• Sååå lurade
    Äldre 2 Mar 16:23
    6570 visningar
    61 svar
    61
    6570

    Varför valde du/ni just dessa färger till ert färgtema?

    Jag har insett att de flesta har någon form av färgtema till sina bröllop, en del känns ganska klassiska medans en del känns väldigt udda, därför vore det kul att höra anledningen bakom färgvalen.

    Vi har valt svart vitt och silver, Vitt säger sig självt kanske men eftersom jag inte passar så bra i vitt men vill ha en vit brudklänning så har jag jag har valt en klänning med svarta detaljer i upptill och en svart satin bolero, sen är mina favoriter bland blommor vita så därför kände jag inte att vi hade någon given färg i övrigt att lägga till... Silver, ja jag gillar inte rött guld utan vitguld så det tar vi upp i dekorationerna-.

    Hur tänkte ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 16:28
    Hm ska väl tilläggas att min M2B tyckte att det också är snygga färger så jag har inte valt färgerna helt själv. Men det är jag som hade grundidén Inser att det lät som om bara jag som haft något att säga till om...

  • Svar på tråden Varför valde du/ni just dessa färger till ert färgtema?
  • 040409
    Äldre 2 Mar 16:33
    #1

    hehe, vårt färgtema var det en av tärnorna som lite "bestämde", då hon köpte en lila klänning. Så kom jag på att hm.. lila är ju fint, det kanske man ska plocka upp på lite fler ställen. Andra tärnan valde en mörklila klänning, för att matcha fint ska jag ha lila och vita blommor i buketten, och min cape som blivande svärmor syr har lila foder!

    Men tanken från början var att ha mer grönt (tidigt på våren, tyckte det skulle va fint), det blev bytt mot lila, och sen ville vi ha lite tuffare inbjudningar mm så de blev i en svart tapet. Så vi har väl lila, svart och vitt som färger

  • alterv­attnet
    Äldre 2 Mar 16:36
    #2

    Har varit tokig i lila sedan jag var barn, köpt allt i lila och ett bröllop med tema lila silver var ganska självklart :)

  • anapan­asiti
    Äldre 2 Mar 16:38
    #3

    Jag fastnade för en silvrig dekorationskartong och så blev det vitt och silver. Men jag ville ha en färg och tänkte lite på vad min tärna passar i... funderade först på grönt, men min m2b motsatte sig detta, så istället blev det lila... mörklila. Det lila kommer att vara som lite färginslag här och där... brudtärnans klänning, nån blomma i buketten, satinbandet på inbjudan, ljuslyktor till dukningen... lite spår av lila kan man säga.

  • MV85
    Äldre 2 Mar 16:39
    #4

    Vitt är för mig så självklart när det kommer till bröllop, sen ville jag ha en färg som passar mig o inte skär sig till mitt hår - då blev det vinrött... o till detta blev det guld då det är älsklingsmetallen.
    Kommer även bli en del silver då det blir silverkandelabrar på borden och besticken är ju så klart i silver.

  • miamed­knuff
    Äldre 2 Mar 16:40
    #5

    Vi har ljusblått, guld,mocca & havre. Ljusblått för att min blívande är MFF-fan in i själen, guld för att ger en lyxig känsla, havre för att vi båda är uppföda på landet samt för att vi ska gifta oss på ett mysigt gårdshotell. Mocca för att det går ihopa bra med havre.. :)

  • alterv­attnet
    Äldre 2 Mar 16:42
    #6

    många som har lila ser jag ! Trevligt!
    Valde en helvit klänning med min bukett är helt lila ( och så lite grönt..

    Tärnans klänning är ljuslila även min m2b`s barn som ska gå före oss som näbbar ska ha lila kläder :)

  • Humlan­66
    Äldre 2 Mar 16:59
    #7

    Ja vi ska ha Lila,silver och nån slags rosa ( troligtvis gammelrosa )men mest för att jag gillar både lila och rosa och han silvergrått

  • Luucie
    Äldre 2 Mar 17:03
    #8

    För mig är rosa som luft...jag kan inte leva utan
    Sen är svart och vitt så jäkla snyggt i kombination med rosa så därför blir det så. Sambon varken protesterar eller kommer med alternativ så han är nöjd.

  • 27juni­2009
    Äldre 2 Mar 17:17
    #9

    Vi kommer ha svart o vitt men även lite turkost med inslag av silver

    Alt 1 var svart vitt med lime o silver som detaljer.

    Alt 2 var svart vitt med rött o silver som detaljer

    Sen helt plötsligt kom jag på att både dottern o jag har väldigt blå ögon o de lyser upp bra med turkost, så nu blir det turkost
    Problemet är blommorna..... så min glameli ros komemr få en annan brytande färg

  • Luucie
    Äldre 2 Mar 17:20
    #10

    Fast det finns ju såna blåturkosa rosor...antagligen färgade men de är ju superläckra! Du vet de som är vita och sen blir färgade längst ut på bladen?

Svar på tråden Varför valde du/ni just dessa färger till ert färgtema?