Inlägg från: Vargtassa |Visa alla inlägg
  • Vargtassa

    Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

    Jag har köpt vita lakan på Ikea för 15 kr/st. De får konvertera om till dukar I morgon ska jag ringa och boka tid för nagelförlängningen som jag fick presentkort på av mina möhippevänner Tänker även åka ner till handelsträdgården och ta ett snack om min brudbukett som jag nog får tänka om med.. Var tänkt från början att jag skulle ha en sandfärgad brudklänning och då pratade vi om en brudbukett som gick i rött men nu är klänningen vit och röd så nu tror jag att en helvit bukett blir bättre.. Annars blir det nog för mycket rött.. Vill att detaljerna på klänningen ska synas mest.

  • Vargtassa

    Nu har jag ändrat om min bukett så den mest är vit
    Vita Ranunklar med silverpärlor på nålar nerstoppade i blommorna med lite grönt på sidorna Kommer bli tokbra tror jag..

  • Vargtassa

    Ringarna var fantastiska!!!!!!!!! Varför tänkte inte jag på att ha det så? Min har 5 stenar på rad "bara".. Jaja, dina ringar var underbara i alla fall!!
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-15 20:54:13 följande:


    Nu har jag lagt in en bild på ringarna. Inte världens bästa och en väldigt blek hand mot ett vitt underlag, men man ser ju ungefär!
  • Vargtassa

    Ja, hur ska det gå?


    Marie88 skrev 2009-01-15 21:01:01 följande:
    Knappt en månad kvar nu, alla hjärtans dag-brudar!!!!The countdown has begun.....
  • Vargtassa

    Palladium!
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-15 21:35:41 följande:


    Kikade på din ring nu och den är oxå JÄTTEFIN!Vad är det för material?
  • Vargtassa

    Precis! Ville inte ha en "traditionell" vanlig vit klänning.. Inte riktigt min grej.. Vi är ganska gammeldags av oss och är hellre personliga än moderna Min sambo ska ha svarta byxor, vit skjorta, grå väst och en röd prastrong. Jag har faktist hyrt den på ett ställe som heter Bröllopsgården (ligger i Vittinge) de har en hemsida som jag inte kommer ihåg just nu men det är bara att googla Hyrpriset är 3,850 kr och köpespriset var 5,500 kr. När man hyrde den så ingick lättare omsömnad, resegarderob och underkjol är insydd i klänningen. Kändes som ett ok pris då..
    Förresten! Jag funderade på massor av värmeljus jag med men har lagt ner den idén. De kommer ju brinna ut innan festen är slut och det är ju inge kul. Jag har köpt små vita blockljus på Ikea och ska låna kandelabrar som jag ska ha röda ljus i Jag tror blockljus i olika storlekar skulle vara jättefint! Älskar levande ljus


    090214 skrev 2009-01-15 21:41:18 följande:
    Vargtassa: Var in på din sida å kikade på klänningen. Vart har du köpt den å vad fick du ge för den isf? Den var jättefin, lite annorlunda mot för de här vanliga vita klänningarna.
  • Vargtassa

    Ska varken ha blombåge eller ballonger Bara en massa ljus på bordet....

  • Vargtassa

    I morgon kl 09,00 kommer min m2b bli hämtad av svensexa gänget.. Men det vet han inget om

  • Vargtassa

    Lite kort..
    Han fick sätta på sig varma kläder och en klänning från myrornas överst sen bar det av på mopedrace och ballongskytte, korvgrillning mm (fick under den tiden byta om till prinsesskjol och älvavingar).. Sen vart det badning på Fyrishov iförd en orange baddräkt med knytning i ryggen (barnstorlek), ett älvatrollspö och ett diadem med "uppstående" hjärtan på och självklart fick älvavingarna vara kvar på (de klarar förresten inte ett hopp från 5:ans höjd ) efter det var det restaurangbesök där han hade normala kläder förutom en vit t-shirt med texten "bortlovad och förlorad" på ryggen och en ganska mild nakenbild av sig själv på framsidan tagen från sidan från samma morgon då de hämtade honom.. Han visade inga viktigare delar men man såg att han var naken.... Sen kom han hem dyngfull runt klockan 2 på natten.. Jag själv hade då tagit hand om en 3-åring med 39 graders feber hela dagen som sedan på kvällen började kräkas men det är smällar man får ta...
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-17 12:18:28 följande:


    Vad kul, vad skulle de hitta på med honom?
  • Vargtassa

    Vad kul! Nu vet jag att solen går ner kl halv 4 på våran dag
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-17 23:12:08 följande:


    Funderade förut på om det kommer vara ljust när vi kommer ut ur kyrkan. (bor i Östergötland)Och då hittade jag denna sida.Man kan byta stad och datum så får man in rätt.rl.se/sol_maane
  • Vargtassa

    Idag var m2b och beställde sprit av en tysklandsresenär Det börjar sakta men säkert att dra ihop sig..... Nog börjar man bli lite pirrig....

