• fidar

    6/6-09 brudar

    nu är det inte långt kvar tjejor, tänkte vi kanske kan stötta varandra lite. jag sitter nämnligen med gästlistan och våran offert och vill dra av mig håret.. blä! :)

  • Svar på tråden 6/6-09 brudar
  • majsan3

    såg faktist det här någonstans..
    En korg man kan ha utanför toan med allt viktigt..
    Hårspray, ipren, alvedon, samarin, nål o tråd, skavsårs plåster, ob ja allt möjligt..
    Sen om man vill göra den extra strumpbyxor..
    Sen ett litet rim till den i en ram..
    Tycker det är lite gulligt med en sådan..

  • JennyLH

    Vad sött att ha en sådan, kan ju vara bra tat ha en i beredskap i lokalen då.....

    i får tillgång till lokalen 12 samm dag om inte tidigare, fest kvällen innan så det känns ju lite stressigt.

    Men nu har vi postat alla inbjudningar iallfall, så skoj att se vad d esäger.

    Natti på er

  • Lissdaniels

    Jag ångrar mig att vi tog osa 1 maj och inte 1 april.... känns som allt ligger på is just nu bara för att några inte har svarat än.


    6 juni - när 2 blir 1
  • Nova08

    Klänningen är hemma!!! behövde inte göra några justeringar på den varken upp eller ner ut eller in! Jag längtar nu! Såpbubblorna med!!! tårtor blev det.. ;)

    Ska upp och smaka tårta hos svärmor senare, hon kanske ska göra den.

    förstår dig lissdaniels, men sen klaffar allt förmodligen så är ni helt klara en vecka före istället ;) Vi tog 6 april det känns ok, då vet vi hur många vi blir, men redan för två veckor sedan hade de flesta svarat så då har man ju lite koll liksom även om osa datumet är längre fram.


    Lissdaniels skrev 2009-03-30 17:22:13 följande:
    Jag ångrar mig att vi tog osa 1 maj och inte 1 april.... känns som allt ligger på is just nu bara för att några inte har svarat än.
  • Lööve
    Lissdaniels skrev 2009-03-30 17:22:13 följande:
    Jag ångrar mig att vi tog osa 1 maj och inte 1 april.... känns som allt ligger på is just nu bara för att några inte har svarat än.
    Känner detsamma...
  • Nova08

    Vet inte om jag börjar bli nervös men idag känns det bara jobbigt med bröllopet.... Dels har vi inte skickat in papprena om hindersprovning, de har varit färdigskrivna i en vecka, vårt äktenskapsförord har vi inte skrivit ännu och det känns otroligt jobbigt att ta tag i. Det känns som om det är bara jag som oroar mig ekonomiskt (kan vara så för att vi inte behöver oroa oss alls, men jag oroar mig alltid..) Vi ska till Tyskland för att handla sprit och köpa ring den här månaden, jag jobbar massa helger och min m2b jobbar från 7-19 varje dag, dels för att lokalen vi ska vara i ska bli klar vilket är ganska viktigt... ;)Men han blir trött och just nu jobbar jag natt så jag är helt bakvänd då jag ska växla mellan dagtid och nattid... Suck vad jag klagar, jg längtar ju massor varje dag annars men just idag är det jobbigt.. Imorgon är det nog som vanligt igen...;)

  • Lissdaniels

    Känns inget vidare för mig heller idag. Ibland kan jag inte förstå varför man gör det här frivlligt, känner mig stressad och blir lättirriterad. Men ingen nervositet finns så långt ögat kan nå.

    Blir så trött på vissa släktingar de har inte svarat på inbjudningarna, pratar som om de tänker komma och sedan nästa sekund vet de inte om de kan komma för att de ska ev ut och resa. Är det svårt att bara säga ja eller nej? Sedan så är det ingen förlust om denna släkting tar sitt pick och pack och åker iväg.
    Blir så stressad för vi har valt att vi vill ha små bakelser till varje person och en tårta till oss att skära i. Blir himla pinsamt om bakelserna inte räcker. Samtidigt så finns det ingen plats att sitta på om de inte har svarat. Oanmälda gäster får sitta på golvet helt enkelt.


    Nova08 skrev 2009-04-03 09:58:28 följande:
    Vet inte om jag börjar bli nervös men idag känns det bara jobbigt med bröllopet.... Dels har vi inte skickat in papprena om hindersprovning, de har varit färdigskrivna i en vecka, vårt äktenskapsförord har vi inte skrivit ännu och det känns otroligt jobbigt att ta tag i. Det känns som om det är bara jag som oroar mig ekonomiskt (kan vara så för att vi inte behöver oroa oss alls, men jag oroar mig alltid..) Vi ska till Tyskland för att handla sprit och köpa ring den här månaden, jag jobbar massa helger och min m2b jobbar från 7-19 varje dag, dels för att lokalen vi ska vara i ska bli klar vilket är ganska viktigt... ;)Men han blir trött och just nu jobbar jag natt så jag är helt bakvänd då jag ska växla mellan dagtid och nattid... Suck vad jag klagar, jg längtar ju massor varje dag annars men just idag är det jobbigt.. Imorgon är det nog som vanligt igen...;)

     


    6 juni - när 2 blir 1
  • JennyLH

    Lissdaniels:

    jobbigt för er att inete alla svarar.

    tycker det är med jobbigt med svarsdatum osv. Visserligen har vi svarsdatum senast den 5:e maj men bara 4 st har svarat ännu.
    Man tycker de ju borde ha ringt på en gång...blir stressad då jag vet inte hur vi ska fortsätta med bordsplaceringen osv....

  • Lissdaniels

    Vi har gjort en prel. bordsplacering så får man stryka lite eftersom. Känns som det enda rätta just nu för bordsplaceringen är ju jätte svår att göra. Vem kan sitta med vem m.m..

    Man får inse att våra bröllop är inte lika viktiga för dem som för oss och det kan nog bero på att de inte vet hur mkt jobb som ligger bakom allt.


    6 juni - när 2 blir 1
  • JennyLH

    Ja jag tycker bordsplaceringen är viktig och man inser nog inte hur mycket jobb det är bakom den förrän man själv ska göra det.

    Vi ska med ha bordsplacering och det är lite knep och knåp i det hela.

  • Valkyria84

    I morgon är det två månader kvar! Tiden bara rusar iväg!
    Tror att vi ligger bra till i planeringen, det jag är mest orolig för är att hitta serveringspersonal och fixa musiken. Men vi annonserar denna vecka efter personal och musiken börjar jag få klämm på =) Dagen kommer vare sig allt är klart eller inte =)

  • JennyLH

    valkyria:själv är jag mest orolig för att jag ska ha glömt att bjuda nån, eller för maten som mina föräldrar håller på att fixa åt oss.

    Vill ng inte släppa kollen där..

Svar på tråden 6/6-09 brudar