vad kostar era egengjorda inbjudningskort?
Precis som rubriken. Vad kostar era egengjorda inbjudningskort? Lönar det sig att göra egna eller kommer man upp i samma pengar som om man skulle köpa färdiga?
Precis som rubriken. Vad kostar era egengjorda inbjudningskort? Lönar det sig att göra egna eller kommer man upp i samma pengar som om man skulle köpa färdiga?
Våra kosta nog drygt 1000:-, Hade jag vetat det innan hade jag nog beställt.
Korten kostade kanske 1 kr st men så tillkommer det färg från skrivaren, men det är billiga patroner så de kostar inte mycket. Motivet har en snäll vän målat åt mig.
Vad kuverten kostar vet jag inte men jag räknar med att de hamnar totalt på 5 kr st. Jag har gjort enkla kort, till ett enkelt bröllop... Så portot kommer ngn vara dyrare än själva kortet :)
Ska finnas en bild i mitt galleri om du letar där inne :)
Våra kostar 20 kr styck med porto
Har inget foto på dem än men det kommer upp i galleriet sen.
Så sammanlagt 800 kr för material och porto till 40 st inbjudningar
våra gick på 500kr inklusive frimärken :) Tyckte vi var bra. Vi bjöd 85 personer.
Våra blev nog också dyrare än tänkt - men å andra sidan så är de ju egenhändigt gjorda oc h orginella - det är så jag motiverar det. samtidigt har jag haft superkul när jag gjorde de. Hamnad dock fortfarande inom budget
Jag hade tur och hittade en butik i Gbg som hade utförsäljning, sen har jag fyndat lite på Panduros Outlet i Malmö så ca 10-12 kr/st och det inkl två omonterade stämplar, två stämpeldynor, embossingpulver, sidenband, kuvert och porto. Vi bjuder ungefär 55 pers. En del av stämpelmaterialet ska ju också gå till de andra trycksakerna så jag tycker jag kom billigt undan :D
Våra kostade allt som allt med frimärken och allt 600 kr (55 gäster). Vi köpte allt material på panduro på en kvart. Bild finns i galleriet.
planerar på att göra egna kort, men såg att det finns billiga inbjudningskort med kuvert att köpa på Tradera.
osäker vad jag ska satsa på...
Är inte riktigt klar, är uppe i ca: 2000:- skulle jag gissa på..
Kostade bara som ett paket fotopapper i a4 och färg i skrivaren :) Väldigt mycket billigare och vi fick dom precis som vi ville ha dom
bilder finns på turbojennys.blogg.se
Kan ju tillägga att vi köpte svarta kuvert, avlånga smala för kanske 1-2 kr styck.....
Tror vi har betalat på runt 2500:- för 75 stycken, kanske inte så jätte billigt men det blev väldigt fint! =)