Inlägg från: lecaroline |Visa alla inlägg
  • lecaroline

23 Maj 2009

Moninan skrev 2009-03-31 14:55:11 följande:
    Usch vad jag känner mig låg idag... Min m2b svensexa är snart på g. Toastmastern och bestman planerar jättemycket till min blivande man... Själv har jag nog vetat länge att jag troligtvis inte kommer att få en möhippa eftersom min första tärna (min syster) tänker aldrig så långt på andra förutom när det gäller sig själv så jag vet att hon inte tänker ordna en möhippa för mig. Min andra tärna pluggar och bor inte här så hon har svårt att ordna något.Idag så sa min blivande att han har "ordnat" en som kanske kan ordna en möhippa till mig! Usch vad hemskt detta känns. Jag känner mig så ensam om. Jag känner mig patetisk som inte har någon som fixar en trevlig dag för mig... Jag har vänner som hjärna hade ordnat en möhippa men man vill inte fråga dem... " Hej kan du orna min möhippa"? Nej usch vad jag gnäller. Jag tar en heldag på spa istället! Ursäkta att det blev så långt.
    kan du inte typ säga lite fint det du berättade nu för dina vänner så kanske de kommer på tanken. Annars sitter de nog och väntar på ett telefonsamtal från dina tärnor och tycker att det är hög tid nu!!
    Min kusins mans bestman är ni med??
    Han höll på att bygga hus och la inter över detta ansvar på någon annan. När hans lumpar kompisar fattade att det inte höll på att bli något tog de saken i sina händer och tog med honom ut och seglade. Så hans bästa vänner fick inte vara med för de kännde inte varandra. Och sista helgen blev svensexan..
    Jag tycker att det är jätte taskigt av dem som tar det på sitt ansvar att skita i det hela!!
  • lecaroline

Hav och Sol skrev 2009-04-01 21:18:29 följande:

Hej, alla!Jag har också hört om de som måste ringa efter osa-datumet och fråga folk om de kommer eller ej. I vårt fall har alla varit snabba på att svara. Vi har satt osa-datumet till den 23 april och då har 70 svarat ja och vi väntar på 4 st svar. Alla verkar vara så glada över att få komma. Det är verkligen jättekul. Äntligen gifter sig det stadiga gamla paret! Hurra hurra hurra!
    Vilken tur du har!!
    Hälften har inte osat sig ännu... och vi har 15 April...
    Varav en är min älsta barndomskamrat som jag gjorde allt med. Han har inte ens ringt och sagt grattis!!!
    Nej nu blev jag sur och ledsen igen
  • lecaroline
    GladaEmma skrev 2009-04-03 08:10:18 följande:
    Jippie!!! Min ring var klar igår så jag tog en titt innan gravyren. Jag är så himla nöjd - precis så som jag ville ha den!!! =)))
    Vad roligt att höra!!
    Tänk vad giftermål bär med sig. Glädje, nervositet och sedan super glädje och så börjar det om igen..
  • lecaroline

I Lördag var vi och träffade fotografen och gick igenom lite vad vi ville och han tippsade lite, visade bilder osv..
    Sedan bar det av direkt till vår präst. Vi satte oss i kyrkan och hon gick igenom hela akten. Sedan fick vi träna på att gå in. tipps på vart man skule titta och när. Hur man lämnade över ringen och hur man tar emot den. Om man vill pussas och när man får göra detta.
    Fick hem en psalmbok så vi kan välja 3 psalmer.
    Min plan på att ha en så kort vigsel som möjligt förkastade hon med en gång.
    Och hon har rätt vi har ju väntat på denne dagen så länge så varför ska själva cermonin bara ta 20 minuter. Och förutom vigseltalet så är det ju nästan bara musik

• lecaroline

Ja, det gör det. Pirr i magen typ hela tiden nu ju!!

• lecaroline

Ja då är det 46 dagar kvar. och jag känner som er andra att man har 1000 saker kvar att göra och säker 1000 saker man har glömt..

Glöm inte att man kan bli hippad den 30 april eftersom det är röd dag efter..

• lecaroline
    lolca skrev 2009-04-07 15:14:57 följande:
    Igår kände jag mig inte ett dugg glad över vårt bröllop. Min svärmor är inte att leka med och det gör mig så himla ledsen att hon inte bara kan vara glad för vår skull. Hela tiden ifrågasätts alla våra beslut. Eftersom det är jag och min blivande man som betalar vårt eget bröllop så bestämmer vi hur vi vill ha det. Det fungerar tydligen inte som argument. Jag bara väntar på alla åsikter från henne som säger att våra val av marscher är dåliga, att man inte kan ha dem. Min sambo är inte döpt (inte jag heller för den delen) och då är det en skam att gifta sig i kyrkan..Jag kan fortsätta hur länge som helst! Det som är mest tråkigt är att hon är så egocentrerad. Det är hennes vilja som är den rätta, vad alla andra tycker.. det struntar hon i. Bläää
    Berätta inget för henne så har hon inget att klaga på..
    Min blivande svärmor vill att vi ska ha ett billigt bröllop.
    Och kommer med förslag att vi ska fixa maten själva, sist var det tårta den ville hon göra. Och till saken hör att hon inte kan göra tårta. Bara det är sött och gott så duger det..
    Så vi berättar inte så mycket för henne längre, utan hon får se som alla andra gäster på vår bröllopsdag vad vi har gjort och hur mycket pengar vi tycker att det är värt.
  • lecaroline

Vi har en vecka kvar och ca hälften av gästerna har inte osa t sig. Jag är vansinnig!!

Man ringer väl och talar om att man inte kan komma när man är släkt??!!

• lecaroline

Riktigt surt är det i alla fall!!
    Jag ska fråga min ena moster om hon kan prata med min andra moster bara så där apropå.. Ingen i hennes familj har svarat!!

• lecaroline

min m2B kommer inte göra det med sina släktingar. Får se vad jag gör. Min ästa bästa vän har inte heller hört av sig. Honom tänker jag skälla ut om han inte hör av sig!!

Svar på tråden 23 Maj 2009