• Pidis

1 månad kvar och nedräkning

Någon mer som gifter sig på påskafton??
    Bara 1 månad kvar nu ju och känner hur fjärilarna börjar komma

Varje dag så möter man eller pratar med någon som frågar hur det känns eller som säger nu börjar det närma sig. Man blir ju inte direkt lugnare av det.
    Har desutom blivit portad från lokalen dagen innan bröllopet.
    Känns konstigt att bara släppa allt.
    Men jag litar ju på dem runt omkring mig så det blir nog bra.

Hur har ni det??

• Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning
  • 040409

Låter häftigt med säckpipa! Vi har frågat blivande svärfar att spela dragspel till brudvalsen, han blev jätteglad!

Pidis skrev 2009-03-20 13:34:37 följande:
    Håller på med en liten överraskning nu också.Kanske har ordnat en som ska spela säckpipa.Tänk va WOW vad maffigt att gå in till en säckpipe musikers spelandeHoppas bara att han kan.
  • Blivande mrs walker

Min blivande svärfar ska också spela dragspel till valsen.

Man kan väl ha två gästböcker, men det är väl svårt nog för gästerna att komma på vad de ska skriva i en... Det blir kanske mycket upprepningar, eller att båda böckerna blir halvtomma

• 040409

vad för några valser ska han spela?
    Blivande mrs walker skrev 2009-03-20 23:20:10 följande:

Min blivande svärfar ska också spela dragspel till valsen.Man kan väl ha två gästböcker, men det är väl svårt nog för gästerna att komma på vad de ska skriva i en... Det blir kanske mycket upprepningar, eller att båda böckerna blir halvtomma
  • Pidis

Tjena brudar.
    Nu är nästan alla trycksaker färdigvikna.
    Känns toppen alltså.

Måste bara säga WOW till en sak
    Jag fick inte den säckpipespelaren jag haft kontakt med då han har förhinder den dagen
    Men Fick tag på en annan som har skotsk säckpipa och hela jäkla outfitten med kilt och hatt mm.
    Bara jag och 2 till som vet samt ska berätta för prästen idag.
    Blir tårögd bara jag tänker på det.
    Vilken maffig entre. Eller hur??
    Är så glad. Blir svårt att hålla detta hemligt för alla bara ha ha ha.

Låtförslag till kyrkan???

• Blivande mrs walker

040409: Vi har gett honom fria händer med det. Han väljer nog inget dumt.

Pidis: jag har ingen kol på vad som funkar emd säckpipa, så jag akn nog inte komma med några förslag... Men vad roligt att ni ska ha det.

• Sååå lurade

Å jag tycker Amazing Graze är så maffig på säckpipa, men det kanske bara förknippas med begravningar...

Pidis skrev 2009-03-23 07:31:41 följande:
    Tjena brudar.Nu är nästan alla trycksaker färdigvikna.Känns toppen alltså.Måste bara säga WOW till en sakJag fick inte den säckpipespelaren jag haft kontakt med då han har förhinder den dagenMen Fick tag på en annan som har skotsk säckpipa och hela jäkla outfitten med kilt och hatt mm.Bara jag och 2 till som vet samt ska berätta för prästen idag.Blir tårögd bara jag tänker på det.Vilken maffig entre. Eller hur??Är så glad. Blir svårt att hålla detta hemligt för alla bara ha ha ha.Låtförslag till kyrkan???
  • Sååå lurade

Nu har jag fått besked från alla. Jag mailade min kompis och tacka nej till hennes kalas och då fick jag samma svar av henne. Men tyvärr har jag så många gäster som ändå är osäkra ändå. Svärmors sambo har diskbråck och vet inte om han klarar resan på 20mil. Mormor börjar bli dement och har hon en dålig dag så åker hon hem med Morbror och hans sambo efter kyrkan och sen har vi två par som är riktigt höggravid på vårt dag och de kan ju inte ge besked i förväg, så det känns jätteknöligt att göra festhäftet i förväg när man ska ha med bordsplaceringen, Hur har ni andra med festhäften gjort.

Vad roliga musik inslag ni andra har, säckpipa och dragspel. Vi har en granne som är otroligt duktig på sång och gitarr och han ska sjunga för oss i kyrkan. Det ser jag fram emot...

• Blivande mrs walker

Sååå lurade: Jo, det är svårt det där med osäkra gäster. Jag tänker att det är bättre att ha med dem än ta bort dem, så de inte dyker upp och känner sig bortglömda. Vi ska ha separata bord, så det känns inte lika mycket som ett "glapp" om någon vid bordsänden saknas som om man har långbord.

Och idag ska vi visa våra mammor festlokalen (min pappa bor i Norrland och min fästmans har inte tid, så det blev bara mammorna) och provduka (så jag sitter med en stor kasse med tyg och lakan under skrivbordet här på jobbet), och sedan ska jag åka till mamma och prova klänningen som hon sytt om!

• Pidis

Hejsan svejsan
    Pratade med hon som ska göra våra tårtor och jag ska till henne på lördag och prova ut smaken till den. Fan vad kul
    Samtidigt kommer det att hållas svensexa för min m2b
    Han mår skit dåligt över detta. Vad gör man då???
    Han vill verkligen inte Men vet att dem ska ta honom i helgen pga en idiot.
    Har ni blivit hippade eller era m2b svensexade?? Vad tycker era m2b om det med svensexa??

• Sååå lurade

Varför vill han inte ha svensexa? Min M2B hade det för två helger sedan och de hade jättekul. Men de är schyssta grabbar och det var absolut inge förnedring. Jo de var skitfull men det hade tävlingar i saker som min blivande är bra på . Motorsporter , golfutslag mm och sen var grilllunch och grillmiddag inplanerad. Det var en svensexa planerad efter min blivande och de hade lyckats bra. Det är ju det som är A o O att den som ska firas får en bra dag. inte alla andra bara...

Pidis skrev 2009-03-24 10:30:45 följande:
    Hejsan svejsanPratade med hon som ska göra våra tårtor och jag ska till henne på lördag och prova ut smaken till den. Fan vad kulSamtidigt kommer det att hållas svensexa för min m2bHan mår skit dåligt över detta. Vad gör man då???Han vill verkligen inte Men vet att dem ska ta honom i helgen pga en idiot.Har ni blivit hippade eller era m2b svensexade?? Vad tycker era m2b om det med svensexa??
Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning