• melonbuske

vad kostar era egengjorda inbjudningskort?

Precis som rubriken. Vad kostar era egengjorda inbjudningskort? Lönar det sig att göra egna eller kommer man upp i samma pengar som om man skulle köpa färdiga?

• Svar på tråden vad kostar era egengjorda inbjudningskort?
  • Tillsommaren

Jag köpte material för tot 300 kr och jag har gjort inbjudningar , program och placeringskort för bara 4 pers. Vi ska ju bara ha vår familj närvarande, så visst kostade det en slant. Bilder finns i galleriet, ar dock inte riktigt klara när jag tog bilderna. Våra namn finns inte med ännu där.

• sarahkka76

Material som pappersskärare, sax, lim och annat material hade jag redan hemma. Min mamma betalade för själva arket till kortet så jag betalade själv 4,50kr per kort.

• Fröken blir fru

Hej!
    Har gjort inbjudningskorten själv. Tyvärr har jag ingen koll på vad de kostade. Inte jättedyra tror jag.

Finns i mitt galleri.

• 20090725

jag hade också redan alla tillbehör, så det e bara pappret som jag har köpt och kuveren och det landade på ca 5:- per inbjudning och kuvert, så för min del va portot dyrare!
    men då hr jag jort VÄLDIGT enkla kort, har tyvärr ingen bild än!

• johanna anders

Jag beställde från (vet inte om man får göra reklam...) ett av "kortföretagen". Och är mycket nöjd med priset. Det blev ca 10 kr per inbjudan. De hade dessutom 20% just nu så jag tycker det var superbilligt! Tog inte deras dyra kuvert heller utan köpte helt vanliga istället som kostade under 1 kr styck =)

Tänker man på allt småpyssel man måste köpa för att göra egna, bläck i skrivaren och för att inte tala om all tid man sparar så kan man nog inte komma undan billigare.

• GabriellaochTomas

Köpte våra kort på outlet i Höganäs när vi var på semester i somras. 10 kort med kuvert för 34.50 och så gjorde jag själva texten i mitt designprogram i datorn. Skrev för hand med kalligraftpenna på kuvertet och lackade ihop det med ett sigill. Allt som allt blev det nog 5 kr/inbjudan och så porto på det.

Korten var i olika färger, vi skickade liknande färger till de vi vet känner varandra så löste sig det "problemet"...

Jag gillade inte de prefabricerade från kortföretagen så vi valde att göra egna, men jag är en van pysslare så det var bara roligt.

• pysselbruden

Vi är i full färd med att slutföra våra inbjudningskort så jag har inga bilder än. Med material för själva korten, kuvert, infoblad, pennor och lim mm så går korten på ca 10 kr styck. Men då får vi lite material över också som vi kommer att göra placeringskort av. Jag gillar att pyssla så för oss var det inget alternativ att beställa trycksakerna.

• gusdanima

Jag tror att jag tillslut räknade ut att korten kostade 18 kr styck exkl porto. Och då räknade jag inte med stämplarna osv heller... Så jag vet inte om det lönar sig, men det var himla roligt! Bild finns i galleriet!

• Red Scarlet

Vi är nog uppe i runt 1000kr nu. Det blev inte så billigt som jag hade tänkt mig, men det blev fint ;)

Vi använde oss av: Hårt papper i två olika färger, dekoreringssax, limvax och limvaxpistol, pennor, gnuggisar, olika dekorband etc etc. Det blir lätt mer än vad man trott från början. Men det blir originellt!

Svar på tråden vad kostar era egengjorda inbjudningskort?