• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • Jasminaa

MulleNuh: Va det 3 barn eller 2 barn? förut skrev du 3? aja det spelar ingen roll, Tycker du ska göra det finns inget att förlora jo stor summa pengar men om man kan lägga mer än 100 tusen för en bil så tycker jag man kan ge 30-50 tusen på sig själv.

• MulleNuh

3?? Nää 2 barn har jag!! Måste ha tryckt på fel knapp om jag skrev 3 innan!

Ja vi får se hur ekonomin ser ut nästa år. Ska ju gifta oss i Juni nu i sommar plus att vi flyttar till hus om 1 månad.

Jasminaa skrev 2009-02-03 13:19:07 följande:
    MulleNuh: Va det 3 barn eller 2 barn? förut skrev du 3? aja det spelar ingen roll, Tycker du ska göra det finns inget att förlora jo stor summa pengar men om man kan lägga mer än 100 tusen för en bil så tycker jag man kan ge 30-50 tusen på sig själv.
  • Jasminaa

oj det va mycket, svårt att få ihop pengar om man inte sparat ett tag. Min mamma sparade åt mig 1050kr varje månad så det har ju blivit rätt mycket, hon är inte så glad att hon sparat för brösten men om jag vill det så får jag använda dem till det.

• MulleNuh

Mmm. Ja jag gissar att du är över 18 år iaf! Så du gör ju som du vill!

Jasminaa skrev 2009-02-03 13:27:20 följande:
    oj det va mycket, svårt att få ihop pengar om man inte sparat ett tag. Min mamma sparade åt mig 1050kr varje månad så det har ju blivit rätt mycket, hon är inte så glad att hon sparat för brösten men om jag vill det så får jag använda dem till det.
  • Jasminaa

precis fyllt 18, nej får inte göra vad jag vill med pengarna det som är kvar har hon hand om sen till körkoretet och min högskola :D. ska du spara något åt dina barn?

• MulleNuh

Ja det låter himla bra att ta körkort och högskola!! Bra bra.

Jo vi sparar åt barnen. Lite än så länge..
    Tanken med dom pengarna är ju att det ska gå till nytt boende när det blir dax för det. Körkort får dom betala själva..
    Jag fick ta sommarjobb på ica i kassan när jag tig mitt körkort.

Jasminaa skrev 2009-02-03 13:31:22 följande:
    precis fyllt 18, nej får inte göra vad jag vill med pengarna det som är kvar har hon hand om sen till körkoretet och min högskola :D. ska du spara något åt dina barn?
  • Jasminaa

Jo men det e olika för alla jag är nog lite bortskämd, mamma vill ge mej allt hon har, hon har bara mej och jag har bara henne här i sverige, resten av vår familj bort i bosnien.

• MulleNuh

Mmm.. Jo föräldrar ska finnas för sina barn. Jag är också ganska bortskämd. NU i vuxen ålder. MEN jag känner fortfarande att mina barn måste få jobba lite för saker.
    Det mår dom bara bra av!

Jasminaa skrev 2009-02-03 13:38:59 följande:
    Jo men det e olika för alla jag är nog lite bortskämd, mamma vill ge mej allt hon har, hon har bara mej och jag har bara henne här i sverige, resten av vår familj bort i bosnien.
  • Jasminaa

MulleNuh: Jo det är jättebra, jag jobbar med men ibland e det svårt när man är ung att hinna med att tjana ihop pengar för tex körkort när man inte har så stor inkomst. Som min kompis hon vill jättegärna ha körkort men hon har inte råd alltid att ta lektioner så hon får vänta helt enkelt tycker det är tråkigt, men alla föräldrar har inte råd heller.

• MulleNuh

Jo ,men så är det inte bara för unga! Vi andra måste ibland också slita och kämpa för att ha råd med vissa saker!
    Att ge sina barn allt sånt i ung ålder gör bara barnet en otjänst i slutänden!

Jasminaa skrev 2009-02-03 13:50:17 följande:
    MulleNuh: Jo det är jättebra, jag jobbar med men ibland e det svårt när man är ung att hinna med att tjana ihop pengar för tex körkort när man inte har så stor inkomst. Som min kompis hon vill jättegärna ha körkort men hon har inte råd alltid att ta lektioner så hon får vänta helt enkelt tycker det är tråkigt, men alla föräldrar har inte råd heller.
Svar på tråden Bröstförstoring 14