• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • älskarlivet

Vi har inte beställt tårta än, men blir troligen bakelser.

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 10:39:03 följande:

Nja, har ganska mycket kvar faktiskt. Har inte ens tänkt ut hur själva vigselakten ska gå till. Det viktigaste just nu är att boka catering och få klart inbjudningskorten. Mmm, vad gott med italiensk buffe. Jag älskar italiensk mat!!Vad ska ni ha för tårta? Vi tänkte låta mammorna baka tårta. Letar efter recept på bra moussetårtor? Nån som har något tips?
  • 090619

Hej alla junibrudar!
    Har också en del kvar... men kyrka, festlokal och frisör är klara. Vi planerar oxå att ha buffé och då med midsommarinriktining då det hela går av stapeln på midsommarafton :) Kanske bir det någon smarrig jordgubbstårta också..

• Miss Moneypenny

Ni som har buffe, hur tänker ni runt det här med tal och sånt? Har funderat på det här med buffe men känner att det liksom bara blir att man hämtar lite mat och äter upp den och sen är man ju klar och ska alla sitta där tre timmar och lyssna på tal och sånt, eller? Eller räknar ni med att alla tar om många gånger så att middagen tar lång tid ändå?`

• älskarlivet

Idag har jag varit och köpt bakelser, två olika sorter som jag och min blivande ska dela på ikväll. Ev. beställer vi från det stället, 20 kr/bakelse, bra pris! De hade flera bakelser, så om vi inte gillar dessa två ikväll, så finns det fler att testa!

Sen har jag även varit och hämtat min vigselring idag, ska tillbaka i slutet av maj och få både min och min blivandes ring graverade och putsade!

• 090619

Har inte bestämt hur vi ska lägga upp det och har tänkt precis som du! Det blir ju toastmasterns uppgift att styra upp det men självklart måste vi ju ha någon plan :) Är också rädd för att alla tar en gång och sedan är klara... och sen bara sitter där..
    Hmm måste tänka vidare.. kom gärna med förslag...
    Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 14:10:40 följande:

Ni som har buffe, hur tänker ni runt det här med tal och sånt? Har funderat på det här med buffe men känner att det liksom bara blir att man hämtar lite mat och äter upp den och sen är man ju klar och ska alla sitta där tre timmar och lyssna på tal och sånt, eller? Eller räknar ni med att alla tar om många gånger så att middagen tar lång tid ändå?`
  • 090619

Åhh vad roligt och jag som inte ens har börjat titta efter ring...

älskarlivet skrev 2009-02-20 14:14:47 följande:
    Idag har jag varit och köpt bakelser, två olika sorter som jag och min blivande ska dela på ikväll. Ev. beställer vi från det stället, 20 kr/bakelse, bra pris! De hade flera bakelser, så om vi inte gillar dessa två ikväll, så finns det fler att testa!Sen har jag även varit och hämtat min vigselring idag, ska tillbaka i slutet av maj och få både min och min blivandes ring graverade och putsade!
  • Miss Moneypenny

Tårtan och sånt blir ju ett moment till faktiskt eller kanske efterrättsbuffé? Sen kanske man kan ha nån liten canape eller nåt först som serveras eller som redan står på bordet när alla sätter sig?

090619 skrev 2009-02-20 15:12:24 följande:
    Har inte bestämt hur vi ska lägga upp det och har tänkt precis som du! Det blir ju toastmasterns uppgift att styra upp det men självklart måste vi ju ha någon plan :) Är också rädd för att alla tar en gång och sedan är klara... och sen bara sitter där..Hmm måste tänka vidare.. kom gärna med förslag...Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 14:10:40 följande:
  • 090619

Efterrättsbuffe är ju lysande! Och även ha något framställt från börja, tack för det! :)

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 15:42:25 följande:

Tårtan och sånt blir ju ett moment till faktiskt eller kanske efterrättsbuffé? Sen kanske man kan ha nån liten canape eller nåt först som serveras eller som redan står på bordet när alla sätter sig?
  • Flisa80

Hej brudar.

Vill bara tipsa om att Hallbergs guld har en 25% rabattkupong på valfri diamantring i Amelia brud och bröllop!! Jag hade tänkt att köpa i min favoritjuvelerar-butik, men med 25% på Hallbergs så kan jag inte. 2500kr i rabatt är lite för mycket att spela med för vår del...

Bara ett tips...

• 090619

Vilket bra tips!!

Flisa80 skrev 2009-02-21 12:39:40 följande:
    Hej brudar.Vill bara tipsa om att Hallbergs guld har en 25% rabattkupong på valfri diamantring i Amelia brud och bröllop!! Jag hade tänkt att köpa i min favoritjuvelerar-butik, men med 25% på Hallbergs så kan jag inte. 2500kr i rabatt är lite för mycket att spela med för vår del... Bara ett tips...
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3