• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • Flisa80

Vi satte osa sista april och vi skickade ut för ett par veckor sedan, så då är du inte tidigare än oss i alla fall. Strunt samma om det är tidigt, ju tidigare desto fler som är obokade!!!

• nni

På tal om vikt innan...Nu blir det lågkalori för mig. Det funkar o jag blir motiverad så vill på det igen! Ska gå ner de första kilona med nutrilettbars iaf, med vanlig frukost o mellanmål emellan. Promenera mycket också.
    Ska prova klänning om snart 2 veckor så...

• Miss Moneypenny

Lycka till! Promenader är bra! Jag har börjat med stegräknare igen nu. Det är en liten extra motivationshöjare!

nni skrev 2009-02-19 19:55:31 följande:
    På tal om vikt innan...Nu blir det lågkalori för mig. Det funkar o jag blir motiverad så vill på det igen! Ska gå ner de första kilona med nutrilettbars iaf, med vanlig frukost o mellanmål emellan. Promenera mycket också.Ska prova klänning om snart 2 veckor så...
  • Miss Moneypenny

Åh, detta med maten på bröllopet..hur sjutton ska man kunna välja? Tycker allt låter gott! Man kanske borde provsmaka maten, samtidigt som jag tycker att det är lite tråkigt att redan har ätit den en gång. Vill gärna bli glatt överraskad påå bröllopet istället. Hur har ni andra gjort? OCh vad har ni valt för mat?

• nni

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 09:01:08 följande:

Lycka till! Promenader är bra! Jag har börjat med stegräknare igen nu. Det är en liten extra motivationshöjare!
    Tack!! Detsamma !

Vi ska ha buffe faktiskt (catering), blir italienskt stuk på dom...men visst e svårt att välja. Vi ska plocka ihop lite olika buffe menyer o göra efter vår smak. Men ska ha det italienskt.
    Provsmaka tror jag ändå e bra! Du kommer ju bli glatt överraskad sedan också med uppläggningen och det dröjer ju lite tills ni får smaka igen. Vet inte om vi ska provsmaka...men skulle nog varit bra.
  • älskarlivet

Vi har provsmakat vår huvudrätt.

Vi kommer ha den här menyn (tror vi i alla fall):
    Förrätt:
    Fylld laxrullad med kaviarsås

Huvudrätt:
    Helstekt fläskfilé med rosepepparsås och råstekta potatis

Efterrätt:
    Chokladmousse

Sen kommer vi även ha tårta.

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 09:02:32 följande:

Åh, detta med maten på bröllopet..hur sjutton ska man kunna välja? Tycker allt låter gott! Man kanske borde provsmaka maten, samtidigt som jag tycker att det är lite tråkigt att redan har ätit den en gång. Vill gärna bli glatt överraskad påå bröllopet istället. Hur har ni andra gjort? OCh vad har ni valt för mat?
  • nni

Vi ska också ha tårta kan jag tillägga. Och att vi valde buffe för då finns det smak för varje person. E bra sommarmat också. Men 3 rätters har ju också sina fördelar!

Nu ska vi till stuga över helgen och promenera en massa.
    Trevlig helg på er!

• C090606

Hej på er!
    Hänger också på här i tråden, har riktigt kommit igång nu med planering, skickade inbjudningskorten igår, vilken känsla!

Skall lägga upp bilder i mitt galleri inom kort.

Och idag skall blivande maken hämta smakprov på den italienska buffen, så då får vi korka upp vinet!

Hur långt har ni andra kommit? Har ni börjat fundera på själva upplägget för festen osv?

• älskarlivet

Vi har väl funderat lite, men har inte tänkt ha något "komplicerat" upplägg.. Inte så mycket att planera, utan det får vi ta med stället där vi ska ha festen, men det får vänta lite.

C090606 skrev 2009-02-20 09:44:06 följande:
    Hej på er!Hänger också på här i tråden, har riktigt kommit igång nu med planering, skickade inbjudningskorten igår, vilken känsla!Skall lägga upp bilder i mitt galleri inom kort.Och idag skall blivande maken hämta smakprov på den italienska buffen, så då får vi korka upp vinet!Hur långt har ni andra kommit? Har ni börjat fundera på själva upplägget för festen osv?
  • Miss Moneypenny

Nja, har ganska mycket kvar faktiskt. Har inte ens tänkt ut hur själva vigselakten ska gå till. Det viktigaste just nu är att boka catering och få klart inbjudningskorten.

Mmm, vad gott med italiensk buffe. Jag älskar italiensk mat!!

Vad ska ni ha för tårta? Vi tänkte låta mammorna baka tårta. Letar efter recept på bra moussetårtor? Nån som har något tips?

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3