vad kostar era egengjorda inbjudningskort?
Precis som rubriken. Vad kostar era egengjorda inbjudningskort? Lönar det sig att göra egna eller kommer man upp i samma pengar som om man skulle köpa färdiga?
Precis som rubriken. Vad kostar era egengjorda inbjudningskort? Lönar det sig att göra egna eller kommer man upp i samma pengar som om man skulle köpa färdiga?
Vi betalade 100 kronor för 50 kort med kuvert. Sedan har vi köpt material (papper, band, stämpel osv) för ca 500 kr, fast då har vi inte alls använt allt, har kvar mycket till dekoration av ljus, placeringskort osv... Jag skulle tro att våra kort landade på ca 8 kr styck... Bild finns i galleriet, så ser du vad vi har gjort för typ av kort.
ja mina/våra kort har gått på betydligt mycekt mer än enkla kort beställda på tryckeri, men vi har i o för sig en väldigt speciell layout. tror att de går på ca 60-70kr/kort inkl kuvert. Men då har jag fått köpa lite verktyg etc som akn användas till mycket annat sen oxå + att en del material är inte använt, köpte lite olika för tat testa mig fram.
Flisa80: de var jättesöta verkligen :)
melonbuske: Hur vill du att era inbjudningar ska se ut? Har du någon tanke??
Ink allt material (pappersskärare, guldpennor, sidenband m.m.) för att kunna tillverka dem, olika sorters papper, fel köp av papper, provinbjudan, kort, kuvert så hamnar våra inbjudningar nog lätt på 15-20 kr st. Bläcket för utskrifterna är det enda inte vi har lagt ner några pengar på.
har många tankar ^^ jag vill att de ska vara "rena" men ändå lyxiga eller hur man ska förklara det... inte massa massa detaljer men det ska kännas "dyrt"... jag funderar i nuläget på silver shimmer från www.kortdesign.se eller metallic unique vit-serien från calligraphen. vill ha alla trycksaker enhetliga så vill hålla mig till sånt som finns i flera trycksaker.
Vad roligt att jag hittade denna tråden. Jag är precis färdig med våra inbjudningskort (bilder finns i galleriet) och har själv undrat lite vad de ligger på per styck. Efter lite uträkning så landade det på 31kr/styck och jag kollade upp om jag skulle beställt liknande kort så skulle det gå på upp mot 40kr/styck. Jag är supernöjd med våra, de är precis som jag ville att de skulle va
Av det materialet som blev över skall det bli placeringskort.
kolla om du inte kan få liknande genom invit.org då, jag hade kollat runt på calligraphen o liknande men när jag hittade hennes vart jag såld , de passade oss perfekt.
Allt som allt är jag nog uppe i snart 2000 kr för allt jag handlat.
Då har jag från grunden gjort Inbjudningskort, meny/program samt namnkort till festen.
Kuverten var dock dyrast, de kostade 7 kr st och vi skickar iväg 30 inbjudningar.