Testamentet skrevs ned". Kanske med en liten förklaring om hur de anknyter till oss först, typ "Annika prenumererar på Fantomen och är riddare i Fantomenklubben. Vad heter Fantomens barn?"

• Pidis

Hejsan svejsan

Jaha då har man provat tårtor.
    Den billigaste var faktiskt den godaste så det var ju bra.
    Blir blåbär och hallon emellan
    Vit sugarpaste, ringlad mörk choklad på brunt kantband och 2 guldhjärtan på
    Är så himmla nöjd. Fick vårat brudpar i förra veckan och dem är sååååå bra.
    En tjej som heter louise som gjort dem.

HAn klarade sig bra efter svensexan MÅNGA märken på kroppen dock efter paintballen.
    Men han hade faktiskt roligt Det var en lättnad.

HUr har era helger varit då??

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning