• skogstrollet89

Morgongåva

ska man köpa morgon gåva till sin m2b? och isf vad?

• Svar på tråden Morgongåva
  • Flisa80
    Valkyria84 skrev 2009-04-07 19:01:54 följande:
    Jag tänker också att köpa namnsmycke till min m2b men kan inte bestämma mig om jag ska köpa stavar eller plattor?Och så kan jag inte riktigt bestämma mig för vad jag ska skriva, har lite olika alternativ:Om jag köper två stavar: Mitt och hans namn på varje sida och datum för dagen vi blev tillsammans och datum för vigsel på andra sidan. Alltså alla fyra sidor blir graverade på staven. Då finns det en stav kvar att gravera våra kommande barns namn och datum på =)Eller om jag köper plattor: mitt och hans namn på varsin sida och en tom platta för våra kommande barn.Vad tycker ni?? Plattor eller stavar????
    Jag pratade med min svåger och han skulle föredra plattor...fast jag är ändå mer inne på staven... Men, vi får se...
  • Tindragull

Här kan man beställa dörrskyltar & liknande: skyltmax.se/
    Beställde precis en skylt till brevlådan...

• Barret

Det ska jag också göra! Vi har precis köpt hus och jag tror jag ska beställa en skylt att sätta på väggen ute med vårt nya gemensamma efternamn. Det är ju en present mer til oss, men visst kan han väl få en sån i morgongåva (han ska få en secret box också).
    Kollade in skyltmax igår och det verkar toppen!
    Vet du hur lång leveranstid de har?

Tindragull skrev 2009-04-07 23:42:05 följande:
    Här kan man beställa dörrskyltar & liknande: skyltmax.se/Beställde precis en skylt till brevlådan...
  • persfru

Brevlåda med vårat nya gemensamma efternamn låter bra. Vart beställer man det?

• Barret

Det finns säkert många ställen där man kan köpa en hel brevlåda. Jag har inte beställt någon själv men här är ett ställe jag vet om: www.flexbox.se/

persfru skrev 2009-04-08 08:08:52 följande:
    Brevlåda med vårat nya gemensamma efternamn låter bra. Vart beställer man det?
  • matildaochniklas

Jag köpte en 5 mm, kändes lagom :)

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-07 15:53:12 följande:

Vilken av fyrstavarna tog du???
  • Nalle Puh 40
    matildaochniklas skrev 2009-04-08 12:32:57 följande:
    Jag köpte en 5 mm, kändes lagom :)Nalle Puh 40 skrev 2009-04-07 15:53:12 följande:
    Hm, alla är nästan 5 mm
  • Tindragull

Ingen aning, jag beställde igår så vi får se!

Barret skrev 2009-04-08 07:51:55 följande:
    Det ska jag också göra! Vi har precis köpt hus och jag tror jag ska beställa en skylt att sätta på väggen ute med vårt nya gemensamma efternamn. Det är ju en present mer til oss, men visst kan han väl få en sån i morgongåva (han ska få en secret box också). Kollade in skyltmax igår och det verkar toppen! Vet du hur lång leveranstid de har?
  • Ida o Mille

Vi har pratat med varandra om morgongåvan, vi är väl lite tråkig hehe.
    Men vi har sagt att vi ska skriva ett fint brev eller en dikt och ge till varandra på morgonen.
    Något som är väldigt personligt och fint:)

• matildaochniklas

ja så kanske det är haha! Men en 5 mm fyrstav i silver med en ankarkedja. VAr det nåt annat du funderade över?

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-08 18:50:44 följande:

Hm, alla är nästan 5 mm
Svar på tråden Morgongåva