• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • lillabruden

satt o läste igenom tråden och kom ihåg att min blivande svärmor hade sagt till m2b att han måste tänka sig för, för eftersom jag föddes med fel på tänderna så kommer det att kunna ärvas av barnen.. men hennes defekter tänkte hon inte på att dem också går i arv

• silvera

Vi gifte oss 16/12 2006
    När några fick veta om datumet, så sade att då handlar man ju julklappar...
    Kan man inte handla dem någon annan dag???

Jag ringde till en av mannens kompisar, för att fråga om några adresser, och jag fick dem, men så frågade jag honom om han inte ville veta varför jag skulle ha dem
    -Det spelade ingen roll för honom, sade han.
    Då sade jag att vi ska gifta oss i december!
    -Jaha, jag får se om jag kan komma, sade han då...
    Jag berättade sex månader innan, och killen var vid det tillfället arbetslös...

Ett tag senare fick han jobb, och han jobbade bara vardagar, så visst kunde han ha kommit på lördagen när bröllopet var... och han tackade inte ens ja eller nej till inbjudan, som vi trots allt ändå valde att skicka till honom.
    Behöver jag säga att han inte har hört av sig sedan dess?

(av någon konstig anledning dök han upp på svensexan, men ville inte vara med och "betala" något, och då är han ändå riiiiik... fast rikedom har ju inte så mycket med hyfs att göra...)

Vill gifta mig igen, med samme man...
  • f1bride

Hahaha, du kanske borde säga det till henne

lillabruden skrev 2009-01-16 09:36:00 följande:
    satt o läste igenom tråden och kom ihåg att min blivande svärmor hade sagt till m2b att han måste tänka sig för, för eftersom jag föddes med fel på tänderna så kommer det att kunna ärvas av barnen.. men hennes defekter tänkte hon inte på att dem också går i arv
  • bridesilly

Det jag störde mig mest på var när jag pratade om bröllopet, mest för att någon frågade något så fick jag nästan spydiga kommentarer om att dom skulle då aaaaldrig orka hålla på som jag gör. Vaddå hålla på? Jag planerade ett bröllop vilket tar tid och har mycket detaljer. Vill ni inget veta så fråga inte då

Sen fick jag ofta kommentaren
    - vad ska du göra sen då när du är gift?

hmm tja leva mitt liv ihop med min nyblivna man kanske, vad annars? hoppa av ett tåg för att jag inte har bröllop att planera

• bridesilly

En sak till när jag berättade för en att vi skulle gifta oss så försökte hon övertyga mig om att det var dumt det är bättre att vänta med att gifta sig tills man ska ha barndop. Kanske en bra lösning för de som har planerat det så men inte för oss som inte planerar barn inom de närmsta. Hon försökte övertyga mig en bra stund haha ja kära nån

• Svanboet

Definitivt planera alla andrasa bröllop, de som inte har gift sig än vill säga.

bridesilly skrev 2009-01-16 13:00:29 följande:
    Sen fick jag ofta kommentaren- vad ska du göra sen då när du är gift? hmm tja leva mitt liv ihop med min nyblivna man kanske, vad annars? hoppa av ett tåg för att jag inte har bröllop att planera
  • Sååå lurade

Ja det låter ju verkligen som en kul kombination. Nej jag har barn och vi fick frågan om det skulle bli bröllop när vi bjöd på dop. Trots att vi sa nej så trodde en del inte på mig. Til sist sa jag till dem att jag skulle aldrig slå ihop dessa tillfällen för jag vill ha ett riktig bröllop och ingen snikvariant på min sons dag. DÅ fattade äntligen...

bridesilly skrev 2009-01-16 13:07:27 följande:
    En sak till när jag berättade för en att vi skulle gifta oss så försökte hon övertyga mig om att det var dumt det är bättre att vänta med att gifta sig tills man ska ha barndop. Kanske en bra lösning för de som har planerat det så men inte för oss som inte planerar barn inom de närmsta. Hon försökte övertyga mig en bra stund haha ja kära nån
  • lillabruden

Min älskade satte henne på plats iallafall
    Måste bara säga att hon för övrigt är överlycklig över vårt bröllop/äktenskap. Men orden är lite klumpiga ibland!

f1bride skrev 2009-01-16 12:55:57 följande:
    Hahaha, du kanske borde säga det till henne
  • passionsblomman

Lilla bruden:är du med på dagtid idag! vad kul!
    (fast nu ska jag dra till stan strax, så vi ses senare)

lillabruden skrev 2009-01-16 14:20:46 följande:
    Min älskade satte henne på plats iallafall Måste bara säga att hon för övrigt är överlycklig över vårt bröllop/äktenskap. Men orden är lite klumpiga ibland!
  • 090208

Vill tacka TS för att ha startat en underbart rolig trad!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?