• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Hoffsennanen Tottoplex

haha..vad stavfel de blev..katten låg på datorn...

• Peggy sue
    ario skrev 2009-01-15 14:05:19 följande:
    även om man själv inte tror på det ska man inte kalla det för påhitt och nonsens. fel ordval!Peggy sue skrev 2009-01-15 13:40:11 följande:
    Jag använde det uttrycket för att understryka att folk gifter sig till kristna cermonier som dem inte tror på, jag menade inte att det var det jag tyckte (fast det tycker jag ju) eller de orden jag hade använt för att beskriva det generellt.

"och ett tips, börja inte säga vad du anser om de kristna vigslarna. för de handlar om sunt förnuft och vett att inte uttala sig om det. respekt. "

Du utalade dig ju om borgeliga vigslar i så fall gälelr det samma dig.

Dessutom så säger jag inte att det e påhitt och nonsens för någon som tror, för denne har det väl en annan betydelse, men jag tycker det e hyckleri när man itne är religös och gifter sig religöst.
  • Hoffsennanen Tottoplex

haha..jag sa aldrig att det är fel med borgelig
    kan vi inte bara släppa detta för denna tråden är kul:D
    helt sjuk vilka kommentarer folk kan komma på när folk berättar om deras planer osv inför bröllop:)
    hopps jag har mer tur:)

• passionsblomman

Bara som info så HAR det varit så att borgerlig vigsel var ngt som avklarades på ett par minuter i rådhuset, och så var det hela klart, medan man traditionellt pratat om kyrkbröllop som det "stora pampiga" sättet att gifta sig.
    Dessutom har det varit vanligt att de som valt borgerligt gjort det lite som en markering att det inte "ska vara så märkvärdigt" lika väl som att man inte velat gifta sig inför Gud.

Det skrevs en STOR artikel i en av dagstidningarna bara häromsistens om jur mycket som hänt vad gäller bröllop och dess innehåll de senaste åren. man talade mkt om att det blivit större och större bröllop, men att det nu också svänt mot att ha mindre ceremonier, med ett fåtal närvarande, både i kyrkorna och borgerliga vigslar. Gemensamt för alla typerna av bröllop är att man idag som brudpar vill utforma dagen till något unikt och personligt, och lägger stor möda på att "inte göra som alla andra" på ett helt annat sätt än för bara ngra år sedan.

• Macecrush

"Men då kommer ju hon att ärva dig..." - Blivande svärmor

"Men det är ju dumt, för då måste ni ju dela på allt när ni gör slut" - Blivande svärmor (Tilläggas skall att vi köpt allt vi äger ihop, så det spelar inte ens någon roll).

"Varför valde nu just det datumet" - Sambons syster

"Så ni skall äntligen stadga er" (Vi har varit sambos i 6år...) - sambons bror

• marsros

Vi har fått inbjudan, och det vara bara ett stavfel...svärmor

• Malmöbrud 2009

"varför gifter ni er inte i kyrkan det blir så fjuttigt annars"
    min pappa sa detta om vår utomhusvigsel...

"varför åker ni inte utomlands och gifter er" - mamma

åhhhhh grrrrrr

• Anciii

Hahahha.. den va lite kul.. :)

marsros skrev 2009-01-15 21:40:23 följande:
    Vi har fått inbjudan, och det vara bara ett stavfel...svärmor
  • pixen

"har du verkligen råd med det?" av mamma, kul kommentar...

• Svanboet

Åh andra sdian finns det dem som ger underbara kommentarer...

Asså, ni har förlovat er. Det är ju i alla fall ett steg i rätt riktning, vi som hade hoppats på en inbjudan i posten. - nära vänner som är gifta sedan ett par år tillbaka

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?