Inlägg från: lecaroline |Visa alla inlägg
  • lecaroline

23 Maj 2009

Jo jag vet, slet rätt bra men mina inbjudningskort..

• lecaroline
    missbilly skrev 2009-03-23 19:55:41 följande:
    Är tookstressad nu över allt som inte är klart.Fick veta nyss att lokalen vi skulle ha festen i blir för liten så vi måste skaffa ny lokal.Sen är det massa annat som inte är klart... Ring, skor, underkläder, m2bs kläder, alla program, many, tårta, hindersprövning, namnbyte, dukning, näbbkläder, näbbskor, bukett, få hem klänningen....*suck*O karln undrar varför jag stressar upp mig!?!?!?
    Ge honom en lista!

Min fick ett nytt uppdrag igår, han systerdotter ska sjunga men vi vet inte om hon vill sjunga i kyrkan eller under festen. Så han får kolla upp detta idag..
    Imorgon har jag hittat på något nytt
  • lecaroline

Då sticker vi till Tyskland i morgon för att inhandla spriten!! Hur gör ni??

• lecaroline

Idag sälj den under 11 kr så det går åt bättrings hållet

• lecaroline

Vi åker med en privat buss ner så det blev 600 kr för oss 2

• lecaroline

Ahaaaa, den tänker jag inte på ännu. Vi tar vår i Juli!
    Vart ska ni åka??

• lecaroline

Vi åker ner till Nice eller en by bredvis som heter Villeneuve-loubet kommer nog vara där i ca 3 veckor!!

• lecaroline
    Lumo skrev 2009-03-30 12:16:23 följande:
    Nu måste jag bara få beklaga mig lite...I morse när jag och barnen kom upp märkte jag att vårt laminatgolv i köket bucklat sig i alla fogar. Till saken hör att vi igår märkte att vi hade lite stopp i vasken... Rörkillen fick tillkallas och konstaterade snabbt att vi har fått en läcka under golvet! Hela golvet måste bytas ut och det snabbt. Försäkringsbolag fick kontaktas, snickaren kom på en gång så i morgon efter försäkringsmannen varit här måste vi sätta igång och bryta upp köksgolvet. Är ju inte så att man jublar av glädje nu när man har 1 1/2 mån kvar till bröllopet. Skönt är att snickaren konstaterade att det inte hunnit bli så stor skada in under i krypgrunden. Alltid en liten tröst. Även om försäkringen täcker det mesta och med en ganska låg självrisk så drar det ju ändå mycket med sig...Något glädjande i allt detta är i och för sig att de flesta av gästerna nu äntligen har OSA:t, saknar från tre par med sista dag i morgon.Oj, det blev långt men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.
    Sånt där är aldrig skoj!! Vi upptäckte i höstas att vi hade skadedjur i grunden på vår sommarstuga.. Det täcks inte av vanlig försäkring.. Men m2b, pappa och en kompis har nästan bytt ut hela golvet nu!!
    Men jag håller med.. Inte just nu!! Har ju en hel j-la massa att tänka på ändå!!
  • lecaroline
    GabriellaochTomas skrev 2009-03-30 21:40:08 följande:
    Känns som om planeringen just nu stagnerat hos oss, går mest o väntar på osat som är den 20 april (varför tog vi ett så sent datum?), blir mest irriterad eftersom många måste boka boende och alla verkar tro att de kan bo i vårt hus som dock är reserverat till tärnan, barnvakten (min syster) samt långväga gäster från Italien, sen är det knökfullt.Vi ska i alla fall sova på hotell :) Hur gör ni andra? En fråga till: Vi tänkte ha presentöppningen dagen efter, ska man meddela det innan? Vi tänkte typ skriva ut det i festprogrammet, vill man som gäst veta innan? Det känns som om jag missat att beställa/fixa ngt, men det kanske är nerverna som börjar spöka, "allt" står ju på checklistan....
    Jag är precis där också!! vet inte vad man ska göra, är lite trött på att handla tills man provdukat osv..
    Undrar varför folk inte har vett att osa (15 April) hälften har gjort det nu..
    Vi kommer inte att nämn presentöppningen. De som är kvar får vara med och sedan är det till att börja röja och städa och fixa. Och då vill jag inte ha en massa msk springandes runt benen..
    Har ni fått tillbaka hindersprövningen? Är typ en månad sedan jag skickade iväg den..
  • lecaroline

Vi har tydligen också fått vårt men i min m2b namn.. Eftersom han inte visste vad det var???? så la han det på bordet hemma och där ligger det fortfarande. Han påstår sig ha sagt att vi fått nått konstigt brev... Så ska jag gissa mig till resten!!
    Ja vad säger man??
    Är man en som gifter sig eller två..

Svar på tråden 23 Maj 2009