• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • hujjedamejj

Ja, jag fattar inte hur ni alla orkar. Ni är otroligt duktiga! Har kört cbk 2 dagar ren kur, och jag mådde piss. Så fort jag fick i mig vanliga mat så vart jag mitt gamla goa jag igen!
    Just nu kör jag komb kur med naturdiet. Lite soppor då och då. Men jag vill gärna äta cbk, men kan inte... Jag fick sånt jäkla dåligt humör. Så ja... Jag står still nu helt enkelt, i tänkade och vikten. Har dock inte gått upp mer än 4 hg av det jag har gått ner. Men jag behöver gå ner 10 kg till innan jag är normalviktig.
    Är det bara att kämpa sig igenom cbk kuren iaf, jag vette fan alltså, jag får sånt jävla humör, och jag lovar er... det vart nästan skilsmässa här hemma!!!! Eller kan man gå ner i vikt med komb kur? Äter ett mål om dagen?
    Jag blir galen!!!

• Tokstolla
    hujjedamejj skrev 2009-02-10 16:36:10 följande:
    Eller kan man gå ner i vikt med komb kur? Äter ett mål om dagen?Jag blir galen!!!
    Det är svintufft att gå på ren kur och det var nästan så att vi bägge bröt idag, men till saken. Ja, det går att gå ner i vikt på kombinerad kur. Man byter ut 2-3 mål /dag med CBK. Det sägs att man ska äta 3 påsar samt ett lagat mål t.ex- men ska man gå på kombinerad kur kan man äta den pulverdiet man bäst tycker om. M.a.o äter man kuren samt ett tillägg på en måltid om max 500 kcal/dag - den ska ju då vara enligt tallriksmodellen så att man lär sig äta rätt
    Är du hungrig får du helt enkelt säga nej till dig själv annars plockar kcal på och du är snart uppe i vad din kropp behöver och står istället still. Men, 0,5-1,5 kilo/vecka (om man inte är väldigt stor eller springer marathon var dag).

• emersson

Jag blir oxå snart galen ;) men jag håller med tokstolla, man får säga nej till sig själv, det ger ju resultat iaf :)Men visst tänker man på mat mat mat hela tiden, idag har jag köpt sånna där stickor så man kan se om man bränner fett eller inte, kanske det kan göra att det är lättare att inte tänka att man borde stoppa nåt i munnen ;)Lycka till :)

• Önskebrunnen

Hej!
    Vad alla är duktiga!!
    Kämpa på!!
    Det var ett tag sedan jag var här.Håller vikten efter att jag började med tallriksmodellen.Äter som vanligt nu men tänker på vad jag stoppar i mig.Har egentligen 3-5kg kvar men orkar inte ta det nu...ska ta en cambridgesväng längre fram i vår.Det var inte det idealiska att börja när man är förkyld och dålig,dessutom led av vintertrötthet,ingen motion men som sagt gick jag ner8kg och är nöjd med det för tillfället.

• 1augusti2009
    elin74 skrev 2009-02-10 14:19:33 följande:
    Hej på er alla. jag håller på med cambridgekuren och har fått en vit beläggning på tungan. är det normalt och vad kan man göra åt detta???
    Det kan vara torsk, svamp. Gurgla med bubbelvatten, det finns även ett medel Mycostantin, vet inte om det är receptfritt, kontakta annars VC.

• elin74

Jag har hållt på i tre veckor, ska hålla på i tolv veckor. Detta gör jag via sahlgrenska. har testat att borsta tungan och det har blivit bättre, men ska ändå ringa till sahlgrenska och fråga de.
    Har gått ner 7 kg under tiden. kan även tipsa alla om man känner sig sugen på mat kan man dricka buljong, kyckling e gott...testa det funkar på mig i alla fall.

• student73

Har inte gått lika bra som jag tänkt mig. Skulle börja med ren kur men började med kombinerad kur istället. Efter en vecka har jag gått ner 0,9 kg och väger nu 99,9kg (under 100, vad skönt).

Ska gör ett nytt försök idag med ren kur. Jag längtar efter att vara normal viktig igen.

• student73

Har inte gått lika bra som jag tänkt mig. Skulle börja med ren kur men började med kombinerad kur istället. Efter en vecka har jag gått ner 0,9 kg och väger nu 99,9kg (under 100, vad skönt).

Ska gör ett nytt försök idag med ren kur. Jag längtar efter att vara normal viktig igen.

• student73

• student73

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!