• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • lillabruden

får jag bara dela med mig om den bästa reaktionen också?

Min morfar är portugis och bor i Portugal, min portugisiska är begränsad men på den hakiga kunskap jag har berättade jag för honom förra året i september när jag var där. Han vände sig mot mig med den underbaraste minen jag någonsin sett! Han såg så stolt och glad ut Jag älskar min morfar, alltid lika accepterande med mig

• Boomtown
    wildbride08 skrev 2009-01-14 11:08:03 följande:
    Jag/vi fick kommentaren :- Det skulle ni tänkt på FÖRE ni skaffade barn.Av svärmor..Hon har även talat om för mig att INTE gifta mig i vitt eftersom jag inte är oskuld. O inte bära slöja eftersom jag inte är okysst.Det blir iaf vit klänning.Man kan tro att tanten e född 1800 kallt.
    Hade hon vitt och slöja då? Orkade hon hålla på sig har man lust att fråga då. Irriterande
  • Boomtown

Min svärfar sa till min gubbe när han berättat - sa du ja då?
    Kul att höra, sen har man inte hört ett ord om det mer. Morsan verkade inte ett dugg intresserad, hon bytte ämne

• totte38

jösses, har nu läst hela tråden rakt av...vilka nötter det finns alltså...kan inte folk lära sig att tänka först innan de öppnar käften??

Vår värsta kommentar hittills var (utöver att vi är allldeeeeles för tidigt ute med planeringen givetvis)av svärfar när vi satt och pratade om den stora dagen:

"Men tänk om det inte BLIR något bröllop, vad gör ni då?" Öh varför skulle det inte bli liksom när vi båda så gääärna vill??!!

och från min "styvpappa" som vänder sig till Fredrik, min blivande, några månader efter att vi berättat vad skom ska ske:

"Är du helt säkert på detta nu, du har inte ångrat dig än?"
    (vi två går inte så bra ihop, vilket kanske är uppenbart)

• lillabruden
    Boomtown skrev 2009-01-14 12:27:41 följande:
    Min svärfar sa till min gubbe när han berättat - sa du ja då?Kul att höra, sen har man inte hört ett ord om det mer. Morsan verkade inte ett dugg intresserad, hon bytte ämne
    min mamma förnekar att hon visste om bröllopet!!! Vad är det med släkt?!
    Nä, tack o lov för vänner eller hur?!
  • lecaroline

vad sägs om min arbetskamrat: - Jag längtar nog mer till ert bröllop än du.
    Jo, jag började garva. Hur kan någon göra det??

• GlamourKitten

agtiwi, "med varandra?"

och

lecaroline, "Jag längtar nog mer till ert bröllop än du"

alltså dessa två citat är ju helt sjukt roliga egentligen. Hahaha, Folk är helt galna!

• chokladflingan

Ofta fick man höra "men i november ska ni inte hae ett sommarbröllop?" eller "va mitt i höstmörkret, varför då?"

• Boomtown

Men jag tror ändå att släkten är värst. Vad är det med folk, är dom bittra eller?

• Villemoa

Vilken jävla kommentar!! På bröllopsdagen och allt...men en del har ju inte mycket innanför pannbenet heller.

passionsblomman skrev 2009-01-13 22:55:21 följande:
    En kvinna jag känner gifte sig mot sin fars vilja med en kristen kille-för honom var det som om hon gått med i vörsta sekten.På morgonen på hennes bröllopsdag när hon stod brudklädd sa han till henne:"hellre stod jag vid din grav, än såg dig gå dit du går nu.Du behöver aldrig ta vägen hemom någon mer gång!"Så, hon fick gifta sig utan att pappan kom och det tog år innan han så att säga tog sitt förnuft tillfånga.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?