• melonbuske

vad kostar era egengjorda inbjudningskort?

Precis som rubriken. Vad kostar era egengjorda inbjudningskort? Lönar det sig att göra egna eller kommer man upp i samma pengar som om man skulle köpa färdiga?

• Svar på tråden vad kostar era egengjorda inbjudningskort?
  • AnnBo

Har precis samma fundering, vet i tusan om det är billigare om man inte har några av grejerna hemma innan, men som sagt det vill jag också veta svaret på

• MV85

kommer inte ihåg vad jag gav för stämplarna o guldstämpelfärgen, men själva korten kostar annars 7:-/st...
    Tror jag gav ca 2-3:-/kort om man slår ut det för stämplar o det, så då hamnar man på 9:- st...
    Sen ska texten i dem, o det blir ytterligare en stämpel om inte korten går genom skrivaren - o det har jag inte provat än eftersom vår skrivare är hos svärmor och svärfar för tillfället.

• AnnBo

Men är det medräknat med kuvert också?

• MV85

Nej, de kostar 2:- st tror jag det var

• J D

Jag tror att det blir lite mer än 10 kr per kort. Man tjänar på det i förhållande till vad ett exakt likadant kort skulle kosta att jöpa enligt min erfarenhet (sådana kort som vi ska ha kostar typ 25-50/styck att köpa färdiga).

• bongen80

Våra kostade ca 6:-/st inkl. kuvert, om man slår ut alltihop. Köpte korten för 2:-/st på bokhandeln + några ark med silverpapper, silverhjärtan på panduro för 19:-/m blev väl ca 3,5m, skrev ut egen text o klistra på baksidan o sen hade jag vanliga vita kuvert hemma som jag skrev med silvertext. Pennan kostade ca 40:-

Portot kostade mer än korten!

Det beror ju på hur mycket tid o pengar man vill lägga på korten. Jag hoppas att våra gäster upppskattar att vi lagt ner lite tid på inbjudningarna, även om man nu inte får det så proffsigt som många andra här inne. De finns i galleriet.

• Mrs Baom

Vi har betalat ca 1000:- (Oj blev det så mycket..) för våra inbjudningskort och då har jag gjort dem själv. Gjorde 48st då vi har bjudit 80 personer. Kollade inte ens på vad det skulle kosta att köpa färdiga då jag ville göra egna å älskar att pyssla:)

• Sååå lurade

Vi har gjort 35 kort och det kostade 366 inkl porto. Ganska enkla med eleganta.

• melonbuske

jag börjar inse mer och mer att jag nog har alldeles för dyr och "perfektionistisk" smak :O jag skulle gärna göra egna men jag vill fortfarande ha "proffsiga" kort.... eller alltså... det material jag vill använda kostar typ lika mycket som att köpa färdiga... usch va kluven jag är... :/

• älskarlivet

Vi köpte egna och de kostade runt 880 kr tror jag, sen tillkommer porto, men samtidigt så kändes det så skönt att slippa pyssla.

Svar på tråden vad kostar era egengjorda inbjudningskort?