• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • bongen80
    MilosMamma skrev 2009-03-31 20:46:37 följande:
    Jag åt 1 extra drops idag för det var de enda mamma hade när vi var i handlade och andedräkten är spm, bekand inte det underbaraste, sen tog jag ca en 1 fjärdedels tesked med en liten ungsgjord naturell laxbit som jag tuggade på o sen fick jag ångest o spotta ut den.. =S enda dagen idag som jag druckit massa vatten, ja e så dålig på det o vågen visare 8 hg plus sen i morse och då var det lång snabb promenad på 1 timma idag med så då började jag gråta.Har jag förstört något nu?
    nej det tror jag inte, men du ska inte väga dig på kvällen, gör det på morgonen. Klart du väger mer med massa vatten i kroppen.
  • emersson
    MilosMamma skrev 2009-03-31 20:46:37 följande:
    Jag åt 1 extra drops idag för det var de enda mamma hade när vi var i handlade och andedräkten är spm, bekand inte det underbaraste, sen tog jag ca en 1 fjärdedels tesked med en liten ungsgjord naturell laxbit som jag tuggade på o sen fick jag ångest o spotta ut den.. =S enda dagen idag som jag druckit massa vatten, ja e så dålig på det o vågen visare 8 hg plus sen i morse och då var det lång snabb promenad på 1 timma idag med så då började jag gråta.Har jag förstört något nu?
    Det tror jag inte, lax är väl bara protein har jag för mig...trist när vågen visar mer:( vet exakt hur det känns, man undrar verkligen hur kroppen är funtat i mellanåt...synd att inte pentan och 1augusti är online, dom vet ju lite mer....jag är oxå urdålig på att dricka rent vatten, ska försöka skärpa mig. Men man tycker ju att om man lever på 500 kalorier om dagen så måste ju vikten gå ner, äter man bara soppa o funlight en månad så kan man ju omöjligt låta bli o gå ner, en liten laxbit och en drops kan ju inte ha så stor betydelse i det sammanhanget tycker jag :)
  • bongen80

Nej men vad jag förstått måste man dricka minst 3 liter vatten/dag för att det ska funka....ska kolla kartongen...."rikligt vätskeintag under kuren är nödvändigt (minimum 3 liter per dag)". vet inte om det har nåt med viktnedgången att göra iofs....

• MilosMamma

det trro ja knappast, jag dricker kanske 1,5 om dagen , jag kan inte mer då kräks jag och jag har idag gått ner nästan 5 kilo sen i torsdags ju..

bongen80 skrev 2009-03-31 20:59:52 följande:
    Nej men vad jag förstått måste man dricka minst 3 liter vatten/dag för att det ska funka....ska kolla kartongen...."rikligt vätskeintag under kuren är nödvändigt (minimum 3 liter per dag)". vet inte om det har nåt med viktnedgången att göra iofs....
  • 1augusti2009

Hej jag har varit på praktik första dagen och har precis kommit hem....

Min första konsulent sa NEJ till gurka och allt anant som zero funlight mm, endast smaksatt bubbel typ Loka.

Min nuvarande konsulent säger jag till fun light och zero men i måttliga mängder.

Jag går ner och jag dricker ganska mkt zero, men märker att vattnet blir lidande så det måste jag ta tag i

KRAM å hoppas ni har haft en bra dag!

• emersson
    1augusti2009 skrev 2009-03-31 23:11:11 följande:
    Hej jag har varit på praktik första dagen och har precis kommit hem.... Min första konsulent sa NEJ till gurka och allt anant som zero funlight mm, endast smaksatt bubbel typ Loka.Min nuvarande konsulent säger jag till fun light och zero men i måttliga mängder.Jag går ner och jag dricker ganska mkt zero, men märker att vattnet blir lidande så det måste jag ta tag i KRAM å hoppas ni har haft en bra dag!
    det sista lät bra, ska oxå försöka dricka mer rent vatten nu, men det är ju perfekt o dricka fun light på kvällen för då är man ju inte hungrig när man går o lägger sig:)
  • Hemlig2009

Vägdag!

Skrev tidigare att jag gått ner 2,6 kg. Vet inte HUR jag räknade då. Men idag stod vågen iaf på 67,1 kg och det från 69,7 kg blir 2,6.

Totalt från nyår är det 6,1 kg. Jag är jättenöjd såhär långt. Ska bli spännande att se hur mycket det blir nästa vecka. Har en dags påsar från Xtravaganza i somras kvar så jag äter upp dem också så det totalt blir 15 dagar innan påsk.

Jag dricker bara vatten, det är okej med mig.

• Pentan

Fan fan fan!!!!!!!!!!!!!!!!

Min dotter har rint brandkåren som ryckte ut i går och nu kräver de oss på nästan 50 000 kr för falsklarm - måste ställa in bröllopet!!

Bara dör nu...

• EmelieJosefin
    Pentan skrev 2009-04-01 08:30:14 följande:
    Fan fan fan!!!!!!!!!!!!!!!!Min dotter har rint brandkåren som ryckte ut i går och nu kräver de oss på nästan 50 000 kr för falsklarm - måste ställa in bröllopet!!Bara dör nu...
    Ha, ha bra första april skämt;)
  • EmelieJosefin

IGår var jag på fest, drack två glas vin och innan dess (hemma) åt jag en sallad och 100 gram lax. Känns ok! Ska jag köra igång igen på renkur nu efter? Eller är allt kört? Har inte gått upp något sedan gårdagen, utan väger 64,1 kg som igår :)

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!