• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • Flisa80

Ja, eller hur??
    Sånt man blir lite glad av när man upptäcker.

• Tidsmaskin

Ooooooooooooo, nu har även vi postat våra inbjudningar! *pirr*
    Undrar om vi får några reaktioner redan imorgon kväll....

• 090619

Åhh vad spännande! Vi hoppas få iväg våra snart också...

Tidsmaskin skrev 2009-02-23 21:10:17 följande:
    Ooooooooooooo, nu har även vi postat våra inbjudningar! *pirr*Undrar om vi får några reaktioner redan imorgon kväll....
  • nni

Det känns så bra när inbjudningarna e skickade! E ett stort steg! Nu har jag bokat frisör ordentligt, blir kl 8 på morgonen. Letar efter makeupartist nu, blir en frilansare. Ska köpa klänning om lite mer än tre v... Annars lite smått o gott med planering där runtomkring.

Hur går det för er brudar?

• xmarsan

Här är en till junibrud som är inne och hämtar inspiration med ojämna mellanrum. Vi gifter oss den 13 juni - som en del andra här.
    Har bestämt kyrka, festlokal, mat och dryck är avsmakad och bestämd, klänning köpt, tärnklänningar och näbbklänning beställda från LightInTheBox, frisör bokad, fotograf bokad, inbjudningar utskickade.
    Närmast att ta tag i är väl att bestämma blommor och boka "floristen" samt att beställa frackar (till m2b och marskalkar/best man) och beställa ring.

• xmarsan

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 10:39:03 följande:

Vad ska ni ha för tårta? Vi tänkte låta mammorna baka tårta. Letar efter recept på bra moussetårtor? Nån som har något tips?
    Miss Moneypenny - är det någon särskild moussetårta du är ute efter? Har ett par recept från Allt om Mat och SvD Min Helg som är toppen - men då är ju frågan vilken smak. Har även ett recept hemma på bröllopstårta i Leilas bok A piece of cake (har dock ej testbakat det).

Själva överlåter vi på lokalen/cateringen att ordna tårtan - de har egen konditor som gör den tårta vi önskar till rimligt pris.
  • Tidsmaskin

Försöker hitta en nagelteknolog som ska få äran att göra fransk manikyr åt mig. Någon som har erfarenhet från någon sådan i Solna/Sundbyberg? Det finns flera stycken men det känns så läskigt att välja. Tänk om den jag väljer är dålig????

• Miss Moneypenny

Tack vad snällt! Är intresserad av alla typer typ chokladmousse eller kanske nåt fräschare som hallonmousse eller passionsfruktmousse.

Våra mammor har erbjudit sig att göra tårta, men pratade med min mamma igår och hon var lite inne på att köpa tårtor istället som present till oss för att slippa stå och slabba på morgonen och stressa. Vi har redan en tårtställning och dekorationer. Tror ni man helt enkelt kan köpa tre stycken tårtor hos konditorn utan att de tar helt hutlösa priser som de tar för bröllopstårtor?

Eller massa små bakelser att ställa på tårtställningen kanske? Vad brukar det kosta?

xmarsan skrev 2009-02-25 14:25:56 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 10:39:03 följande:
    Miss Moneypenny - är det någon särskild moussetårta du är ute efter? Har ett par recept från Allt om Mat och SvD Min Helg som är toppen - men då är ju frågan vilken smak. Har även ett recept hemma på bröllopstårta i Leilas bok A piece of cake (har dock ej testbakat det).Själva överlåter vi på lokalen/cateringen att ordna tårtan - de har egen konditor som gör den tårta vi önskar till rimligt pris.
  • laris

Halloj tjejer!!! Idag är det 120 dagar kvar till vårt bröllop. Blir nervös bara jag tänker på det =)

• Miss Moneypenny

Ja, tiden går fort! Hur långt har ni kommit?

laris skrev 2009-02-26 08:45:38 följande:
    Halloj tjejer!!! Idag är det 120 dagar kvar till vårt bröllop. Blir nervös bara jag tänker på det =)
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3