  • Vargtassa

    Krya på dig!


    Valentine84 skrev 2009-01-26 19:56:25 följande:
    Här har ni en som ligger i influensa, har legat pall sen i tisdags men börjar så smått vakna nu!
  • Vargtassa

    Känner att det börjar bli dags att göra en "behöver köpas/fixas" lista Det närmas sig.. Ska nog ringa svärmor i morgon och höra när vi ska komma och fixa håret på den stora dagen.... Nu är det dags att krypa till kojs.. Har precis kommit hem från Stockholm där jag hälsat på min farfar som fyller 84 år idag.. Gammelgubben..

  • Vargtassa

    Nu ska vi snart åka till cateringfirman och prova/diskutera våran mat! Wiiiiiiiie, nu börjar det hända grejer..

  • Vargtassa

    Sitter här i min brudfrisyr (har varit och satt upp det ikväll) och känner mig väldigt fin måste jag säga Känns väldigt annorlunda då jag i vanliga fall har väldigt kort hår men nu har jag sparat det sen vi bestämde oss för giftermål för typ 5 månader sen för att kunna sätta upp det.
    Nu är vi färdiga med matplaneringen!
    Det blir:
    "Förmingel":
    Bål och snittar (fixar själva)
    Varmrätt:
    Potatisgratäng
    Rökt struts
    Rökt vildsvin
    Rökt hjort
    Ugnsbakad lax
    Rödbetschutney (catering 92 kr/pers!! Skitgott dessutom!)
    Bröd,kex och ost (fixar själva)
    Efterrätt:
    Ananaspaj med grädde (fixar själva)

    Känns tokbra!

    Pratade med mamma och svärmor idag och svärmor ville fixa snittar och baka bröd och min mamma ville fixa ananaspajen så nu står jag här och funderar... Vad ska jag göra? Kommer nog komma på något Allvarligt. Känns ganska bra att de vill hjälpa till.........

  • Vargtassa

    Jag är ledig fr.o.m onsdag nästa vecka.. Ringde till dom som jag ska köpa korsett av idag.. Jag beställde en korsett före jul som skulle komma i mitten av jan. Men tror ni att den har kommit? Nej! Nu ska tjejen som har hand om beställningarna ringa i morgon. Kul! Nu kanske jag måste ta mig till Stockholm för en korsettjäkel

  • Vargtassa

    Nu blir jag lite nervös här.... Min korsett har fortfarande inte kommit. Dom hoppas den kommer hem tors-fre den här veckan.. Om den inte gör det så lär jag åka till Stockholm på lördag vilket inte känns så kul. Då ska vi dessutom på 60-års kalas.. Sen ringde hon som vi ska hyra brud & tärnklänning av. Hon har tokmycket uppbokat och vi kommer inte få prova klänningarna för en sista koll förrän på torsdag nästa vecka!! Hoppas allting sitter som en handske då! Annars hade hon torsdag eftermiddag och fredag förmiddag på sig att sy om dom igen. Var de bra så skulle vi få ta dom med oss hem.. Liiiiite i sista rycket tycker jag och nu hoppas jag verkligen på att de passar..

  • Vargtassa

    Vi är 35 vuxna och 2 barn.. I dricka väg har vi köpt 10 flak starköl, 4 flak cider, 18 flaskor rödvin, 1 baginbox vitt vin, 3 flaskor typ baileys, 3 liter whiskey sen blir det ca 3 liter vodka.. Sen ska vi köpa en himla massa läsk och mineralvatten

  • Vargtassa

    Ska sätta mig och fixa med bordsplaceringsskylten nu.. I morgon är det nagelfixardags Det börjar dra ihop sig! Ska prova klänningen en sista gång på torsdag, hoppas den sitter som handsken annars skulle hon sy om den på fredagen.. Snacka om sista sekund..

  • Vargtassa

    Nu är naglarna klara! Sååå fina.. Man känner sig lite lyxig när man sitter här nu med värsta långa naglarna med vita tippar.. Hollywood glamour I morgon bär det av till sista (förhoppningsvis) provningen av klänning. Min m2b ska följa med och se den in real life för första gången Mycket snö här i lilla Morgongåva med! Funderar på att ha mina cowboystövlar under själva vigseln och byta om till finskorna under fotografering och sen till festen..

    Hoppas ni andra kryar på er med ryggont och förskylningar och feber och allt vad det nu var!!

    Själv så är jag bara "vanligt" förskyld. Det kan jag leva med.. Bara vi klarar oss från influensa och kräksjuka så är jag nöjd! Brukar alltid bli sjuk när jag ser fram emot något men nu tycker jag att det borde gå bra. (peppar peppar) Inte så många dagar kvar..

    Snart brudar.. så är vi fruar!!

Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!