• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Vill nu

Den dummaste kommentaren fick vi av svärmor... Hon vände sig till min sambo när hon snäsigt sa "Det var väl du som aldrig skulle gifta dig?".

• Stardusty

Mest har det varit kommentarer om att det gått för fort, vi hade varit ihop 2,5 år och bott ihop 1,5 år när vi gifte oss och det tyckte vissa var på tok för bråttom!

Sen har min man som varit gift tidigare fått lite kommentarer i stil med "andra gången gilt" och så.

Förresten, det här med att han varit gift en gång tidigare blev det lite pinsamheter om på festen, först håller bestman tal där han i princip säger "ja jag höll ju tal på ditt förra bröllop och det gick ju inte så bra så jag hoppas att det håller den här gången" ...ööh, tack..? Sen kom min svägerska och sa att hon hade tänkt hålla tal, men det hade hon gjort på hans förra bröllop och det hade inte hållt så hon struntade i det den här gången. Trevligt värre!

• augustidröm

Ja visst har man fått en del dumma kommentarer..
    tycker mest att folk kommenterar att man bokar lokal 8 månader innan och båtar med mera....nu när de är drygt sju månader kvar och man börjar fundera på maten håller folk på att storkna nästan...

• Saggezza

lisen85 skrev 2009-01-14 01:25:24 följande:
    mina föräldrar gör ju ingen hemlighet av vad de tycker om min man i allmänhet och hans yrkesval i synnerhet. men min syster är värst, "hur kan du gifta dig med statens lejda mördare" min blivande man är officer.

Hahaha förlåt men det var nog den roligaste invändningen jag hört hittills! Menar din syster på allvar att Sverige som är såååååå "neutralt" skulle behöva använda sig av sina sk lejda mördare?? Jag tror isf att det är värre att gifta sig men en slaktare eller något sådant {#lang_emotions_wink}

• Saggezza

LB5 skrev 2009-01-14 08:07:07 följande:
    jag fick kommentaren "har du tänkt på att du aldrig kommer att få ligga med någon annan någonsin"...

Den är en klassiker... Som om bara tänka den tanken hos vissa kommer förvisa dem till ett liv liknande Samantha i Sex and the City.... (Inte för att hennes liv är illa på något sätt men att gifta sig är nog bland de saker hon inte tänker på dock )

• wildbride08

Jag/vi fick kommentaren :- Det skulle ni tänkt på FÖRE ni skaffade barn.
    Av svärmor..Hon har även talat om för mig att INTE gifta mig i vitt eftersom jag inte är oskuld. O inte bära slöja eftersom jag inte är okysst.

Det blir iaf vit klänning.Man kan tro att tanten e född 1800 kallt.

• JosieJose

Min mammas kommentar när vi berättade att vi hade förlovat oss var: Har han gått och slagit sig i huvudet?
    (vi har varit ihop rätt länge och vi hade väl alla trott att han inte skulle komma för sig att fråga nån gång) :)

• Sommargrönt

Min mamma frågade "skämtar du" och när jag sa nej så sa hon "jaha" och sen bytte hon ämne...

• JosieJose

Min blivande svärmor ramlade nästan av soffan där hon satt. Vi trodde att hon skulle få en hjärtattack när han berättade. Hon blev så glad och hade väl nästan gett upp hoppet hon med....

• Twixiee
    hujjedamejj skrev 2009-01-13 23:21:41 följande:
    Inte nånting.. Än så länge.. Har nyss berättat att vi ska gifta oss.Men svärmor ratade förslaget om kallskuret och potatissallad på bröllopsfesten. "Vi måste ju äta något varmt"
    Hos mig är det tvärtom - Vi funderar på att servera fläskfilé och potatisgratäng men har fått höra att det är bättre med kallskuret och potatissallad
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?